Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#450 - Lift naar verlangen

Buurvrouw Jacqueline bezit een weelderige boezem en zodra Jos zijn voordeur zachtjes sluit - om geen geluidsgolven door de gang te laten galmen - speurt hij het trappenhuis af met ogen die geloven dat zombies elk moment kunnen verschijnen. Hij vreest niets meer dan Jacqueline tegen de borst te lopen. Of erger nog, haar bij de lift te zien wachten. Dan wenkt ze hem met een flirterige vingerbeweging en zullen zij samen van de zevende naar de begane grond afdalen. 

'Dag buurman,' zeggen de lippen-rond-mondopening. 

'Jackie,' mompelt hij, zijn blik vastgepind op zijn tenen-in-moccassins.

'Mooie dag,' huppelen tepels-in-topje, die hij niet direct bekijkt, maar die zijn perifere blik binnendringen als zombies in een bloederige horrorscène. 

Geen spoor van Jacqueline. Jos zucht opgelucht en zijn rectum ontspant. Waarom verstijven die spieren bij de gedachte aan haar? 

Hij drukt tien keer op de liftknop, kijkt driemaal opnieuw in de gang - geen Jacqueline, geen zombies, enkel lentezon die door het enige raam schijnt - en drukt nog zeven keer op de knop. Domme, trage lift, denkt hij. Had hij naar zijn vader geluisterd en iets nuttigs gestudeerd, dan had hij in een fatsoenlijk complex gewoond met een snelle lift en gewone vrouwen. 

Hij overpeinst de lasagne die hij zal kopen bij de Albert Heijn om de hoek. 

Niet echt, hij denkt aan Jacqueline. De lentezon schittert. Het weerbericht voorspelt weinig goeds voor Jos: twee weken onafgebroken zonneschijn! Jacqueline zal haar terras gebruiken, waar zijn woonkamerraam recht op uitkijkt, normaliter bewoont door een blauwe GFT-zak en een Coolblue-doos vol lege flessen Pinot, die ze elke donderdag om drie uur in de glasbak gooit. 

Dat wordt een ligzetel en een buurvrouw-exposé. Een naaktvertoning! Een brutale provocatie!

De lift piept. Waarom wil ze bruine tieten, vraagt Jos zich af, zon is kanker, en kanker wil niemand.

De liftdeuren openen. 

'Mooie dag,' zeggen uitstekende tepels-in-blouse.

'Jackie,' kwijlt hij.

'Dag, buurman!'

Haar hakken tikken streng op de gangvloer, haar sleutel schiet in haar sleutelgat en sneller dan een pijl uit een boog vlamt de buurvrouw haar appartement in.

De knal van de voordeur-in-slot klinkt als een champagnekurk, denkt Jos.

Fiesta!

 

Lid sinds

1 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Grappig verhaal maar kan de logica niet helemaal volgen. Krijg de indruk dat buurvrouw gek op HP is maar het eind van het verhaal is dat ze als ze hem ziet vliegensvlug in haar appartement verdwijnt. En als je van de zevende verdieping omlaag kijkt, wat zal het wezen 28 meter denk ik dat de expose wel meevalt. Moeten het geen moccasins zijn, ipv moncasins. Graag gelezen. 

 

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je voelt de angst van Jos wanneer hij willens nillens met de ogen in Jacquelines décolleté tuimelt. Er wordt wel erg veel op liftknoppen geduwd, maar je moet ergens de energie kwijt. Heerlijke insinuaties: tegen de borst lopen, zevende (hemel). Zoals SIF opmerkte: het zijn moccasins, maar met het duizelingwekkend landschap kan je er ook bergschoenen van maken. 

Lid sinds

5 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Een typisch Tony-verhaal. Ik vind het wel grappig, niet helemaal mijn smaak, maar wel beeldend geschreven. In die zin een thumbs up.

Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@schrijven: dat begrijp ik helemaal, ik probeerde dat je ook helemaal anders naar het gegeven moet kijken, al ben ik daar duidelijk niet in geslaagd :) het terras van buurvrouw zit op hetzelfde niveau als van  buurman, aangezien ze samen in dezelfde lift op de gang om af te dalen aanschuiven, maar dat is inderdaad niet expliciet gezegd. dank ook voor de correctie, ik zei het al gans mijn leven verkeerd :)

@Gi: dank, ik corrigeer de schoentjes

@Fief: dank voor de duim, en niet je smaak, dat begrijp ik, ik weet zelfs niet of het helemaal mijn smaak is, het kwam gewoon op dat moment in mij op.. (en daar moet ik misschien wat introspectie over doen)

 

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Een grappig verhaal, dat hangt tussen angst en verlangen of misschien wel de angst van verlangen. Het constant drukken op de liftknop vind ik mooie details die het verhaal versterken. Het is een mooie gedachtenstroom, die mij meeneemt in een hoofd dat niet echt helder denkt, dan hoeft niet alles logisch te zijn. Het eind laat me wel wat in verwarring achter. Hoezo: Fiesta?

Klein dingetje: in de eerste zin staat twee keer 'gang' wel erg dicht na elkaar.

Met een glimlach gelezen.

Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@Hadeke, dankje voor de glimlach!

Hp denkt niet helder, is maniakaal en weet het zelf niet goed. Begeert hij de (vermeende) aandacht van de sexy buurvrouw (die zich niks aantrekt van zijn woonkamerraam op haar 'balkon')? Of hunkert hij dat ze hem niet probeert te verleiden, vandaar de laatste passage, ze komt met haar (voor hem tenminste geïnterpreteerde) verleidingsmoves, maar ze waggelt streng door en de deur valt in het slot, wat hem oplucht, van zijn angst bevrijdt en aldus FIESTA :)

(vergezocht, ik weet het, en uiteraard niet prima geschreven, maar ik had er de fun in)

PS: ik trachtte het zeurtje op te lossen, al is het niet volledig hetzelfde, maar werkt wel denk ik

Dank!

 

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Zeer vermakelijk geschreven met aandacht voor taalplezier. Ik had de indruk dat hij zich inbeeldt dat ze erop uit is hem te verleiden maar dat het andersom blijkt te zijn.