Tja

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

het schrijven

4 november 2014 - 22:54
Ik vraag me af of er meer mensen zijn die op deze manier een manuscript schrijven. Ik weet niet of het lukt om het door te sturen, want ik heb al verschillende mogelijkheden geprobeerd. Het zal wel weer een chaos worden. http://i61.tinypic.com/2djvtxw.jpg

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
4 november 2014 - 23:04
ik krijg meestal minder in de kantlijnen, maar dit komt me wel vaag bekend voor :) Ik ga ook een keer expirementeren met een e-reader en notitie functie...

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
4 november 2014 - 23:55
Tja, is dit een weergave van een manuscript van jezelf?
Ik vraag me af of er meer mensen zijn die op deze manier een manuscript schrijven.
Wil je je vraag enigszins omkaderen? Wat is de achterliggende gedachte ervan?

Lid sinds

18 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
5 november 2014 - 0:40
Ik vind de vraag op zich genoeg als vraag en leuk om de gezondheid van mijn hersenpan te toetsen. Ik vraag me wel eens af of er meer mensen zijn zoals ik. Ze zijn er :) ! Tja, je mag door voor de wasmachine, maar zo erg als ik ben je nog niet. Ik zal eens kijken of ik binnenkort iets kan plaatsen.

Tja

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
5 november 2014 - 1:00
Ja, dit is een weergave van een blz. van mijn manuscript. Ik heb even op google gekeken naar omkaderen. Dat is omlijsten. De omkadering is mij niet helemaal duidelijk. Mijn verhaal is nog niet omlijst. Het is gewoon een simpele vraag of meer mensen zo schrijven. Bedankt, Wiske. Ik weet zeker dat we niet de enigen zijn.

Tja

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
5 november 2014 - 1:07
Het is niet via een e-reader, Likaiar. Ik schrijf eerst alles in een map, daarna typ ik het en vervolgens print ik het uit. Wat een fouten komt je dan tegen. Je hebt het resultaat gezien. Deze reactie is niet bedoeld om anderen te ontmoedigen. Do it my way. :unibrow:

Lid sinds

12 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
5 november 2014 - 1:50
Tja, foei. Je zou onderhand toch wel beter moeten weten: een duidelijke topicvraag is fijn voor iedereen. (On-topic (uhm, denk ik) : Nee. Ik doe dat niet zo. Ik typ, schrap typend en typ nog meer en weer. Enkel als ik gedichten vertaal, schrijf ik met pen tussen regels.) Maar: applaus voor het goed gelukte uploaden van het plaatje, dat is best een gedoe! http://img.pandawhale.com/post-43072-Grumpy-Cat-clapping-gif-PandaW-ajeP.gif

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
5 november 2014 - 3:30
Is mijn vraag echt niet duidelijk?
Natuurlijk wel. En mijn antwoord ook.
Ik vraag me af of er meer mensen zijn die op deze manier een manuscript schrijven.
Neen.

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
5 november 2014 - 7:48
Zoiets doe ik ook op uitgeprinte manuscripten :) maar dan... iets minder ingewikkeld, denk ik. Ik verander het meest op het scherm.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
5 november 2014 - 13:57
Als ik zo zou werken, verlies ik het overzicht. Mijn handschrift is namelijk voor mijzelf onleesbaar. Ook met het in kaart brengen van ideeën moet ik alles ordenen. Ik kan aantekeningen niet eenvoudig op een stuk papier kwijt. Anders kan ik weer opnieuw beginnen. Maar Tja, hoeveel tijd zit er bij jou tussen het intypen en het op print nakijken? Doe je dat meteen nadat je klaar bent, of wacht je een tijdje?

IO

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
5 november 2014 - 13:59
Yep, zo ziet het er bij mij ook uit. Eerste versies schrijf ik met de hand op een A3, dan typ ik het in, dan print ik het uit en becommentarieer het. Het commentaar verwerk ik weer, print het weer uit etc. Dat kan rustig 10 versies zo verdergaan. Overigens print ik wel met regelafstand 1,5 (meer ruimte voor commentaar) en enkelzijdig, zodat ik de echt grote lappen zoals jij die daar ook hebt op de achterkant in een ZOZ zet. Iets overzichtelijker.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
5 november 2014 - 15:21
Het is niet via een e-reader, Likaiar. Ik schrijf eerst alles in een map, daarna typ ik het en vervolgens print ik het uit. Wat een fouten komt je dan tegen. Je hebt het resultaat gezien. Deze reactie is niet bedoeld om anderen te ontmoedigen. Do it my way. :unibrow:
Ik bedoelde dat ík het een keer op een e-reader ging proberen, maar bij nader inzien zal ik me aan jouw grandioze advies houden and do it your way.

Tja

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
5 november 2014 - 16:47
Als ik een verhaal af heb, dan begin ik meestal aan een volgend verhaal. Dit is een fragment van een oorlogsverhaal. Ik heb alles nog niet getikt, maar heb alvast het eerste gedeelte getypt en uitgeprint. Best verstandig dat ik dit gedaan heb, anders was ik met dezelfde foute dingen doorgegaan. Zo erg als deze blz. ziet het er meestal niet uit. Soms ook erger.

Lid sinds

12 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
5 november 2014 - 19:23
:lol: :lol: Behoorlijk herkenbaar!! Ook die pijlen. Ik schrijf eerst in een schrift, dan op de computer, print het uit en krijg net zoiets als jij. niet altijd, dan ben ik blij en type het weer opnieuw. Ik krijg altijd een zeer opgeruimd gevoel als het enigzins correct in een document staat en ik eindelijk daarin verder kan verbeteren. Het is een proces. Bij mij werkt het goed, omdat ik het gevoel heb dat ik door allemaal lagen heen moet om tot iets te komen waar ik eindelijk tevreden mee zou kunnen zijn. Het lijkt voor mij een soort schatgraven.

Tja

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
5 november 2014 - 20:50
Zie je wel. Je bent nooit de enige. Ik heb de correcties verwerkt (tot nu toe). Vast niet allemaal. Als je één ding verandert, moet je vaak heel veel dingen veranderen. Eerst maar weer verder typen.

Via

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
6 november 2014 - 12:16
Soms doe ik het ook zo. En dan ziet het er nog ingewikkelder uit. Met meer pijlen en tekens en geschrap en van-boven-naar-onder-schrijven in de kantlijn en zo. Maar eigenlijk doe ik tegenwoordig het meeste al op de computer. En in plaats van het uit te printen, lees ik de laatste versie op mijn e-reader. Heb je toch die andere blik. En dan schrijf ik op een papier dat ik erbij hou wat ik nog wil aanpassen, maar dat gaat dan echt om een woordje hier of een zinnetje daar. De notitiefunctie van mijn e-reader (Kobo Glo) is een drama. Hoewel dat wel een van de redenen was voor mij om het ding aan te schaffen, het leek me handig om een laatste correctieronde zo te doen. Helaas, een papier met pen ernaast houden is sneller.

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
6 november 2014 - 15:26
Echt tekst schrijf ik niet op, dan maak ik eerder een notitie a la "langer maken", "meer emotie", ... en schrijf het dan in het document uit. Die pijlen en zo zijn volledig herkenbaar. Vanboven of op de achterkant noteer ik dan algemene pijnpunten zoals "meer beschrijven", "SDT" of "stopwoord X schrappen"

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
6 november 2014 - 17:33
Haha, dacht even een pagina van mijn manuscript te zien. Mijn man snapt nooit dat ik er wijs uit kan. Al die lijnen, pijlen, onleesbare aantekeningen en nummeringen. Maar och... Als het maar werkt.

Tja

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
6 november 2014 - 17:59
Er is mij een paar keer aangeboden om mijn manuscript te typen. Maar dit kan ik toch niemand aandoen?

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
6 november 2014 - 18:35
Volg deze pagina en ontvang meldingen van wijzigingen en nieuwe reacties.
Is wel erg leuk om te lezen na Tja's pagina :)

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
9 november 2014 - 23:13
Misschien wel off-topic, maar ben je links, Tja?
Ik denk van niet. Ze verschuift haar vel papier veel naar nog verder links of rechts en mogelijk steeds verder van zich af en zeer zeker steeds dichter naar haar schrijfhand toe. Kijk maar naar de " k " want dat is een typisch vrouwelijk overhands geschreven letter met de hand waar de duim rechts zit/hangt. Off-topic? Als jij het niet weet, wie weet het dan? Smiley? :)

Tja

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
10 november 2014 - 0:36
Ja, ik ben linkshandig. Zelfs zo links dat ik de hoofdletters N en U vanaf rechts begin. Zo slordig als hier schrijf ik niet altijd. Maar hoe meer ik schrijf, des te slordiger de stijl wordt.

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
10 november 2014 - 12:48
Gezien het handschrift dacht ik dat ze linkshandig kon zijn. Op zich is mijn vraag niet on-topic; ik had het haar ook via een privébericht kunnen vragen, maar nu ik het handschrift zag (en iedereen het ziet), dacht ik dat ik het even tussen neus en lippen kon vragen. Misschien vinden anderen het ook leuke c.q. relevante informatie. Een handschrift zegt veel over iemand, schijnt. Misschien reden voor een nieuw topic? :ontopic: