Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#53 - BIID

6 mei 2015 - 13:51
Tegenwoordig kijk ik graag in de spiegel. Ik heb nu zelfs een grote passpiegel op mijn slaapkamer. Het liefst kijk ik naar mezelf zonder kleren. De perfectie van mijn lichaam blijft mij verbazen. Nog geen twee maanden geleden walgde ik van mijn spiegelbeeld. Overcompleet was de beste omschrijving. Een hoofd, een romp, een linkerarm, een rechterarm, een linkerbeen en dan dat afschuwelijke rechterbeen. Het was afzichtelijk. Liefdevol streel ik de stomp aan het laatste stukje van mijn onderbeen. Net zeven centimeter onder mijn rechterknie Het voelt precies zoals ik had verwacht. Het is zacht en het litteken is nauwelijks voelbaar. Gisteren heb ik voor het eerst een kort rokje aangetrokken toen ik naar buiten ging. Het was echt prachtig om te zien. Op straat viel het me op dat andere mensen het ook erg mooi vonden. Overal werd ik nagekeken. Volgens mij werd er zelfs een keer gefloten. Het enige wat wel tegenviel was de kracht in mijn armen die nog ontbreekt. Het valt niet mee om alle stoepjes in de stad op en af te komen. En ook het afleggen van lange afstanden valt behoorlijk tegen. Ik heb besloten om snel te beginnen met het trainen van mijn armspieren en het vergroten van mijn conditie. Kleren aanpassen ging ook niet helemaal van harte. Dat had ik vooraf niet verwacht. Gelukkig was de winkeldame erg behulpzaam. Toen ik haar vertelde dat het een kwestie van wennen is en dat ik snel leer om dingen zelf te doen, meende ik zelfs iets van medelijden in haar ogen te zien. Maar ik zoek geen medelijden of behulpzaamheid. Vervolgens vroeg ze of ik van plan was om een prothese te gaan dragen. Maar dat wil ik juist niet. Dat zo’n vrouw niet in staat is om mijn unieke schoonheid te zien, is eigenlijk best pijnlijk.

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
6 mei 2015 - 14:23
Ik heb daar ooit een documentaire over gezien, dat mensen een lichaamsdeel willen verwijderen. Mooi geschreven en graag gelezen :)

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
6 mei 2015 - 14:35
Tegenwoordig kijk ik graag in de spiegel. Ik heb nu zelfs een grote passpiegel op mijn slaapkamer. Het liefst kijk ik naar mezelf zonder kleren. De perfectie van mijn lichaam blijft mij verbazen. Nog geen twee maanden geleden walgde ik van mijn spiegelbeeld. Overcompleet was de beste omschrijving. Een hoofd, een romp, een linkerarm, een rechterarm, een linkerbeen en dan dat afschuwelijke rechterbeen. Het was afzichtelijk.
Het begin is goed beschreven. Je moet even verder lezen voor het kwartje valt. Er zijn genoeg mensen die al een oordeel hebben over een tatoeage en dit is natuurlijk wel een erg extreem ingrijpen op je oorspronkelijke lichaam. Ik denk dat ze zich alleen bevrijd zal voelen als ze helemaal alleen naar haar mooie spiegelbeeld kijkt.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
6 mei 2015 - 15:00
BIID (Body Integrity Identity Disorder). Eigenlijk een hersenstoornis,niet? Je hersenen aanvaarden een bepaald deel van je lichaam niet en je voelt je pas compleet als je iets mist. Bizar. De inkijk in de gedachtewereld van de HP is goed weergegeven en fascinerend. Graag gelezen! dingetje, een 'n' vergeten bij: 'Toe ik haar vertelde dat het een kwestie....'

Lid sinds

11 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
6 mei 2015 - 17:50
Johanna B.
Overcompleet was de beste omschrijving. Een hoofd, een romp, een linkerarm, een rechterarm, een linkerbeen en dan dat afschuwelijke rechterbeen.
Heel wonderlijk, maar wel een origineel verhaal en goed geschreven!

Lid sinds

12 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
6 mei 2015 - 18:46
Een bizar verhaal, Johanna. Van deze afwijking had ik nog nooit gehoord, maar het schijnt dus voor te komen. Interessant genoeg om er iets meer over te lezen. Zou een chirurg er zich voor lenen om een dergelijke amputatie uit te voeren? Misschien als de psychische belasting overtuigend groot is? Goed geschreven en met interesse gelezen. Ik heb ergens een wrat te veel zitten. Die moet er ook maar vanaf. :)

Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
6 mei 2015 - 19:36
@Johanna, het valt mij steeds meer op dat jij een groot inlevingsvermogen hebt en daardoor vanuit je hp weet te schrijven. :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
6 mei 2015 - 21:40
Knap. Ik herinner me jouw opmerking bij mijn verhaal over de Dijk met blues. Bij jou voel ik hetzelfde. Je weet me te raken in mijn ziel. Ik voel mee met de HP en de trots waarmee ze het leven tegemoet treed. Knap gedaan. dank je wel

Lid sinds

10 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
6 mei 2015 - 22:54
Een bijzondere invulling. :thumbsup: De laatste zin geeft de waanzin van de afwijking aan. Ik vind het beschouwend geschreven waardoor ik als lezer op afstand blijf. Ik krijg geen begrip voor de hp. Waarschijnlijk is dat ook niet jouw doel of is er geen begrip te krijgen als men niet aan de afwijking lijdt. Deze vreemde en originele invulling graag gelezen!

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
7 mei 2015 - 0:09
Johanna B.
Overcompleet was de beste omschrijving. Een hoofd, een romp, een linkerarm, een rechterarm, een linkerbeen en dan dat afschuwelijke rechterbeen.
Heel wonderlijk, maar wel een origineel verhaal en goed geschreven!
Wonderlijk inderdaad. Dank voor jouw reactie.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
7 mei 2015 - 0:39
@Cookie, Dank je. @Marcker, Het schijnt inderdaad een psychische aandoening te zijn. Het lijkt me raar om een ledemaat niet te kunnen accepteren als deel van jezelf. Dank voor jouw reactie. @nyceway, Daar zeg je wat. Uiteindelijk zullen andere mensen het blijven zien als iets raars. Diep in de krochten van het internet zijn er fora vol over te vinden. Heel apart. Dank voor jouw reactie. @Schrijfcoach Ma..., Het schijnt doorgaans bij een ledemaat of een deel daarvan te blijven. Dat is maar gelukkig ook. Dank voor jouw feedback.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
7 mei 2015 - 0:17
Een bizar verhaal, Johanna. Van deze afwijking had ik nog nooit gehoord, maar het schijnt dus voor te komen. Interessant genoeg om er iets meer over te lezen. Zou een chirurg er zich voor lenen om een dergelijke amputatie uit te voeren? Misschien als de psychische belasting overtuigend groot is? Goed geschreven en met interesse gelezen. Ik heb ergens een wrat te veel zitten. Die moet er ook maar vanaf. :)
Ik verwacht niet dat er veel chirurgen staan te springen om een amputatie in de context van deze aandoening uit te voeren. Daarom heb ik dat maar uit het verhaal gelaten. Afhankelijk van de wratlocatie lijkt het me verstandig om de wrat te verwijderen. :) Dank voor jouw reactie.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
7 mei 2015 - 0:19
@Meta, Dank je voor jouw reactie. @Mili, Een mooi compliment. Dank je. @pim2000, Een groot compliment. Dankjewel.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
7 mei 2015 - 0:22
Een bijzondere invulling. :thumbsup: De laatste zin geeft de waanzin van de afwijking aan. Ik vind het beschouwend geschreven waardoor ik als lezer op afstand blijf. Ik krijg geen begrip voor de hp. Waarschijnlijk is dat ook niet jouw doel of is er geen begrip te krijgen als men niet aan de afwijking lijdt. Deze vreemde en originele invulling graag gelezen!
Hoi Marietje, Ooit las ik iets over BIID. Het fascineerde me en is daardoor nooit uit mijn hoofd verdwenen. Het lijkt mij dat het inderdaad een moeilijke afwijking is om begrip voor te krijgen. Dank voor jouw reactie. In locatiejaloersheid verblijf ik,

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
7 mei 2015 - 13:52
En zo hebben we weer iets bijgeleerd :) Bizarre aandoening eigenlijk. Je laat in dit stukje jouw rustigere kant zien als schrijver. (of die indruk krijg ik toch)

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
7 mei 2015 - 14:13
Ja, zo zie je maar, de werkelijkheid (de aandoening) is vaak nog bizarder dan je zelf kan verzinnen. Ook voor mij een nieuwe wereld die je geopend hebt. En mooi beschreven. Daarvoor dank.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
7 mei 2015 - 18:03
@Lilith, Ik weet eigenlijk niet of ik een rustige kant als schrijver laat zien. Niet bewust in ieder geval. Het is inderdaad een bizarre aandoening. Dank voor jouw reactie. @Marcus, Ik heb een nogal eigenaardige interesse voor bizarre aandoeningen. Misschien kan ik ze allemaal gaan beschrijven de komende tijd. Dank voor jouw reactie.

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
8 mei 2015 - 12:52
Gruwelijk (goed) geschreven en een intrigerend verhaal. Die totale blindheid voor wat in het algemeen toch als normaal wordt gezien, wordt pijnlijk duidelijk in je verhaal. Wat een enge stoornis trouwens.

Tja

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
8 mei 2015 - 19:15
Een bijzondere manier zoals de hoofdpersoon met haar handicap omgaat. Ze heeft gelijk, die mooie vrouw.

Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
8 mei 2015 - 22:02
Ik heb wel eens gehoord over een man die zich aangetrokken voelde tot vrouwen die een been misten. Bizar, net als dit verhaal. Mooi geschreven, vooral die eerste alinea. Die zet me op het verkeerde been en daar houd ik wel van. Graag gelezen :thumbsup:.

9 mei 2015 - 9:31
Hoi Johanna, Mooi verhaal. Ik heb het met plezier gelezen. Waar heeft ze haar been laten afzetten? In de Filipijnen? Ik kan me niet voorstellen dat een Nederlandse chirurg een gezond been afzet.

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
9 mei 2015 - 19:09
Mooi geschreven! Een vreemde aandoening: Bijzonder Idioot Is Dit ... waar ik nog nooit van had gehoord. Weer iets geleerd :)

Lid sinds

10 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
9 mei 2015 - 23:31
In locatiejaloersheid verblijf ik,
:D In die jaloersmakende locatie schoot ik gisterenmorgen tijdens het ontbijt hard in de lach toen ik een toerist zijn bord zag volscheppen. Dat is op zich geen lachwekkend beeld in een hotel maar deze man had twee kunstbenen... :nod: Weer thuis verblijf ik, ;)

Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
9 mei 2015 - 23:59
Johanna, hoe logisch en beschouwend heb je deze bizarre aandoening weten te verwoorden. Ik had er ook nog nooit van gehoord. Ik las dat, bij gebrek aan chirurgen die blijmoedig gezonde ledematen afzetten, sommige vastberaden BIID patiënten het verafschuwde ledemaat dan maar tot stervens toe in een bak ijs onderdompelen of er een kogel doorheen schieten. Ter inleiding van een onvermijdelijke amputatie. :eek:

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
10 mei 2015 - 22:45
@Tja, Precies, ze gaat er prima mee om. Tenslotte leeft ze net zoals iedereen in haar eigen hoofd. @Anne, Dat zou dan acrotomofilie zijn. Dat is, vind ik, nog veel absurder. Dank voor jouw reactie. @Olaf, Met die operatie zag ik ook moeilijkheden. Daarom had ik dat maar buiten beschouwing gelaten. Wel denk ik dat bijna alles te koop is. Dank voor jouw reactie. @Mirte, Dank je voor de reactie. @Marietje, Foei! Daar mag je niet om lachen. Jammer dat de vakantie al voorbij is. Heb je het fijn gehad? @Elyse, Ik heb inderdaad een aantal merkwaardige methodes gelezen :). Ik voorzie overigens wel dat we binnen nu en een korte tijd onszelf mogen laten toetakelen zoals we willen, legaal, maar wel tegen een te ruime vergoeding. Dank voor jouw reactie.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
11 mei 2015 - 19:31
Jeetje, ik begin me inmiddels af te vragen of wij wel allemaal goed bij ons hoofd zijn met al die verhalen die hier voorbij komen ;-) Ik kende de term BIID (Body Integrity Identity Disorder) niet. Dus het was voor mij afwachten waar het naartoe zou gaan. Iemand die een complete make-over had onderdaan, of een plastische operatie had ondergaan. Dit einde had ik dus niet verwacht. Poeh! Goed geschreven.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
11 mei 2015 - 21:03
Een ondenkbaar idiote afwijking, die weet jij dan toch weer op een of andere manier tamelijk vanzelfsprekend neer te zetten. Da's bijzonder.