Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#471 - Stelletje

We maakten de grootste ruzies over de lulligste dingen. Dat je in een tekst geen 'dingen' mag zeggen, omdat het een te vaag woord is. Dat ik 'dingen' in de vorige zin cursief had moeten schrijven en niet tussen aanhalingstekens. Of tussen gekrulde aanhalingstekens in plaats van rechte. Of dubbele in plaats van enkele: daar konden we ook hard over losgaan. 

We hadden gewoon een mening over taal. En dat mag. Ik zag zelfs letterlijk een vacature voor een 'kommaneuker.' Die punt moet dus buiten de aanhalingstekens. Ik heb hem naar haar gemaild, met een knipoog erbij. 

Ja, ze was echt toe aan deze move. Lekker van half negen tot vijf in woorden strepen. Juf zijn zonder klas. Wel is ze nu mijn collega. Wist ik veel dat zij ook zou reageren. Dat geneuk de hele dag. Net als toen dat nog charmant was. Ach, het is werk. 

Lid sinds

9 maanden 1 week

Rol

  • Gewone gebruiker

Leuk snel detailstuk, Kruidnagel en onder vakbroeders en -zusters heel herkenbaar (behalve het geneuk dan). Ik heb moeten glimlachen om je wendingen. Klein ding: je miste een "in" tussen "aanhalingstekens" en "plaats", waarvoor ik hier de dubbele set én cursief heb gebruikt, je snapt het. Ik gok dat het in huize Kruidnagel een geïnspireerde schrijfavond was. En wie wil dat nu niet?

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Kruidnagel, omdat wij Fief al een tijdje op het forum missen (ze heeft het waarschijnlijk te druk met haar boek), vreesde ik eerst dat jouw bijdrage over haar ging maar gelukkig draaide het anders/'anders'/"anders" uit. Een grellig (Vlaams) stukje! 

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Haha, Gi, al schrijfflowend dacht ik een tijdje aan Fief en besefte ik ook dat ik haar al een tijdje niet had zien schrijven en reageren. 

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Vrees niet, ik lees jullie wel, hoor. Ik vind alleen dat dat ik niet inhoudelijk mag reageren als ik zelf niets geplaatst heb. Fijn dat jullie me missen. Ik zit tot mijn ellebogen in het uitspitten van stambomen voor mijn kroegenboek, even wat verhalen lezen is een fijne onderbreking. 

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Gezellig te weten dat je er toch bij bent, Fief! Kroegenboek klinkt leuk maar zegt me niks (wel kan ik me er iets bij voorstellen); toch plezier en succes daarmee gewenst!

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Kruidnagel, grappig verhaal. De "fout" vind ik leuk gevonden. Lekker kort en krachtig verhaal. Ze lijken zo onbeduidend, die leestekens. Maar o wee als je ze weglaat of verkeerd gebruikt ... 
Helaas was solliciteren niet meer mogelijk.

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

inspiratiebronnetjes vind ik soms op de allerzakelijkste plekken en du moment besef ik dat nog niet moet er wel een spatie staan tussen gebruikt en een beletselteken daarover twijfelt mijn innerlijke kommaneuker 

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Kort maar veelzeggend. Je typeert mooi de personages met hoe ze over details stellig hun mening geven en de wending dat ze jouw collega is maakt het wrang. De hele dag een kritische blik is iets anders dan af en toe.