Lid sinds

10 maanden 4 weken

Rol

  • Gewone gebruiker

#487 Nieuw begin 2024

 

“Ik zal zolang ik leef precies weten waar ik was en wat ik deed toen ik hoorde dat mijn vader was overleden.” (De zeven zussen – Lucinda Riley)

Ik zat in de auto met Stefan, mijn zoveelste scharrel. Ik vond Stefan vooral interessant vanwege zijn gespierde lijf. We waren onderweg naar de kroeg. Net toen ik bezig was een romantische playlist op te zoeken, ging mijn telefoon.

‘Ha, die mams,’ zei ik joviaal. Het bleef even stil aan de andere kant van de lijn. ‘Mam, hallo?’

‘Anne lieverd, je vader is overleden. Ik dacht dat je dit wel van mij wilde horen en niet uit de krant. Hij is…’ Mijn moeder was nog steeds aan het praten, maar ik bleef steken bij haar eerste zin en hoorde haar niet meer.

Langzaam liet ik de telefoon zakken. ‘O,’ is het enige dat ik kon uitbrengen.

Stefan keek bezorgd opzij. ‘Wat is er aan de hand?’

‘O niets.’ Wist ik nog net uit te brengen. Ik had Stefan niets verteld over mijn vader. Het was ingewikkeld en Stefan was geen diepgaand relatiemateriaal voor serieuze ontboezemingen.

Ik keek snel opzij en probeerde mijn shock te verbergen. Het was toch immers mijn vader.

‘Anne, ben je daar nog, Anne?’ Snel haalde ik de telefoon weer naar mijn oor.

‘Ja mam, ik ben er nog. Ik kan nu niet praten, maar bel je zodra ik weer thuis ben.’ Zonder op haar reactie te wachten drukte ik de telefoon uit.

Glimlachend zakte ik terug in de autostoel. Ik was eindelijk vrij.

 

Lid sinds

2 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallo Manon, Ik ging helemaal op in jouw verhaal en toen kwam het verrassende slot wat het geheel heel sterk maakt.

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Manon. Mooi verhaal met veel dingen die mij nieuwsgierig maakten (Het slot, maar ook de informatie dat ze het overleden ook via de krant zou kunnen meekrijgen). Het enige puntje voor mij is dat ik mij haar aanvankelijk voorstelde als aan het stuur, terwijl later bleek dat ze meereed.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Manon, ik vergat nog iets te zeggen over jouw bijdrage. Een gebalde tekst die perfect past bij de eerst zin, dus m.i. een geslaagde invulling van de opdracht. Wij hebben op dit forum nog niets van je gelezen ook al ben je al een tijdje lid. Ik hoop dat je daar in dit nieuwe jaar verandering in brengt.