Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#96 - Make it easy

26 mei 2016 - 23:42
‘Ik ben het er niet mee eens, de heer Janssen is al jarenlang klant van ons. Momenteel zit hij in de afronding van een project, hij moet zijn geld innen van een woningbouwcoöperatie die heus wel over de brug komt. Je weet toch hoe dergelijke partijen omgaan met onderaannemers?’ ‘Annemieke, je moet niet zo emotioneel doen, check de feiten, lees het kredietrapport, hanteer procedures, doe verdomme je werk’. -- ‘Goedemiddag, meneer Janssen. U spreekt met Annemieke van payrollbedrijf ‘Make it easy’. U heeft onze betalingsregeling genegeerd, volgens onze betalingsafspraak hadden wij vandaag voor een uur een betaling van € 60.000,00 euro van u moeten ontvangen. Omdat u niet heeft voldaan aan onze afspraak, beëindigen we per direct onze dienstverlening. Wij zijn vanaf heden niet meer verantwoordelijk voor de verloning van uw personeel. Aangezien wij naar alle redelijkheid een betalingsregeling met u zijn aangegaan, die u welbewust hebt genegeerd, geven wij per direct de openstaande vordering uit handen aan onze gerechtsdeurwaarder. U ontvangt van ons zowel per mail als per aangetekende post een formele bevestiging van de beëindiging van onze samenwerking. Voor verdere informatie verwijs ik u dan ook naar gerechtsdeurwaarderskantoor ‘Klantbewust incasseren’. ‘Ja maar, Annemieke. Praat eens normaal! Je weet toch hoe het gaat! Je kent me toch? De betaling komt echt. Morgen ontvang ik een betaling van mijn opdrachtgever, desnoods betaal ik morgen € 40.000.00 extra. Dit kan toch niet, hoe moet dat dan met de jongens? Waar kunnen ze dan terecht? Allemaal gezinnen, Annemieke! En…en… verdomme, dit wordt mijn faillissement!’. ‘Meneer Janssen, alstublieft. Voor verdere communicatie moet ik u verwijzen naar onze gerechtsdeurwaarder. Succes, meneer Janssen’.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
27 mei 2016 - 9:52
'Praat eens normaal!' Vind ik ook ;) Ik krijg de kriebels als ik je woorden lees! De gekte van administratie en procedures, duh. En komen al die zinnen even koelbloedig over je tong als je zoiets moet melden? Knap gedaan!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
27 mei 2016 - 10:49
Annemieke, heel goed de zotheid van de doorgeschoten regelgeving beschreven, waaraan de mens ondergeschikt is gemaakt. Het stuitende taalgebruik, het doorverwijzen, het schijnheilige succes wensen treffend neergezet.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
27 mei 2016 - 10:58
Annemieke, Goed weergegeven. Hoewel inhoudelijk niet helemaal juist omdat de eiser eerst naar de rechtbank moet voor een geldige titel tot invordering en dat pas na schriftelijke ingebrekestelling. Deze zotheid is reeds lang gekroond tot werkelijkheid. In je verhaal laat je de taal het mooi overnemen. Gerechtsdeurwaarders hebben het graag over dienstverlening waar invordering wordt bedoeld ;)

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
30 mei 2016 - 19:13
Jan P., Dit gesprek is op namen en bedragen na zo waargebeurd als wat. Na dit specifieke gesprek ben ik naar de wc gegaan om te huilen. Een week later heb ik ontslag genomen :).

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
27 mei 2016 - 11:18
@Marlie, het is allemaal standaardtaal. Als je het een keer hebt uitgesproken is het de volgende keer makkelijk. Wat je er persoonlijk van vindt, valt daar jammerlijk buiten. Dank voor jouw reactie. @Richard, Procedures: mijn lust en mijn leven. Dank voor jouw reactie. @Nel, Stuitend inderdaad. Dank je voor jou reactie.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
27 mei 2016 - 11:44
Jan, Naar aanleiding van de ingebrekestelling wordt er soms een laatste betalingsafspraak gemaakt. Wellicht wordt de vordering alsnog voldaan of anders ziet het er op papier mooi uit. Je hebt de klant 'alle' gelegenheid gegeven om de openstaande vordering te voldoen. In het verleden verliepen dergelijke vorderingen gewoon via de deurwaarder. Gelukkig ben ik er al een tijdje uit. Dit gesprek is op namen en bedragen na zo waargebeurd als wat. Na dit specifieke gesprek ben ik naar de wc gegaan om te huilen. Een week later heb ik ontslag genomen :).
Ik neem het aan, geen zotheid kan aan de realiteit tippen. Nog een terzijde: Uit het verhaal maak ik op dat het een privaatrechtelijke kwestie is, dan kan invordering alleen na tussenkomst van de rechtbank. In de praktijk wordt er vaak overgedragen zonder dat het voor de rechter is geweest. Feitelijk is dat bluf van de eiser. Dat heet 'een minnelijke invordering'.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
27 mei 2016 - 12:10
Jan, Naar aanleiding van de ingebrekestelling wordt er soms een laatste betalingsafspraak gemaakt. Wellicht wordt de vordering alsnog voldaan of anders ziet het er op papier mooi uit. Je hebt de klant 'alle' gelegenheid gegeven om de openstaande vordering te voldoen. In het verleden verliepen dergelijke vorderingen gewoon via de deurwaarder. Gelukkig ben ik er al een tijdje uit. Dit gesprek is op namen en bedragen na zo waargebeurd als wat. Na dit specifieke gesprek ben ik naar de wc gegaan om te huilen. Een week later heb ik ontslag genomen :).
Ik neem het aan, geen zotheid kan aan de realiteit tippen. Nog een terzijde: Uit het verhaal maak ik op dat het een privaatrechtelijke kwestie is, dan kan invordering alleen na tussenkomst van de rechtbank. In de praktijk wordt er vaak overgedragen zonder dat het voor de rechter is geweest. Feitelijk is dat bluf van de eiser. Dat heet 'een minnelijke invordering'.
Ja. Het zegt me wel wat. Heb een tijdje verpoosd in de wondere wereld van geldvragerij. Ik heb er meer geleerd dan me lief is.

Lid sinds

8 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
27 mei 2016 - 16:40
Als het zakelijk, cq financieël tegen zit ,is dit de waarheid van iedere dag. Er wordt altijd gefopt om toch maar door te dwingen, eiser of andere partij. De beste smoes wint toch altijd? Goed neergezet, de sfeer voelje op je klompen aan, duidelijk!

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
27 mei 2016 - 17:00
Een bedrijf met twee gezichten. Ze moeten blijkbaar al genoeg aan deze klant verdiend hebben om hem zo aan de kant te zetten. Dit is hoe het bedrijf 'Overheid' op dit moment met veel van zijn klanten omgaat. De verharding van de maatschappij sterk weergegeven, Annemieke. Meer eigen verantwoordelijkheid is in de praktijk: 'zoek het lekker zelf uit'.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
27 mei 2016 - 18:24
Als het zakelijk, cq financieël tegen zit ,is dit de waarheid van iedere dag. Er wordt altijd gefopt om toch maar door te dwingen, eiser of andere partij. De beste smoes wint toch altijd? Goed neergezet, de sfeer voelje op je klompen aan, duidelijk!
Het was altijd financieel. Het gaat zelden over smoezen, altijd over geld. Vervolgens wordt er gespeeld met wet- en regelgeving, vaak tot in het oneindige. Mijn heilige ambitie is om nooit rijk te worden :).

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
27 mei 2016 - 18:50
Een bedrijf met twee gezichten. Ze moeten blijkbaar al genoeg aan deze klant verdiend hebben om hem zo aan de kant te zetten. Dit is hoe het bedrijf 'Overheid' op dit moment met veel van zijn klanten omgaat. De verharding van de maatschappij sterk weergegeven, Annemieke. Meer eigen verantwoordelijkheid is in de praktijk: 'zoek het lekker zelf uit'.
Het was toen 2010. In verband met de crisis was het destijds gebruikelijk dat bedrijven gingen filteren in klantenbestanden, zeker in de bouw. Ik vond het verschrikkelijk. Toen heb ik geleerd, dat veertig uur op een bureaustoel geen mogelijkheid is voor mij. Destijds heb ik een cijferallergie opgedaan, ik haat ze, nog steeds. Dank voor jouw reactie.

Lid sinds

10 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
28 mei 2016 - 18:37
@Annemieke, dit is zelfs een walgelijk verhaal. Deurwaarders, het zijn de rijken van nu. Opmerking: in je 1e alinea ontstaat een gesprek tussen jou en je chef. Ik denk niet dat je dan 'de heer Janssen' zegt. Meneer wel, of Janssen. Ook niet 'momenteel' maar eerder, 'hij zit nu ...' Bloedstollende waanzin.

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
30 mei 2016 - 9:15
Ja, de neiging om met regels risico's in te dammen, neemt soms groteske vormen aan. En de strijd tussen regels en redelijkheid is altijd een ongelijke. Toch gebruikt iedereen ze zelf ook als we onze eigen belangen willen verdedigen. Maar het verbaast mij ook dat een klant zo benaderd wordt. Prettig onprettig stuk.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
30 mei 2016 - 18:53
@Annemieke, dit is zelfs een walgelijk verhaal. Deurwaarders, het zijn de rijken van nu. Opmerking: in je 1e alinea ontstaat een gesprek tussen jou en je chef. Ik denk niet dat je dan 'de heer Janssen' zegt. Meneer wel, of Janssen. Ook niet 'momenteel' maar eerder, 'hij zit nu ...' Bloedstollende waanzin.
We noemden hem echt de heer. Behalve wanneer ik boos was. Dan niet :). Inderdaad bloedstollende waanzin. Dank voor jouw reactie.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
30 mei 2016 - 18:55
Maar het verbaast mij ook dat een klant zo benaderd wordt. Prettig onprettig stuk.
Zo ging het echt. Daarom ben ik gestopt. Ik vond mijn 'klanten' te aardig. Dank voor jouw reactie.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
30 mei 2016 - 21:16
Annemieke, Ook hier draait alles om geld. Ik begrijp uit je reacties dat dit een waargebeurd verhaal is. Te triest voor woorden. Goed verhaal, dat wel. De zotheid ten top. Iemand welbewust laten verzuipen. Lang leve de procedures :angry: . Gefeliciteerd met je vertrek. Ik hoop dat je nu bij mensen met het hart op de juiste plek werkt.

Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
30 mei 2016 - 22:59
Inderdaad zotheid, maar dan niet grappig. Het onderwerp zotheid maakt veel los. Misschien kun je het nog vaker als onderwerp gebruiken voor verhalen, ook voor grappige. Ik kan me voorstellen dat eerst de bittere naar boven komen.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
31 mei 2016 - 0:32
Odile, Mee eens. Het mag ook met humor, bij voorkeur zelfs. Maar na het lezen van de opdracht, dacht ik meteen aan deze situatie. Vandaar. Dank voor jouw reactie.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
31 mei 2016 - 0:43
@Willemina, Tegenwoordig heb ik enkel formeel een werkgever. Hij is niet zo moeilijk. Tot mijn eigen verbazing ben ik degene die over procedures spreekt tegenwoordig. Achteraf bezien denk ik dat ik te jong was voor het werk. Nu niet meer. Nu zou het geen optie meer zijn. Het bedrijf waar ik werkte was bloeiend en zeer commercieel, ook vooruitstrevend. In verhouding tot nu, was het toen nog maar vriendelijk. Het was er ook vaak prettig en leerzaam. Deprimerend eigenlijk. Op naar de volgende opdracht :). Dank voor jouw reactie