Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#475 - Hoe de mensenwereld tot het einde kwam

In een wereld, waar vijftig maandagen geleden schietgrage vingers van alle nucleaire wereldleiders rode knopjes indrukten, stonden drie vrouwen in het enige overblijfoerwoud rond de grootplataantafel. Op deze tafel lag een manuscript dat ooit tot de meest filosofische geschriften behoorde.

'Kijk naar deze pagina!' riep Sonja, haar ogen uitpuilend van verbazing. 'Het is zo leeg dat ik mijn eigen gedachten erin zie dansen!'

Tamara, een stoer vrouwmens, met ogen die op gloeiende lavalampen leken, wreef met haar tentakels over de pagina. 'Misschien is het een portaal naar een andere dimensie!'

Een derde overleefster - tevens laatst gevonden - Natascha, met een buste die continu van vorm veranderde, staarde naar de pagina. 'Misschien is het een kosmische grap. Een intergalactische practical joke!'

Plotseling verscheen er een groenfluoriserende kolibrie met een knipoog en een grijnsbek die de hele open oerwoudplek vulde. 'Bijna juist!' kirde het dier. 'Deze lege pagina is de sleutel tot het universum. Het is een blanco canvas waarop jullie je eigen nieuwe realiteit kunnen tekenen!'

De vrouwwezens keken elkaar aan, hun ogen groter dan ooit tevoren. 'Dus we kunnen alles maken wat we maar willen?' vroeg Sonja.

'Absoluut!' floot de kolibrie, hij zwierde met zijn vleugels door de lucht en kleurrijke patronen verschenen. 'Jullie kunnen dansende eenhoorns schilderen, pratende paddenstoelen laten groeien, of zelfs een theekransje met de maan organiseren!'

De vrouwen lachten als tovenaars en dansten rond de lege pagina als duivels, hun verbeelding in de vrije loop. 

'We kunnen een superpenisman tekenen,' zei Tamara. 'En de mensenwereld herpopuleren!'

Sonja en Natascha staarden naar Tamara alsof ze zojuist een masterclass 'Hoe gedraag ik me als een rund?' had gevolgd.

'Zottin!' riepen ze in koor.

Even was het nucleair stil.

‘Een vibrator met batterijen die nooit leeglopen!’ riep Natascha. Sonja wildhandklapte.

‘Teken er drie,’ zei Tamara.

En zo geschiedde.

 

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Een nieuw scheppingsverhaal of vooral herschepsverhaal. Lekker absurd weer. Jij durft die toon ook consistent tot het eind door te trekken, daar houd ik wel van. Een roman lang zou ik niet volhouden, maar in deze lengte zeker wel.

Ik haakte even op 'grootplataantafel', omdat je dat woord op verschillende manieren kunt lezen.

Met plezier gelezen. 

Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@Mus: dankje! Fijn om de meerdere opzichten te willen zien!

@Fief: dankje!

@Hadeke: dank, en inderdaad veel langer moet het niet worden. Je hebt gelijk over de mogelijke andere leesmanieren van grootplataantafel, ik dacht te vervangen door dikkeeiktafel, of megaieptafel, (maar die zijn nauwelijks beter te lezen) wilgen zijn niet dik genoeg, zelfde met berken, enfin het blijft nog even plataan ;)

 

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Tony, die grootplataantafel nog aan toe, maar lavalampen, een kirrende kolibrie en lachen als tovenaars, daar had ik graag een tekeningetje bij gezien. René Magritte zou er zich bij verkneukelen. ZGG.