Lid sinds

4 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#528 Keer om indien mogelijk

20 oktober 2024 - 17:10

Zou het niet fantastisch zijn dat bij het bewandelen van je levenspad je een apparaatje had dat bij een verkeerde keuze in je oren tettert: 'Keer om indien mogelijk' en dat je dat dan ook kunt doen?
Dat je teruggaat en niet kiest voor die saaie baan bij het ministerie, maar … Of dat je besluit harder te vechten voor je relatie en niet eenzaam en alleen … Nee, wacht: dat je kiest voor een andere studie. Nederlands. En dan schrijver wordt. Of conservatorium om toondichter te worden. Nee, je kiest voor de kunstacademie en maakt mooie kunstwerken van hergebruikt karton en splitpennen en ontmoet daar de liefde van je leven en ze heet … eh … Tamara met groene twinkelogen, zwart haar tot aan haar heupen en kuiltjes in haar wangen als ze lacht, wat ze vaak doet. Ze draagt altijd een beige broek en donkerbruine sweater met een v-hals en zulke wijde mouwen dat ze naar haar schouders glijden als ze haar armen heft en je haar okselhaar ziet. Ze kauwt op haar kwast en zit vaak onder de blauwe acrylverf die je voorzichtig met je nagel van haar wang krabt. Je plaagt haar er weleens mee en stoort je eraan als je sacherijnig bent, maar dat ben je nooit, want ze is altijd aanstekelijk vrolijk. Je trouwt, krijgt kinderen – een meisje en een genderneutraal kind – en gaat samenwonen op een klein appartementje in Praag met uitzicht op de Moldau en samen met haar exposeer je in grote steden als Londen, Parijs, Sint-Petersburg tot Rusland de Oekraïne binnenvalt, Brussel en Amsterdam, en … en ...

Ach ja.

Heeft iemand het nummer van Tamara?

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
20 oktober 2024 - 20:50

Heerlijke en knap opgeschreven wanhoopsfantasie van deze gescheiden ambtenaar, met een rotbaan voor de alimentatie, omdat hij nooit geleerd heeft hoe zijn hart te volgen. Hij heeft wel geld, zullen we dan maar aannemen, en klaarblijkelijk qua fantasie ook een zekere aanleg voor de kunsten en letteren. Hij wil bijna mij zijn: na getrachte heao en laat gecancelde verloving toch een taal gestudeerd, en getrouwd en kindjes gevormd met een kunstacademiemeisje met lang en donker haar, en samen veel reizen gemaakt. Het nummer van Tamara kan hij dus vergeten 😉.

Lid sinds

5 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
20 oktober 2024 - 22:35

Dag Musonius

Erg leuke insteek en mooi geschreven.

Ik kan geen enkele nuttige commentaar bedenken.

Knap gedaan.

 

Johanna

   

Lid sinds

3 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
20 oktober 2024 - 22:54

Ik zit al een tijdje te prakkiseren over die donkerbruine sweater met een v-hals en zulke wijde mouwen dat ze naar haar schouders glijden als ze haar armen heft en je haar okselhaar ziet: hoe dan. Tamara heeft die niet meer en ook nooit gehad, zegt ze desgevraagd, en wijt het aan dichterlijke vrijheid van de schrijver, waarvan ze zegt dat ze die ook niet kent. Hoewel ik nooit aan haar woord twijfel deden haar opkomende wangblosjes mij anders vermoeden en heb ik toch maar haar telefoon verdonkeremaand.

Lekker verhaal man!

Martin

Lid sinds

3 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
20 oktober 2024 - 23:08

je wist dat het foutliep bij die v-hals. Kijk je even naar de eerste zin? (volgens mij ontbreekt er een 'je') - erg knap geschreven en graag gelezen!

ZGG!

 

Lid sinds

4 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
21 oktober 2024 - 1:14

Dank voor jullie respons.
Ik begrijp dat de Tamara's vergeven zijn. Jammer.

Mooie interpretatie, Kruidnagel. Helaas niet helemaal kloppend, zeker niet het 'wat geld' hebben, spijtig genoeg.

Dank voor je scherpe blik, Tony, bij het herlezen vond ik nog een ander vergeten je-tje. En er stonden er al zo veel.

Lid sinds

3 maanden 1 week

Rol

  • Gewone gebruiker
21 oktober 2024 - 11:06

Prachtige creatieve invulling van de opdracht, heerlijke fantasie, graag gelezen

Ze draagt een altijd een beige broek > nog één ‘een’ eraf 

Gi

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
21 oktober 2024 - 14:17

Ach, je hebt het tot coach geschopt op SOL en die Tamara met haar okselhaar kan ... jawel (... = vrij in te vullen bv. de pot op; naar de duivel lopen; zelf eens bellen...)

Lid sinds

1 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
21 oktober 2024 - 22:26

Heerlijk verhaal. Droomde even mee. Zelfs een beetje herkenning. Alleen het meisje op de kunstacademie had rood haar en ik durfde haar niet aan te spreken ... zo mooi, zo hotel de botel.