Lid sinds

2 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#519 Boventallig

16 augustus 2024 - 15:55

‘Goedemorgen lief, twee jaar alweer, time flies, raar toch hoe dat werkt?!’

‘Dag schat, zeg dat wel, de inwerkperiode hebben we in elk geval ruimschoots overleefd.’

‘Een goed begin is het halve werk zeggen ze. ;-) Over werk gesproken, heb je je weer vermaakt?’

‘Het is een gekkenhuis, alle dagen overwerk, ask no more.’

‘Wanneer kom je weer een keertje bij mij ‘overwerken’? Dan praat je me bij over al je, al dan niet werkgerelateerde, stress en daarna werken we ons weer eens lekker uit onze broeknaad.’

‘Dat klinkt geweldig, maar ik weet niet of het gaat werken. De muggen, het slechte slapen, mijn werk, de drukte thuis, moeilijk moeilijk, het werkt allemaal door. Ik voel me zo onderhand volledig burned out.’

‘Dat snap ik. Je vrouw, je andere vriendin, en dan ik nog, jij komt echt om in het werk.’

‘Je weet niet half! En ik houd trouwens niet van half werk, maar stel je voor, het 24/7 emotioneel beschikbaar zijn, de communicatie, alles in drievoud. Vergeet het nattevingerwerk niet.’

‘Say no more. Vele handen maken licht werk.’

‘Hihi.’ (Merk op: dat was een werktuiglijk lachje.)

‘Laat me raden, het werk overspoelt je?’

‘Pfff, die grappen van jou, ze werken voor geen meter, maar het blijft geweldig dat je ze zelf zo leuk vindt.’

‘En mij, vind jij mij nog leuk?’

‘Zeker vind ik je leuk, maar het is zoveel bij elkaar, ik wil gewoon niet dat het voelt als huiswerk.’

‘Relaties zijn nu eenmaal hard werken soms.’

‘Luister nou naar me, ik vrees dat onze liefde in de onvoltooid verleden tijd staat.’

‘Wat zeg je daar? Meen je nou dat je onze werkzaamheden wilt afronden?’

‘Sorry, het werkt zo niet langer, mijn oog was groter dan mijn hart en nu ben ik…’

‘Ja ja, overwerkt. Ik begrijp het, Mister Polyamorie, jij bent moe. Laat mij het werk maar afmaken, terwijl jij werkeloos toekijkt. We waren geliefden, zo is het toch?’

Lid sinds

5 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
17 augustus 2024 - 16:58

Hoi Mespunt, jij hebt een geheel eigen draai gegeven aan het begrip werkwoorden. Leuk gedaan, graag gelezen.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
18 augustus 2024 - 7:56

Hoi Mespunt,

Dat heb je leuk bedacht. De buitenechtelijke relatie heb je er mooi in uitgewerkt. Dat werktuiglijk lachje is erg leuk gevonden, grappig. Knap gedaan!

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
19 augustus 2024 - 10:52

Vermakelijk, heb zelfs hardop gelachen. Ging achter werk steeds meer de liefdeshandelingen zien en de vermoeidheid. Tja ik had het als een werken met werkwoorden bedoeld. Maar rebellie mocht.

Lid sinds

4 maanden 1 week

Rol

  • Gewone gebruiker
19 augustus 2024 - 15:54

Hoi Mespunt, je hebt een leuke en originele invalshoek gekozen met je werk-woorden. De vele herhalingen van "werk" passen mooi bij de opdracht. Ik heb het met plezier gelezen.