Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#458 - Spijt in de Vissenhemel

Met mijn geest overspoeld door een vloedgolf van betekenis, duik ik diep in de stromende rivier van het moment. Een kosmische melodie vult mijn wezen terwijl mijn lichaam samensmelt met de pulserende energie van het universum. Mijn ademhaling is een woeste windvlaag die door mijn longen suist, terwijl mijn huid de warme strelingen van het goddelijke omarmt.

Er wobbelt een zweetdruppel op Sonja's geföhnde haar, als een parel op een perfect gepolijste kroonluchter.

In een draaikolk van sensaties spannen mijn spieren als strakgespannen touwen, klaar om het leven met ontembare kracht te omhelzen. Elk vezeltje trilt in perfecte harmonie, als een orkest dat een meesterlijke symfonie uitvoert. Mijn hart, een wild beest in mijn borstkas, slaat een ritme dat de aarde doet daveren.

Sonja’s hoofd beweegt wilder en haar blonde krulharen kriebelen mijn navel. 

Een elektrische lading schiet door mijn ruggengraat, als bliksemschichten die de hemel doorklieven. Het is alsof ik de geheimen van het universum fluisterend in mijn oor hoor, terwijl mijn geest de grenzen van tijd en ruimte overschrijdt. De grenzen van mijn wezen vervagen en ik voel me één met de sterren, één met het eeuwige kosmische ballet.

Ik schreeuw Sonja’s naam. Zij recht haar hoofd, likt haar lippen, glimlacht kort, opent haar mond en steekt haar tong uit.

Nu, in een ogenblik van extase dat de adem wegneemt, explodeert mijn lichaam in een crescendo van genot. Golven van puur geluk schieten door mijn zenuwbanen, terwijl mijn ziel losbreekt van mijn aardse ketenen. Ik ben een vulkaan die uitbarst, een supernova die de duisternis verlicht. In die transcendentale extase zie ik de waarheid die voorbij woorden ligt en voel ik het mysterie van het leven in mijn kern.

‘Klootzak! Ik kom net van de coiffeur.’ Sonja wrijft beteuterd door haar haar.

De spijt overspoelt mijn zijn als een olievlek de vissenhemel.

 

 

Lid sinds

5 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Tja, Tony, wat zal ik ervan zeggen. Ik vind je schrijfstijl zoals gewoonlijk prachtig en ik lees je graag, laat ik dat voorop stellen. Ik zou willen dat zulke mooie bewoordingen uit mijn hoed kon toveren. De maar die ik heb, is dat het weer een Sonja verhaal is, met hetzelfde thema als altijd, liederlijk geschreven als altijd, maar voor mij niet meer verrassend. 
De spijt komt voor mij niet helemaal uit de verf. Waar moet de ik-persoon (Jos neem ik aan) spijt van hebben? In plaats van spijt zou ik het eerder een anticlimax noemen.

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ha Tony,

Die vissenhemel vind ik goed gevonden: de zeespiegel is een gek ding, een sterke metafoor voor van alles uit het bovenwaterse. De lange alinea's bruisen mooi van dynamiek en woordlust. Ik duid het als een zoen met knuffel die een kapsel ruïneert, of als ejaculeren in het gecoiffeerde haar. Het verschil tussen de korte en lange alinea's klinkt als de tv die mijn dochter op dit moment steeds hard en weer zacht zet. Daar kun je van alles van vinden. Een scheutje meer verhaal zou ik nog mooier vinden.

Lid sinds

2 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Tony, je wordt steeds beter in het beschrijven van .. nou ja, je weet wel. Ik heb ademloos gelezen, het ritme, de woorden, de vergelijkingen. Helemaal goed.

Alleen de spijt komt wat ongeloofwaardig makkelijk.

ZGG,
Taco

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik vind het heel grappig, de tegenstelling tussen de man en de vrouw. Zij krijgt maar een beetje tekst maar zij bepaalt het einde met dat beetje tekst. De spijt komt voor mij als een koude douche na het hemels verlangen en ik ervaar dit als komisch.

Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hi Fief: dankje, ik beloofde dit keer wat anders te doen, en denk dat gedaan te hebben :)

Kruidnagel: dankje, volledig eens met een scheutje meer verhaal... (al was het een experiment binden de boordenlimiet)

Taco: de spijt was er ongelofelijk :)

Coach: dankje voor de lach.