Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

494 - Eerste kennismaking

De geur van schoonmaakmiddel is bijna misselijkmakend overheersend, maar kan een doordringender aroma niet helemaal maskeren. Een juf met een heftig snikkende dreumes aan haar hand loopt me bijna overhoop. Het snot van deze kleine jongen is tot aan zijn oren uitgesmeerd. Een paar seconden later realiseer ik me dat hij waarschijnlijk ook de veroorzaker van de strontlucht is. Een andere juf zit op haar hurken bij een laag plastic tafeltje, waarbij ze een jongentje met rood haar ervan probeert te overtuigen dat de houten blokjes wél op een toren gestapeld, maar niet naar het krijsende meisje ernaast gesmeten mogen worden. In de grondbox jammeren twee baby’s.

Ik verplaats Jasmijn van mijn linker- naar mijn rechterheup. Bij het overvolle keukenblok staat een meisje dat er niet volwassen, maar ook zeker niet als peuter uitziet en ik balanceer tussen stukken duplo, treinsporen en plastic fruit haar kant op. Bij iedere stap blijven mijn voeten even plakken.
‘Ik kom voor een kennismaking’, pers ik eruit.
‘Ik… eh… ben de stagiaire’, zegt ze nauwelijks hoorbaar. Ze kijkt alsof ze overal liever wil zijn dan hier. Ik staar naar de nietszeggende kriebeltekeningen aan de muur en kan haar geen ongelijk geven.

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Schrijfdeb, volgens mij ben je meteen omgedraaid en thuis op zoek gegaan naar een andere opvang. Ik heb me van de tijd dat mijn kinderen naar de opvang moesten gelukkig in positieve herinnering.

Ik verplaats Jasmijn van mijn linker- naar mijn rechterheup. ---> het koppelstreepje mag weg

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@Fief, dankjewel voor het lezen en je feedback.
Volgens mij moet het koppelstreepje er wel, omdat er eigenlijk linkerheup moet staan, ik heb een deel van het woord weggelaten.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik herinner mij haast niets meer uit die tijd maar weet dat ik gewoon thuis was. Ik wens aan hen die vroeger in een opvang zaten toe dat ze er zich ook niets van herinneren, niettegenstaande de bewonderingswaardige inzet van uitbaters en personeel. Ouders weten zelden hoe het er aan toe gaat want de kleintjes kunnen het niet navertellen. Deze beschrijving is zeer to the point

Lid sinds

4 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Hi SchrijfDeb, 

Ik vind het een goede beschrijving, waar verhaal en beschrijving ook goed in balans zijn. Dus ik heb er verder niets op aan te merken!