Lid sinds

2 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#519 Rebels: een mooie zomeravond

13 augustus 2024 - 20:04

 

(Tja, Odile, dat laatste woord in je opdracht … dan vraag je hierom.)

 

Een mooie zomeravond. Heldere hemel met volle maan en flonkerende sterren. Ouders een avondje uit. Eindelijk alleen met mijn lief in mijn kamer. Romantisch muziekje, gedempt licht van flikkerende kaarsen, zachte kussens op de divan. Alles voor een geslaagde avond.

Gefluisterde lieve woordjes. Kusje. Een beetje gestreel. Een zucht in haar oor. Meer kusjes. Meer gestreel. Een tastende hand onder haar blouse.

“Nee, Danny, vandaag liever niet.”
Teleurstelling. Weg hand.
“Waarom niet?”
“Geen zin. Nu ja, eigenlijk …” Verlegen kuchje. “Die tijd van de maand …”
“Oh, dat dus.”
Wat nu? Tweede poging of opgave?

Verandering van tactiek.
“Wit wijntje?”
“Ja, graag.”

Tweede poging na drie glaasjes. Geen afwerende reactie deze keer. Positief begin. Ogen al een beetje glazig. Niet veel drank gewoon, mijn kleine, lieve meid. De zoete smaak van de wijn op haar zachte, rode lippen. Tedere woorden in haar oor. Gestage vorderingen. Bloesje uit, behaatje uit.

Kleine pauze voor een vierde glas. Verliefde blikken over de glasrand. Verder nu. Hand wat meer naar beneden, langzaam. Even een lichte aarzeling, maar nog steeds geen “nee”. Goede vooruitzichten op een happy ending.

Onverwachte hindernis in de vorm van een geklemde rits. Gênant moment, rode kaken en een gestameld excuus. Gierende schaterlach als reactie, nagelschaartje uit handtas als redder in nood. Na een kwartiertje gepruts eindelijk bevrijding. Een diepe zucht van opluchting.

Nog een derde poging? Pluspunt: de uitgetrokken kleding, voltooide voorbereiding. Minpunt: de aanhoudende slappe lach, niet bevorderlijk voor de juiste stemming.

“Nog een glaasje witte wijn?”

Geproest en gehik als antwoord. Een uitgestoken, wiebelend glas. Onhandig gemorste druppels. Nieuwe start dankzij likkende tong. Gekietel geen goed idee, nog meer gelach. Nieuwe inspiratie broodnodig, jammer genoeg voorlopig niet aanwezig.

En dan plots: een rinkelende telefoon.

“Hallo? Mama? Over vijf minuutjes thuis? Goed, hoor. Tot dan.”

Anticlimax.

“Filmpje dan maar?”

 

 

Gi

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
13 augustus 2024 - 23:40

Emily, grappig, ik denk dat je net als mij adjectieven met werkwoorden hebt verward. Maar ja, het zomert en het is heet!

Lid sinds

5 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
14 augustus 2024 - 0:37

Knap, Emily, in plaats van zo veel mogelijk werkwoorden zo min mogelijk te schrijven en toch een volwaardige tekst. Graag gelezen.

Lid sinds

1 maand 3 weken

Rol

  • Gewone gebruiker
15 augustus 2024 - 9:40

Knap gedaan, zo'n 'uitgeklinkerde' tekst! En eigenlijk mis ik ze niet eens, die werkwoorden ;)

Lid sinds

2 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
17 augustus 2024 - 16:52

Lol. Werkwoorden of niet, wat wordt er hier hard gewerkt. Het verbaast me dat nog niemand iets gezegd heeft over de naam van je hoofdpersoon, geniaal! 

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
19 augustus 2024 - 11:46

Ik ben blij dat je hebt gerebelleerd want dan kunnen we zien wat het effect daarvan is. Het is makkelijker te lezen dan veel werkwoorden. Plaatje na plaatje leest ook rustiger. De werkwoorden die er wel zijn vallen meer op. En toch is dit een volwaardige scène vol activiteit.

Lid sinds

2 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
19 augustus 2024 - 16:07

 

Hallo Tony, Rob, Rifka, Raymond, Mespunt, Natas, Odile, bedankt voor jullie reactie. Fijn dat jullie het leuk vonden.

Mespunt, leuk dat jij de naam opgemerkt hebt, ik was namelijk vertrokken vanuit het oude mopje van “Magda?” “Danny.”