Lid sinds

2 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#481-Terugkeer

 

TERUGKEER

Ik zag je voor me, mijn woorden aandachtig lezend. Je ging er met een fijne en soms met een groffe kam doorheen. Je pikte mijn onderliggende gedachten er feilloos uit, maar soms lukte dat je niet. Jij vond dat geen probleem, het maakte mij verdrietig. Je voelde als een vriend, begrijpend of zwijgend op de momenten waarop ik dat nodig had. Er kwam een periode waarin ik mijn aandacht verplaatste, niet wetend of jij me zou missen. Ik miste je wel en trok een stoute schoen aan, de andere liet ik bij de schoorsteen staan hopend op een verrassing.
Wat ben ik gelukkig dat je me weer leest. Het is afwachten wat je met mijn woorden doet, maar ik ben er weer en ik zal dit keer proberen wat langer te blijven. De volgende keer schrijf ik geen ZKV voor je maar een kort verhaal rond vierhonderd woorden.

 

 

Lid sinds

3 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Elrie, 

Een heel mooi geschreven stuk waarin de worstelingen van het schrijven en hoe de feedback die je daarop krijgt daarop invloed kan hebben, zowel in de fijne als minder fijne zin van het woord. 
Het enige zeurtje dat ik heb is dat je in het eerste deel vier zinnen achtereen met jij of je begint. Dat vertraagt het stuk een beetje. Waarschijnlijk probeer je hiermee de nadruk te leggen van de hoeveelheid invloed die de jij/figuur heeft. Dat lukt als je dat twee keer doet, maar vier keer is wat veel. Om dat te voorkomen, mag je gerust wat meer zinnen gebruiken om dieper op dat gegeven in te gaan, zeker als je verhaal zo kort is als nu. Je hebt nog wat woorden over, maak daar gebruik van :) 

Dat neemt niet weg dat het verhaal voelend is van toon en vast en zeker erg herkenbaar voor veel schrijvers. Fijn dat je dat zo goed weet te verwoorden en met ons wil delen! 

Groet, 

Nadine

Lid sinds

2 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dank je wel Nadine voor je opbouwende commentaar. Je hebt gelijk dat juist dat wat ik wilde benadrukken het stukje vertraagd, iets dat ik zelf niet als probleem zag. Nogmaals dank.

groet,

Elrie

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Grappig verhaal waarin de lezer onderdeel lijkt te worden van het verhaal. En kort kan net zo krachtig zijn.

Groffe kam > grove kam.

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Elrie, ik dacht in eerste instantie dat het een brief voor de Sint was. Ik ben in ieder geval weer blij weer iets van je te lezen. Het had langer mogen zijn.

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Ha, ha, de andere schoen bij de schoorsteen. 

Mooi, grappig, kwetsbaar en ook herkenbaar. Goed dat je terugkeert.

Lid sinds

9 maanden 1 week

Rol

  • Gewone gebruiker

Heel erg leuk! Het is wel alleen voor de intimi hier die snappen waar dit over gaat. Laat het aan een buurvrouw lezen en die kijkt je vragend aan. Ik lees je voor het eerst, maar snap het donders goed. Daarom: mooi gedaan, dank voor dit inkijkje.

Lid sinds

2 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@Allemaal, heel veel dank voor jullie reacties, mede hierdoor kijk ik weer uit naar de volgende opdracht.