Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#53 - BIID

Tegenwoordig kijk ik graag in de spiegel. Ik heb nu zelfs een grote passpiegel op mijn slaapkamer. Het liefst kijk ik naar mezelf zonder kleren. De perfectie van mijn lichaam blijft mij verbazen. Nog geen twee maanden geleden walgde ik van mijn spiegelbeeld. Overcompleet was de beste omschrijving. Een hoofd, een romp, een linkerarm, een rechterarm, een linkerbeen en dan dat afschuwelijke rechterbeen. Het was afzichtelijk. Liefdevol streel ik de stomp aan het laatste stukje van mijn onderbeen. Net zeven centimeter onder mijn rechterknie Het voelt precies zoals ik had verwacht. Het is zacht en het litteken is nauwelijks voelbaar. Gisteren heb ik voor het eerst een kort rokje aangetrokken toen ik naar buiten ging. Het was echt prachtig om te zien. Op straat viel het me op dat andere mensen het ook erg mooi vonden. Overal werd ik nagekeken. Volgens mij werd er zelfs een keer gefloten. Het enige wat wel tegenviel was de kracht in mijn armen die nog ontbreekt. Het valt niet mee om alle stoepjes in de stad op en af te komen. En ook het afleggen van lange afstanden valt behoorlijk tegen. Ik heb besloten om snel te beginnen met het trainen van mijn armspieren en het vergroten van mijn conditie. Kleren aanpassen ging ook niet helemaal van harte. Dat had ik vooraf niet verwacht. Gelukkig was de winkeldame erg behulpzaam. Toen ik haar vertelde dat het een kwestie van wennen is en dat ik snel leer om dingen zelf te doen, meende ik zelfs iets van medelijden in haar ogen te zien. Maar ik zoek geen medelijden of behulpzaamheid. Vervolgens vroeg ze of ik van plan was om een prothese te gaan dragen. Maar dat wil ik juist niet. Dat zo’n vrouw niet in staat is om mijn unieke schoonheid te zien, is eigenlijk best pijnlijk.

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik had ook nog nooit van BIID gehoord en ik vind het maar bizar dat mensen hun ledematen zomaar amputeren. je kunt wel goed inleven in diverse personages waardoor iedere tekst een pareltje is. met veel plezier gelezen

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Een ondenkbaar idiote afwijking, die weet jij dan toch weer op een of andere manier tamelijk vanzelfsprekend neer te zetten. Da's bijzonder.
Dat vind ik dan wel weer een mooi compliment. Overigens lijkt het mij dat het voor Hp vanzelfsprekend is om zo te zijn. Want wat is vanzelfsprekend/normaal? Ik vind mezelf heel erg normaal. Maar wat is mijn referentiekader van normaal? Nou ja, dat ben ikzelf. Dus een behoorlijk rare conclusie. Ik ben normaal omdat ik dat zo ervaar. En volgens mij werkt dat voor iedereen zo, meestal ook voor mensen met een absurde aandoening.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
doordat je je afvraagt hoe zoiets gaat, schrijf je hoe zoiets gaat :thumbsup: (maar misschien zitten we er helemaal naast en denken mensen met BIID heel anders en is dit slechts hoe mensen zonder denken dat mensen met denken ... wie weet)

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
(maar misschien zitten we er helemaal naast en denken mensen met BIID heel anders en is dit slechts hoe mensen zonder denken dat mensen met denken ... wie weet)[/quote] Zowaar als mijn rechtervoet die nu mee tikt op de maat van 'Dig me a Hole' van Cuban Heels.