# 548 Eén
Hij schreef liever.
Toen hem gevraagd werd om te zingen, twijfelde hij.
Dan moest hij zichtbaar zijn, op een podium. Kwetsbaar.
Zou hij dan niet écht gelezen worden?
Met enige aarzeling gaf hij toe. Om het eens te proberen.
Zijn werkplaats werd de repetitieruimte en ook een slagveld van tegengestelde meningen. Hij wilde beroeren. Zij wilden vermaken. Hij wilde een verhaal vertellen.
Misschien voelde hij de breuk al naderen, tussen hem en zijn vriendin. Misschien dat hij daarom 'One' van U2 met een andere invulling zong. Omdat hij een verhaal vertelde dat nog geschreven moest worden. Zij schreef het op de vijftiende juli met de woorden dat ze alleen verder wilde.
Hij had altijd gedacht dat ze één waren.
Ruim een maand later bewoog hij onhandig in een studio. Eigenlijk wilde hij zo snel mogelijk weer naar huis, om te praten. Maar hij wist dat zijn woorden zouden falen. Dan maar alles in dat ene nummer leggen. Misschien zou dat haar kunnen overtuigen; zijn invulling. Zijn gevoel.
Zij wilde hem niet meer lezen, niet meer luisteren.
'Leuk,' zei ze, nadat ze de opname had gezien en gehoord. 'Maar ik hou er niet van.'
Bij de mediator zetten ze beiden een handtekening om te bevestigen dat alles netjes verdeeld zou worden.
Eén was niet meer.
https://www.youtube.com/watch?v=9SJPB6hTCms&pp=yg…
Wauw, mooi puur en rauw…
Wauw, mooi puur en rauw gezongen pijn in deze versie, thanks! Staat er nog maar net op: ik gaf de eerste like. Je verhaal maakt me benieuwd naar zijn verhaal.
Zeer goed Angus. Je hebt de…
Zeer goed Angus. Je hebt de sfeer van de clip helemaal goed getroffen. Bijzondere versie van overbekend nummer. En jij maakt er een break-up song van. Complimenten.
Mooi verhaal met een…
Mooi verhaal met een prachtig nummer. Graag gelezen.
Dank voor je reactie,…
Dank voor je reactie, Kruidnagel.
En het verhaal bij deze opname....het staat er.
Dank voor de reactie en de…
Dank voor de reactie en de complimenten, Frank. Leuke opdracht!
Dank voor je reactie, Job.
Dank voor je reactie, Job.
Hallo Angus, je verhaal…
Hallo Angus, je verhaal is vlot geschreven, maar ik heb als lezer het gevoel dat ik een stuk achtergrondinformatie mis, ik zit mij heel de tijd af te vragen wie “hij” is.
Dag Emily, Dank voor je…
Dag Emily,
Dank voor je reactie.
Op je vraag: Toen hem gevraagd werd om te zingen [..]. Hij is dus de zanger.
Mooi verhaal(d). Eens met de…
Mooi verhaal(d). Eens met de eerdere reacties. Het nummer zelf is niet helemaal mijn smaak en ook deze uitvoering pakt me niet echt, maar dat ben ik en het doet geen afbreuk aan de sfeer die je weet neer te zetten. Goed gedaan.
Dan voor je reactie, Hadeke…
Dank voor je reactie, Hadeke.
Excuses voor het pijnigen van de trommelvliezen ;-).
Ha Angus, Prachtig die…
Ha Angus,
Prachtig die observatie: Omdat hij een verhaal vertelde dat nog geschreven moest worden.
Ik zou kiezen voor het woordje hem in plaats van het (Zij schreef hem op de vijftiende juli) dat maakt het nog pijnlijker. De eindzin over de mediater ook heel sterk, je hebt de scheiding weten te vangen op een manier waarop hij zichtbaar wordt, zonder het woord scheiding te benoemen.
Hoi Angus, Mooi verhaal, je…
Hoi Angus,
Mooi verhaal, je neemt de lezer goed mee in de sfeer. Qua verhaallijn moet ik zeggen dat ik ook wel een beetje in het duister tast. Ik heb de strekking van het verhaal wel door, maar ik moest het wel een paar keer lezen en zelf wat dingen invullen. Wel graag gelezen en mooi nummer
Hoi Angus, originele…
Hoi Angus, originele invalshoek van het nummer. Is het een autobiografisch verhaal/studio opname toevallig? Zoiets proef ik er in ieder geval doorheen. Als dat niet zo is, dan is het extra knap dat dat wel zo overkomt. Heel rauw en puur dus. Graag gelezen.
Dag Emmy, Sonnema em King…
Dag Emmy, Sonnema em King Charles,
Excuses voor het late antwoord. Beetje druk. Vandaar ook niet veel meer dan dank voor de reacties.