3 maanden 1 week

Rol

• Gewone gebruiker

#536 Onverwacht bezoek

11 december 2024 - 18:44

‘Daar ben ik dan, prinses.’
Tamar schrikt. Ze knijpt in het heft van het mes waarmee ze juist groente snijdt. In de weerspiegeling van het raam ziet ze nog net Boris’ zelfgenoegzame gezicht. Hoe is die klootzak binnengekomen? Waarom slaat Aron niet aan?

‘Verras ik je?’
De ironie in zijn stem ontgaat haar niet en een golf van misselijkheid komt op.
Shit, ze had zijn dreigementen serieus moeten nemen. En waar is haar hond?
Ze moet hier weg. Naar buiten. Zonder Aron heeft ze in huis geen schijn van kans. De dichtstbijzijnde buren wonen een paar honderd meter verderop, maar ze zal hem met gemak voorblijven. In zijn rolstoel komt hij nooit ver het bos in. Ja, vluchten is haar enige kans. Ze draait zich om en met het mes op hem gericht beweegt ze achterwaarts naar de voordeur.

Hij komt dichterbij.
‘Hé, ik wil alleen maar praten.’
Ze strekt haar arm en dreigt met het mes. ‘Waag het eens.' In de hal stoot ze tegen iets zachts en warms. Ze schreeuwt het uit. ‘Wat heb je met Aron gedaan?’  Het mes valt als ze haar handen voor haar mond slaat.
Hij lacht gemeen. ‘Daar zullen we geen last meer van hebben.’
Ze stapt kokhalzend over haar hond heen en verdwijnt krijsend de donkere avond in.

Op blote voeten rent ze door het pikzwarte bos richting de buren. Ze struikelt, vloekt, staat weer op en rent verder. Zonder licht van de maan is ze gedesoriënteerd. Helemaal als het ook nog gaat sneeuwen. Waar the fuck is ze? Het pad herkent ze niet. Ze hoort hem roepen. En lachen. Van welke kant komt het? Dan doemt hij een paar meter voor haar op. Met krukken. En nog iets. Als ze het op een rennen zet, hoort ze een knal.

3 maanden 1 week

Rol

• Gewone gebruiker
14 december 2024 - 17:34

Dank je, Job! Ik dacht eerlijk gezegd door de deur als vluchtmiddel te gebruiken, en dat het dat daarna niet blijkt te zijn, ik het thema erin had verwerkt. Maar dank voor je compliment en reactie! 

4 maanden 4 weken

Rol

• Gewone gebruiker
15 december 2024 - 10:15

Spannend verhaal hoor. Spanning is goed opgebouwd. Je merkt wel dat 300 woorden dan weinig is want ik ben wel benieuwd hoe het afloopt, en ik mis een klein beetje context. Maar verder graag gelezen 

3 jaar 1 maand

Rol

• Gewone gebruiker
16 december 2024 - 12:21

Hallo Noortje, mooi verhaal, hoewel het mij nogal ongeloofwaardig voorkomt dat iemand met gezonde benen een persoon met krukken niet zou kunnen ontlopen in een bos. Zeurtje: je hond is halverwege van naam veranderd.

18 jaar 4 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
16 december 2024 - 20:49

Spannend, ik zit op het puntje van mijn stoel. Het moment dat ze het lichaam van de hond voelt is echt afschuwelijk. Ook hoe ze gedesoriënteerd door het bos rent en dat hij plotseling voor haar staat. Ik zou echter de krukken helemaal weglaten, want hij was in een rolstoel en daar zag ze geen krukken. Laat hem helemaal een bedrieger zijn. Goed gedaan!

3 maanden 1 week

Rol

• Gewone gebruiker
17 december 2024 - 6:44

Dank je, Odile. Ik zal de krukken eruit halen. Ik struikelde daar zelf ook een beetje over, maar zocht naar een manier om hem toch te kunnen laten lopen. Waarschijnlijk overbodig? Er kan bijvoorbeeld, in de tijd dat de HP en hij elkaar niet gezien hebben, iets zijn gebeurd waardoor hij weer kan lopen. Dank voor je tip en compliment.