Lid sinds

4 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Administratie
  • Stagiair
  • Redacteur
  • Uitgever

Dos Wijnhof - Thij Vervoort

Ons bereikte het meer dan droevige bericht dat een van de meest enthousiaste en actiefste leden op Schrijven Online van ons is heengegaan. Dos Wijnhof was zijn ‘nom de plume’ en hij heeft de verschillende fora van Sol verrijkt met scherpzinnige, erudiete, hilarische en diepzinnige commentaren.

Toch probeert hij ons zelfs nu te troosten met een van zijn filosofische uitspraken:
‘Wij zijn onderdeel van de eeuwigheid.’

Het moge een eerder schrale troost betekenen voor Lia, zijn levensgezellin.

Laten we Dos Wijnhof nog één keer aan het woord:

Wonderlijke reis
Wonderlijk zoals ik reis:
zonder beperking ga ik
naar de grenzen van het eindeloze,
vele miljarden lichtjaren van hier,
daar waar het begin was,
en het einde is geweest
voor we het wisten.

Thij Vervoort
1 februari 1944
27 januari 2023

Vaarwel lieve vriend, en lieve aap, van waar je ons ook gadeslaat.

Marc & Mili
Hostwriters

Lid sinds

4 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Jeetje, hier schrik ik van. Ik genoot van zijn verhalen en zijn reacties op andere verhalen waren open, eerlijk en inspirerend. Ik heb veel van hem geleerd. Hij gaat absoluut gemist worden. Heel veel sterkte aan familie en naasten.

 

Lid sinds

2 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dat is een verdrietig bericht. Hij maakte op mij een vriendelijke en kleurrijke indruk en ik las zijn verhalen en commentaren graag. Sterkte aan allen die hem missen.

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Ach, die Dos. Met zijn apenkop als profielfoto en zijn levendige, soms pittige bijdragen. Een bijzonder iemand. Sterkte voor de nabestaanden!

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dos, jou ontmoeten op SOL was voor mij altijd genieten geblazen. Vakmanschap, humor en wijsheid voerden de boventoon in je schrijfsels, al dan niet naar aanleiding van een wekelijkse schrijfopdracht. Je feedback was to the point en aimabel, nooit venijnig.
Ik zal je missen, prettig gestoorde en vriendelijke bonobo uit het Geuldal.
Heel veel sterkte voor je familie en vrienden.
 

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Jeetje wat een verdrietig nieuws! Dos was voor mij inderdaad ook een van de kleurrijkste medeschrijvers hier. Heel veel sterkte voor de achterblijvers.

Lid sinds

3 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Erg droevig. Hij zal ook hier op het forum zeer gemist worden. Ik wens zijn dierbaren veel sterkte toe bij het verwerken van dit verlies. Met dankbaarheid denk ik terug aan zijn bijdragen.