Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#510 Wraak van de ouwe tang

12 juni 2024 - 17:18

 

‘Ouwe tang, vieze ouwe tang.’
De woorden galmden na in haar hoofd toen ze haastig door het schemerdonker naar huis liep.
‘Je bent te vies om aan te pakken, ouwe tang. We gaan je een lesje leren. '
Schichtig keek ze achterom, bang te worden ingehaald. Het begon te regenen en haar voeten in  versleten schoenen pletsten in de plassen.
Als ze voorbij de vijver was kon ze haar huisje zien.

Aan de overkant werd ze gadegeslagen door vier paar ogen.
‘Laten we het nu doen, we flikkeren het ouwe wijf in de vijver.’
‘Maar als ze verdrinkt , ‘zei Martha aarzelend, ‘als ze niet kan zwemmen. ‘
Henk grijnsde.’ Dan heeft ze nu de gelegenheid om het te leren. Wat gaan we doen, ik wil op tijd zijn voor het eten. ‘
‘De vijver is niet diep, ‘zei John en maakte daarmee simpel een eind aan eventuele bezwaren.
‘Vooruit dan. ‘

Het gebeurde allemaal heel snel. Met een harde plons ging ze kopje onder, probeerde boven te komen maar haar mond vulde zich met water. Ze spartelde om aan de kant te komen maar het water sloot zich boven haar hoofd.
‘Die ouwe tang kan niet zwemmen,’ proestte Willem.
‘Moeten we haar er niet uit halen, ‘opperde Martha.
Uit de vijver klonk geen enkel geluid meer.
‘Heb je alles gefilmd, ‘vroeg Henk aan Patrick.
‘Alles staat erop. ‘
‘Mooi, tot morgen. Ik ga kijken wat de pot schaft.

Alle inwoners van het dorp stonden met open mond te kijken, hun hersenen weigerden te registreren wat ze zagen. Vanaf de kerktoren hing een lange lijn naar de bankjes om het fonteintje heen midden in het dorp. Aan de lijn hingen vier lichamen vast aan knijpers, schommelend in de sterke wind. Het vlees was van hun botten en hun kleren fladderden rond hun lichamen.
‘Hoe… hoe is dit mogelijk, ‘stamelde de burgemeester, ‘wie heeft dit op zijn geweten. ‘
Over het pad haastte een oude vrouw zich met haar boodschappen naar huis. In het waterige zonnetje droogden haar kleren langzaam op.

 

 

 

 

 

 

 

Lid sinds

2 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
13 juni 2024 - 17:29

Een ouwe tang leren zwemmen, je moet er maar op komen. Met botten zonder vlees waar nog kleren aanhangen had ik het even moeilijk, maar het leesplezier werd er niet minder om. 

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
13 juni 2024 - 19:03

Hai Schmetterling, moest toch iets verzinnen waar de knijpers aan konden hangen. Gelukkig werd het plezier er niet minder om. 

Lid sinds

5 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
13 juni 2024 - 22:30

Luguber verhaal, maar daar hou ik wel van. De wraak van de tang, dat is duidelijk een personage. De knijper wordt alleen als attritbuut gebruikt, niet als personage. Verder graag gelezen.

'Mooi, tot morgen. Ik ga kijken wat de pot schaft. ---> hier ontbreekt het afsluitende ah-teken.

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
17 juni 2024 - 15:14

Misschien had deze tang veranderd in een tang, dat het vlees zo aan de botten hangt? Bizar verhaal maar zo zie je maar, boontje komt om zijn loontje. Ik kan me alleen moeilijk voorstellen dat ze zelf toch uit het water gekomen is en ook nog eens op de kerktoren klimt en zo verder.