Lid sinds

2 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#443 waarom?

 

Disclaimer: Het is niet erg als je dit niet walgelijk vindt, smaken verschillen.

Je zit diep in mij. Ga weg! Ik zie je voor me met je beschuldigende ogen en je gezicht nog vertrokken van angst. Geen ontspanning in de dood, niet voor jou. Mijn overspelige Nubische hoer. Je wist niet wat je overkwam toen ik mijn mes diep in je buik ramde en draaide. Ik wist hoe je naar hem keek. Maar nu kijk je niet meer. Nooit meer.
Ik wil je niet meer zien, je angstzweet niet meer ruiken, geen doodsgereutel.
Hoe hard ik mijn nagels ook in mijn ogen duw, ik blijf je horen. Je stem weergalmt in mijn hoofd.
'Liefste, waarom leef je nog?'
Ik hoor dierlijke kreten. Ben ik dat?
'Laat me met rust, je bent fucking dood!'
Mijn benen worden slapper en ik val. Steeds dieper. 
'Waarom?'
Hoe harder ik vecht, hoe zachter en dwingender je stem wordt.
'Waarom? Ik hield van je.'
Ik proef het vocht uit mijn ogen. Je zachte stem tart me, treitert.

Ik voel een potlood op de grond naast me.
In een vloeiende, doelgerichte beweging ram ik het mijn oor in.

'Zwijg, kankerslet. Je verdiende je dood. Rot op.'
Mijn hoofd explodeert, g
eluiden kolken en komen gierend tot stilstand. Ik proef bitter bloed dat door mijn aderen raast. Heet stroomt het over mijn gezicht, maar zelfs de ergste pijn verstomt die dwingende stem niet.
'Waarom eindig je het niet?'
Laat me met rust.
Waar heb je het mes gelaten dat je zo ongenadig hard in mijn lichaam stak. Waar is je mes?'
Mijn mes ligt nog steeds waar ik het toen heb laten vallen.
'Je wil het. Zeg het.'
Daar lag je. Mijn liefste. Ik zie je. Jouw bloed vermengd met mijn zaad en mijn tranen.
'Ik wil het!'

 

 

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Mooi staaltje razende verdwazing. Dat potlood, brrr. Als staaltje grensoverschrijdend schrijven, zeker geslaagd.

Lid sinds

2 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik kreeg er flink de kriebels van, knap gedaan. Ik mis wel de disclaimer of op zijn minst een leeftijdsaanduiding. Ik voel me iets te jong voor dit verhaal (bedankt daarvoor!).

Lid sinds

2 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

door het verhaal Vet, snap ik opeens de disclaimer. Ik moet een disclaimer schrijven voor de tere zieltjes, als waarschuwing voor wat komen gaat. En dat samen met het verhaal is 300 w.
Ik ga aan de slag.

Lid sinds

1 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Mooi gedaan,Elf.Gruwelijk verhaal. Refereert aan de kijkwijzer misschien? 16 jaar en ouder. Heb een beetje moeite met "je stem weergalmt in mijn lichaam ". In mijn hoofd lijkt me passender.

 

Lid sinds

2 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Aangepast met disclaimer.

En ondanks dat ik een stem die weergalmt in een lichaam zelf mooi vond, en ik voel het, heb ik het toch aangepast. Ik snap m.

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

 

Commentaar Marc: Voor de ene goorrrrr en naarrrrr, voor de ander een exorbitante literaire explosie. Maar walgelijk of niet is hier naast de kwestie. Het gaat voorbij aan de vraag of dit de woke-generatie kan schokken. Mijns inziens zou er eerder over gevallen kunnen worden dat er bijvoorbeeld ‘Mijn overspelige DIKKE LELIJKE Nubische hoer’ staat. Tegelijk merk je dan toch dat sensitivity readers  heel andere accenten leggen, blijkbaar … Zei ik al dat het exorbitant is :)

 

Lid sinds

2 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Marc, wat een heerlijk commentaar.
Ik snap dat hele woke sowieso niet. dat blijkt dan weer ...
ik vond het zelf vreselijk om kankerslet te schrijven. dus dat was mijn grensverlegger.

 

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi ELF, ik vond het een lekker goor verhaal. Of het logisch is dat je, nadat je een potlood in je oor ramt, daarna nog tot iets in staat bent, is een tweede. Met de nodige kriebels gelezen. Aan Millie en Mark de taak om er technisch iets van te vinden. 

Lid sinds

2 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

dank je Fief. De aanleiding was iets dat al een paar jaar lag te sudderen: een klein krantenartikeltje waarbij iemand na een mislukte lsd-trip zijn stemmen wilde laten stoppen. Toen zijn moeder hem vond, had hij zich in zijn oor gestoken, ogen uitgestoken en met een aardappelschilmesje geprobeerd zijn keel door te snijden. Hij heeft het overleefd. Het heeft toen zo'n indruk gemaakt omdat een vriend van mij tijdens een psychose dit ook heeft geprobeerd, maar gelukkig nog helder genoeg was om zijn moeder te bellen.
Dus een nare aanleiding, maar nu een lekker goor verhaal.

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

 

Commentaar Mili: ‘Ik wil je niet meer zien, je angstzweet niet meer ruiken, geen doodsgereutel.’ Deze overgang vat ik niet helemaal na het rammende en draaiende mes dat ongetwijfeld de dood veroorzaakte. ‘Ik proef het vocht uit mijn ogen.’ vind ik een kus waard.  

Elf: ik ben het zo met je eens dat die slopende, walgelijke, niet te harden ziekte niet aangehaald dient te worden in scheldwoorden. In Den Haag, waar ik woon, is het schering en inslag. Kanker hier, kanker daar. 'Je wil het. Zeg het.' Ik zou opteren voor: je wilt het. Zie daarna je: 'Ik wil het!' Je hebt je niet echt aan de opdracht gehouden, wel voel ik dat je wilde schrijven, dat wat je schreef. Moedig.

 

Lid sinds

1 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Dag ELF,

Wat heb ik stiekem genoten van je verhaal. Meerdere keren gelezen en elke keer weer stonden de rillingen op mijn rug. Samen met het genot wat ik daarnaast ervaarde. Mijn gevoelens. Dubbelop. Sterk staaltje kunst. Dankjewel.

Groetjes