Lid sinds

1 maand 3 weken

Rol

  • Gewone gebruiker

#517 Citroen meringue

3 augustus 2024 - 21:05

 

Anderhalf uur is het rijden, vanaf mijn appartement in hartje Leiden. Twee maanden en een beetje is het nu geleden. Achtenzestig dagen. Het doet nog altijd pijn. Zielsverwantschap verdwijnt niet zomaar. Ik kon het niet. Het geïsoleerde leven, noodzakelijk voor zijn gezondheid, greep mij naar de keel. Maar zonder hem...

Lester kijkt door het raam van de woonkamer naar buiten. Hij heeft een pet op. Mijn hart bonst in mijn keel. 
‘Mag ik binnenkomen?’ roep ik.

Hij maakt een time out gebaar en komt terug voor het raam met een apparaatje in zijn handen dat hij op mij richt. Er gaat een rood lampje branden.
‘Heb je een smart watch? Leg maar in je auto!’

Hij doet de voordeur op een kier. De met aluminiumfolie beklede muren in de gang weerkaatsen het licht van buiten.
‘Happy birthday!’ Ik haal het deksel van het kartonnen doosje en laat hem de twee citroen meringue gebakjes zien. ‘Je lievelings, van de patisserie.'
‘Dankjewel, Merle’ Hij houdt de deur op een kier en steekt zijn arm erdoorheen om het doosje aan te pakken.
Ik doe een stap naar voren en friemel in een opwelling aan zijn oor.
'Heb je koffie voor me? Daar ben ik na anderhalf uur in de auto wel aan toe.’
Hij aarzelt en kijkt achterom: ‘Euh, dat komt helaas niet uit.’
‘Waarom doe je zo raar? Ik kom dat hele eind hierheen rij...’

‘Lester! Wie is daar?’
De deur zwaait nu helemaal open. Lila joggingpak, blonde paardenstaart. Ze legt haar arm om zijn middel en zoent hem in zijn nek.

‘Dat wilde ik net zeggen. Dit is Chantal. We zijn heel gelukkig samen.’
Verbouwereerd doe ik een stap naar achteren.
‘Nou, eet smakelijk dan!’ roep ik en smijt de taartjes in zijn gezicht.

 

Lid sinds

1 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
4 augustus 2024 - 7:47

Ohohoh, die.man toch. Leuk gegeven om deze isolatievorm te gebruiken en de "gekte" zet je met een paar details goed neer. Maar op een of andere manier heb ik moeite om de rest te geloven. Tweeënhalf jaar uit en dan friemel je aan zijn oor? Je staat ineens voor de deur en bent verontwaardigd als je niet binnen mag komen? Ook zonder nieuwe partner zou ik bij beide terugdeinzen. Het maakt de indruk alsof je verschillende ideeën en ideetjes hebt willen combineren, maar of dat past?

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
4 augustus 2024 - 8:08

Hoi RifkaB,

Het idee voor je verhaal is goed. Ik was benieuwd waarom Merle na al die tijd langsging bij haar ex. Ik heb wat moeite met het einde. Waarom is ze zo boos? Misschien was het logischer als ze na een maand langs was gekomen.

Lid sinds

1 maand 3 weken

Rol

  • Gewone gebruiker
4 augustus 2024 - 20:22

Hoi Guido, Raymond en Jurrit, 

Veel dank voor jullie feedback!

@Gi: gênant, die tikfout. Meteen hersteld. 

@Raymond en @Jurrit: leuk dat de geïsoleerde setting aanspreekt, jammer dat de rest minder resoneert. Vooral het tijdsbestek lijkt daar debet aan. Ik was idd eerst bezig met een andere verhaallijn, waar dat tijdsbestek beter in paste. Ik ga de tekst aanpassen. Overigens ze kwam langs voor zijn verjaardag. Ik zal dat erin schrijven. 

Groet, RifkaB 

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
5 augustus 2024 - 15:49

Ik voel wel spanning stijgen bij dit verhaal en vrees dat er iets mis zal gaan, wat ook wordt ingelost. Ik vraag me af of dit tijdens Corona speelt. Dat zou kunnen. Twee jaar aan het lijntje gehouden worden is wel lang maar typeert ook jouw personages. Ik zou het mooi vinden als je iets meer woorden vlak voor het gooien van de taartjes stil zou staan bij de omslag die ze doormaakt.