Lid sinds

11 maanden 3 weken

Rol

  • Gewone gebruiker

#453 Gameverslaafd!

 

Ik zat aan het bureau en keek naar het scherm van mijn computer. Het was een uur voor de begrafenis van oma, maar ik kon me er niet toe brengen om op te staan en me om te kleden. Het voelde alsof mijn lichaam vastgelijmd zat aan de stoel en mijn ogen vastgeplakt waren aan het scherm. Ik moest en zou dit level halen voordat ik het spel zou afsluiten. Bovendien had ik gewoon geen zin om de hele dag bij mijn familie te zijn en zeker niet op zo'n verdrietige dag. Ik had dit level al zo vaak geprobeerd en ik was er echt bijna. Ik kon nu niet zomaar stoppen.

Plotseling hoorde ik iemand op de deur kloppen. Mijn ouders kwamen mijn kamer binnen. Ze zagen dat ik me niet omgekleed had en ik zag aan hun blik dat ze teleurgesteld en verdrietig waren. Zonder iets te zeggen deden ze deur zachtjes dicht en ik wist dat ik de verkeerde keuze had gemaakt.
De rest van de dag bracht ik door met gamen, maar ik kon me slecht concentreren en ik had er geen plezier in. Ik voelde me schuldig en leeg van binnen, wetende dat ik mijn oma niet de laatste eer had bewezen die ze verdiende.
Toen mijn ouders later die dag thuiskwamen, namen ze mij apart en confronteerden mij met mijn beslissing. Ik barstte in tranen uit en vertelde mijn ouders hoeveel spijt ik had en hoezeer ik oma miste. Ik wist dat ik dit nooit meer goed kon maken en dat ik hulp moest zoeken voor mijn gameverslaving.
Mijn ouders omarmden mij en vertelde me dat het goed was, dat het belangrijkste was dat ik mijn gedrag inzag. Samen gingen we toen de volgende dag naar het graf van oma en we legden bloemen neer.

Vanaf dat moment begreep ik dat gamen niet belangrijker moest zijn dan de mensen van wie ik hou. Ik wilde deel uit maken van belangrijke momenten in hun leven, zelfs als het moeilijk was. Ik begon te werken aan mijn gameverslaving en probeerde meer tijd te besteden aan mijn familie en vrienden. Op deze manier heb ik een slechte ervaring toch weten om te zetten in iets positiefs.

 

Lid sinds

5 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallo Vlindersteen, welkom op het forum. Ik weet niet of het verhaal voldoet aan de opdracht. De ik-persoon is voornamelijk met zichzelf en zijn verslaving bezig. Het overlijden van zijn oma doet hem wel inzien dat hij iets aan de verslaving moet doen, maar het rouwen zelf komt voor mij niet goed tot zijn recht. De laatste zin bevestigd dat voor mij, maar mogelijk hebben de andere lezers er een andere mening over. 
Persoonlijk zou ik het ook mooi vinden als je ook iets van gesproken tekst in het verhaal verwerkt. Het leest nu wat statisch. Met dialoog zou het verhaal voor mij meer tot leven komen. 
We mogen 500 woorden gebruiken voor deze opdracht, dus je hebt nog ruimte. 



 

Lid sinds

2 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

 

Hallo Vlindersteen, je verhaal leest voor mij als een verslag dat iemand zou kunnen maken bij een eerste voorstelling in een hulpgroep voor gameverslaafden, zoiets als AA. Ik weet niet of je dat in gedachten had. Door deze “verslagstijl” leef ik niet zo echt mee met de HP. Je zou mij meer in het verhaal betrekken als je meer de gevoelens van de HP zou beschrijven, als je mij laat voelen hoe spannend die game is, hoe onmogelijk om ervan los te komen.
Zoals Fief al zei, gaat dit verhaal ook niet echt over rouw. Wel graag gelezen.

 

Lid sinds

4 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Dag vlindersteen,

Bedankt voor je verhaal. Ik vind het een origineel verhaal, maar het gedeelte van rouwen komt niet genoeg voor. Ik denk dat deze twee onderwerpen best samen kunnen gaan, als de juiste balans maar gevonden wordt. 

 Wat mij betreft zou je wel iets beeldender kunnen schrijven. We lezen allerlei analyses van de hoofdpersoon, maar er gebeurt eigenlijk niet veel. Dat maakt het verhaal heel erg passief. Alles wordt voorgekauwd: hoe de personages zich voelen, wat ze lijken te denken et vetera.

Als je personage ziet dat de ouders teleurgesteld en verdrietig waren, waar ziet je hoofdpersonage dat dan aan? 

Ik hoop dat je iets aan mijn commentaar hebt.