Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Uitgeverij Tab

1 maart 2008 - 13:21
Hoi Luitjes, Ik plaats dit niet als reclame, louter informatief. Kwam toevallig dit bericht tegen, misschien is het iets voor de zoekers naar een uitgeverij? Uitgeverij Tab belooft veel, vooral succes, maar in principe zijn ze nog niet eens open. Pas in 2008. SCHRIJVERS OPGELET! Wie wil publiceren, kan voortaan ook publiceren. Nooit meer dikke enveloppen rondsturen. Nooit meer wachten, wachten, wachten. Nooit meer een afwijzingsbrief in de bus. Wij van Uitgeverij TAB zetten alles op z’n kop. Wij willen uw werk niet per post ontvangen en geven het uitsluitend in digitaal formaat uit. Wij wijzen niet één schrijver af, schrappen in geen enkel manuscript, sturen niemand verplicht op een promotietoer en geven onze auteurs volledig inzicht in de verkoopcijfers van hun werk. Kom naar onze website voor meer informatie. Op de site van uitgeverij Tab staat nog meer informatie, dit kon ik helaas niet overzetten naar hier. Misschien wel omdat je je in moet schrijven. Bij informatie staat dat ze net als Free Musketeers en Boekschout niets nakijken op spelling of stijl, of dat wel doen tegen een kleine vergoeding. Je kunt ze mailen sturen waarna ze je meer informatie over henzelf sturen. Ik heb toch maar even contact met ze opgenomen. Wie weet is dit een leuke manier om je werk geplaatst te krijgen.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
5 maart 2008 - 12:06
Ik weet, ik weet. Maar ja, dan kun je NOOIT IETS neerzetten, hè. Ik ben al weleens (excusez le mot) op mijn bek gegaan met zoiets, hoor. Te snel, teveel, te enthousiast en huppa ... iemand anders kaapte het gewoon voor mijn neus weg. Maar ik blijf een blije gup die graag dingen wil delen met anderen. Soms kom je daar van die rare figuren bij tegen, ja, dat klopt. Maar over het algemeen niet, hoor.

5 maart 2008 - 12:47
Ja, maar dan IS het toch al een boek? Als iemand hier iets uit overneemt, pleegt hij plagiaat. Het gaat toch juist om voorbarige publicaties?

Lid sinds

17 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
5 maart 2008 - 12:58
Ja, maar dan IS het toch al een boek? Als iemand hier iets uit overneemt, pleegt hij plagiaat. Het gaat toch juist om voorbarige publicaties?
Quotes zijn geen plagiaat en je kunt ook een verhaalidee pikken en het zo veranderen dat het een nieuw verhaal wordt. Google books is een luilekkerland...

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
5 maart 2008 - 12:59
Wat een rotstreek om een verhaal van een ander in te pikken, arme Mara. :crybaby: Gestolen goed gedijt niet, als mij zoiets zou overkomen zou ik het overal bekend maken. :mad: Daarbij heb je atijd een bewijs, je eigen manuschript. :nod: Gek genoeg zijn er alleen al op deze site duizenden verhalen, toch weet iedereen telkens weer opnieuw een geheel eigen verzonnen verhaal te schrijven met een eigen verhalenlijn. :unibrow: Dat vind ik enorm knap. Hoe groot de wereld ook is, er is altijd plaats voor een verhaaltje meer. :o Aplaus voor jullie allemaal, :thumbsup:

Lid sinds

19 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
5 maart 2008 - 13:13
Hoe komen die boeken op Googleboeks? Is dat legaal?
De uitgever stuurt deze in de regel of in print (worden dan gescannt) of digitaal op naar Google books. Van de advertentie-inkomsten uit het inhoudsnetwerk van Google (AdSense), die op de site vertoont worden, krijgt de uitgever een aandeel. En ja dat is legaal.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
5 maart 2008 - 13:23
Ik wist het, de uitgeefster had het me doorgegeven. Je bent dan bereikbaar, zeggen ze. Zeeeeeeeer bereikbaar dus. Oké. Weten we dat ook weer. Hihi. Dank je, Mario. :)

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
5 maart 2008 - 13:27
Nu je mijn links naar de uitgever en mijn titels toch kent: schrijf een recensie!!!!! Een leuke, lieve, ontroerende ... :D Mag altijd, hoor!

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
5 maart 2008 - 14:16
Ik ga het boek kopen en het aan mijn moeder geven. Ik heb de film "The Healer" gekocht met Miranda Otto (LOTR) in de hoofdrol. Kind met kanker. Draai het om. Moeder met kanker. Wij hebben er wat mee, want het overkwam onze familie allebei. Mijn moeder leeft nog, 86, mijn broer niet meer. De grafische vormgeving van je boek spreekt me aan, alleen de uitvoering niet. Let in het vervolg op weeskindjes. Regels die op een nieuwe bladzijde eindigen. Maar: roerend en héél direct. En dan nog dit: Alle Amerikaaanse bedrijven gebruiken geoorloofde en ongeoorloofde middelen om winst te maken. Google, Amazon, eBay (Lulu= eBay) ze trekken miljarden uit de markt . Amazon heeft een eigen POD drukkerij inclusief een paar gigantische print units waar elk boek adhoc kan worden gedrukt buiten iedere controle om. Op het moment dat bv Amazon een boek aanbiedt, is er geen enkele controle meer op het aantal verkochte exemplaren. Want wie kan zoiets? Het is een nieuwe manier van geld drukken en nog legaal ook. Ze vormen een regelrechte bedreiging voor elke legitieme uitgeverij en als auteur trek je aan het korrtste eind. Het beste wat je kan doen met deze mondiale roofridders is je project verkopen. Je kunt ze nooit controleren, wat ze je ook zullen toezeggen, en verkoop je project. op die manier verleg je het risico naar hun kant en niet andersom.

5 maart 2008 - 14:49
Maar wat heb je eraan, om op Googleboeks te staan? Als je googlet op iemands naam, kom je vast zijn/haar publicaties tegen. Het hele boek hoeft toch niet? En hoezo ben je dan bereikbaar? Met een eigen site ben je ook bereikbaar. Als het goed is, staat je site direct bovenaan, als je googlet op de naam van een auteur.

Lid sinds

19 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
5 maart 2008 - 15:52
Meer in ieder geval dan bij TAB, waar dit topic in het verleden om draaide (lol). Op mijn eigen site heb ik even ruimte gemaakt voor Obama.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
12 maart 2008 - 22:38
Nog even over Books.Google, als het mag... Wat je er als schrijver aan hebt? Het is een manier om een enorm aantal potentiele lezers te bereiken. Ik was laatst op zoek naar iets en kwam toen op (in?) Books.Google terecht bij een 'boek' van een mij volslagen onbekende Ierse auteur. Voor ik het wist had ik 20 pagina's gelezen. Toen heb ik boek zelf maar meteen besteld. Zonder Books.Google was ik dat boek nooit tegengekomen... Ik zie het een beetje als de digitale tegenhanger van in een boekwinkel dwalen en allerhande boeken inzien. Waar ik woon zijn in de verre omtrek geen boekhandels te vinden die het soort boeken verkopen dat ik graag lees, ik bestel alles via internet. Dus dat ik nu boeken online kan inzien is voor mij een uitkomst - en daarmee voor de auteurs in kwestie ook. (Het enige waar het slecht voor is, is mijn portemonnee ;) ) Secret Garden

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
14 maart 2008 - 11:11
O, ik lees nu pas je reactie, ThePhantom. Oké. Daar moet ik inderdaad voortaan op letten. Maar ik ben blij dat je het roerend en direct vindt. Want dat was nou net de bedoeling!

Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
11 augustus 2008 - 11:03
de site is niet uptodate, er staat dat ze begin 2008 de site willen introduceren.
En dat staat er al vanaf (schat ik) ongeveer halverwege 2007. Ze blijven wel op allerlei prikborden en dergelijke "reclame" maken voor zichzelf. Het is een zeer vaag geheel...