Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

afgewezen

15 december 2011 - 20:03
Op advies van de beheerder aangepast: Ik kreeg van de week een mailtje van de uitgever waar ik mijn manuscript naartoe had gestuurd, dat het was afgewezen: Ze schreef dat ze het een leuk verhaal vond, dat vlot las, met voldoende spanning en vaart. Ook vond ze dat er actuele thema's in waren verwerkt. Inhoudelijk en stilistisch was het prima, maar ze konden het toch niet uitgeven omdat het niet bijzonder genoeg was. Gelukkig willen ze volgend werk van mij graag lezen. Toch baal ik.....

M

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
15 december 2011 - 20:15
Een afwijzing is nooit leuk. Toch ontvang je in deze mail ook een hoop complimenten!

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
15 december 2011 - 20:23
Daar staat gewoon: dóórgaan, vooral dóórgaan! Stoppen met balen, nou ja, morgen dan en dan achter de PC. Ik keek even naar je profiel. Je hebt nog jáááren! En met zoveel lovende woorden over je schrijfstijl en uitdieping is het dus een kwestie van een iets pakkender onderwerp en/of plot verzinnen, toch? Misschien tijd voor een gezond stukje marktonderzoek? Waar zit de markt van jouw doelgroep wél op te wachten? Dat is aan jou om te beoordelen. En ook om je af te vragen of dat de wijze is waarop je wil werken. Ik zou het -in jouw situatie- wel weten! Proficiat met deze mooie beoordeling!

Via

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
15 december 2011 - 20:30
Het komt er dus op neer dat alles aan je verhaal goed is, maar dat je blijkbaar met een wel heel bijzonder onderwerp moet komen om jezelf te onderscheiden. Zo moeilijk! En misschien bij een andere uitgeverij proberen?

Tja

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
15 december 2011 - 20:36
Zo te lezen zit alles erin wat er in moet zitten. Ik denk dat geen enkele boekhandel zegt dat ze een boek zullen missen. Wanneer is iets bijzonder? Gewoon opsturen naar een andere uitgever, Eileen.

Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
15 december 2011 - 21:09
Eileen, wat een prachtige afwijzing! Er is werk aan besteed om dit te schrijven. Het is heel persoonlijk aan je gericht, beslist geen standaard afwijzing en veelbelovend. Ze willen graag een volgend verhaal van je lezen. Ik lees erin dat je veelbelovend bent als je de moed opvat om iets anders dan anders aan te durven.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
15 december 2011 - 22:00
Ik snap dat je baalt, maar het is eigenlijk een hele goede beoordeling en ze zien genoeg in je om een volgend manuscript van je te willen lezen!

Lid sinds

12 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
16 december 2011 - 11:24
Niks huilen, Eileen, blij zijn met zo'n afwijzing! Er zijn hele volksstammen die het met een standaardbriefje moeten doen. Ik sluit mij aan bij degenen die je aanraden vol goede moed een andere uitgever te zoeken. Je bent al halverwege! Heel veel succes en een prettig weekend!

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
16 december 2011 - 12:39
Eileen, er wordt veel positiefs gezegd. Maar ook: het is niet bijzonder genoeg. Snap je precies wat ze bedoelen? Zo nee, dan is het misschien aan te raden even een telefoontje te plegen. Dan kun je op basis daarvan bekijken wat je met de feedback wilt doen. Vind je dat ze een punt hebben of niet? Dat je baalt snap ik overigens wel. Menselijke reactie. Gun jezelf even de tijd om de afwijzing te verwerken.

Via

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
16 december 2011 - 12:49
Overigens leef ik met je mee, want ik heb voor mijn thriller al een paar afwijzingen die neerkwamen op 'goede schrijfstijl', 'goede spanningsboog', maar 'niet origineel genoeg/dertien-in-een-dozijnverhaal'. Het is zo lastig, omdat je er verder zo weinig mee kunt. Je kunt het niet herschrijven, want het verhaal is nu eenmaal zoals het is. Hoe moet je het meer laten opvallen? Dan moet je kunstgrepen gaan uitvoeren, wat het verhaal nooit sterker kan maken. En dan denk ik weer, is het zoveelste boek van Nicci French dan zo onderscheidend? Wat is daar dan zo bijzonder aan? Wat is er mis met 'gewoon een goed verhaal'? Alsof kinderen ook alleen maar over bizarre dingen willen lezen! Was het trouwens je nanowrimo-verhaal?

Pim

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
16 december 2011 - 14:13
En dan denk ik weer, is het zoveelste boek van Nicci French dan zo onderscheidend? Wat is daar dan zo bijzonder aan?
Het boek misschien niet, de naam wel en dat verkoopt nu eenmaal (zie alle BN-ers die zonder probleem een boek op de markt zetten.) Als ON-er moet je iets extra brengen willen ze er brood in zien, het is helaas niet anders. Eileen. Ik heb zoveel standaardafwijzingen gehad. Een afwijzing is nooit leuk maar gebruik deze in je voordeel. Je schrijven is goed genoeg, dat blijkt. Doorgaan en zoeken naar het juiste verhaal. Succes!!

Lid sinds

12 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
16 december 2011 - 14:20
En dan denk ik weer, is het zoveelste boek van Nicci French dan zo onderscheidend? Wat is daar dan zo bijzonder aan?
Is naar mijn mening een heel verkeerd voorbeeld, Via. Elk boek van Nicci French onderscheidt zich niet alleen van de andere French-boeken maar ook van alle overige thrillers/psychologische romans.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
16 december 2011 - 14:35
Eileen, ik begrijp dat je enorm baalt. Laat het op je inwerken, kijk of je dit verhaal nog aan kunt passen en anders zet je je schouders onder een nieuw manuscript! Waarom niet? Dit verhaal komt dan wellicht later, wanneer je al iets hebt uitgebracht...

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
16 december 2011 - 15:02
Ja, dat is flink balen, maar aan de andere kant: ze vinden dat je kan schrijven! Dus maar gewoon opsturen naar de volgende uitgever. En anders een volgend manuscript. Wat de één 'gewoon' vindt, vindt de ander 'bijzonder.' Succes!

Via

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
16 december 2011 - 15:43
En dan denk ik weer, is het zoveelste boek van Nicci French dan zo onderscheidend? Wat is daar dan zo bijzonder aan?
Is naar mijn mening een heel verkeerd voorbeeld, Via. Elk boek van Nicci French onderscheidt zich niet alleen van de andere French-boeken maar ook van alle overige thrillers/psychologische romans.
In welk opzicht dan? Ik heb er een paar gelezen, maar zou het op zich niet zo onderscheidend willen noemen.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
16 december 2011 - 19:06
Eileen, er wordt veel positiefs gezegd. Maar ook: het is niet bijzonder genoeg. Snap je precies wat ze bedoelen? Zo nee, dan is het misschien aan te raden even een telefoontje te plegen. Dan kun je op basis daarvan bekijken wat je met de feedback wilt doen. Vind je dat ze een punt hebben of niet? Dat je baalt snap ik overigens wel. Menselijke reactie. Gun jezelf even de tijd om de afwijzing te verwerken.
Ja, ik begrijp het wel. Als ik het objectief probeer te beoordelen (wat natuurlijk heel lastig is), is het gewoon een leuk, spannend verhaal, dat kinderen ook zal aanspreken. Maar het is niet zo bijzonder dat ze er maanden later nog over zullen praten.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
16 december 2011 - 19:10
Was het trouwens je nanowrimo-verhaal?
Nee, die heb ik nu gemaild. Ik hoop daar eind van het jaar nog iets over te horen. Dit manuscript had ze ook binnen drie weken beoordeeld. Dat vind ik wel heel fijn. Bij een andere uitgever ligt een ander manuscript nu al een half jaar :-(

Lid sinds

19 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
16 december 2011 - 20:47
Gewoon doorschrijven! Ik heb een ordner vol met dit soort afwijzingen. Hij puilt uit. Niet elk boek dat je schrijft vindt zijn weg. Maar sommige wel. En daar moet je dan een beetje op teren.

Lid sinds

12 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
17 december 2011 - 11:18
Eileen, ik heb een paar tips voor je Ten eerste, in het laatste SCHRIJVEN magazine stond een artikel over hoe een literaire agent werkt. Ik krijg het idee dat deze mensen op een andere manier naar een schrijver kijken dan een uitgever. Is het een idee om het via hen te proberen Ten tweede, wat je zou kunnen proberen is om niet je hele manuscript op te sturen maar alleen bijvoorbeeld het eerste hoofdstuk, een samenvatting en een sterk begeleidend schrijven. Als het bevalt wat ze lezen kun je in een later stadium alsnog je hele manuscript sturen. Het voordeel hiervan is dat je meestal snel antwoord krijgt en wat let je om meerdere uitgevers gelijktijdig aan te schrijven. Ik heb hier goede ervaringen mee. Ten derde, als je heel graag je boek uit wilt geven zijn daar natuurlijk via POD allerlei mogelijkheden. En als laatste, ten minste zo werkt het bij mij, een afwijzing daagt mij uit om het onderste uit de kan te halen. Zo van: "Is dit niet goed genoeg, ik zal je nog eens wat laten zien!" Succes, Jeanette