Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#443 Je kunt me wat

Je kan me wat, met jezelf vinden,
kindstukken helen en verbinding maken.
Je kan me wat, met je 'talking stick',
met niet schreeuwen en luisteren zonder oordelen.
Je kan me wat, met je trauma's
en andere open wonden waar je aan blijft krabben.
Om vervolgens te zeuren over hoe het bloed blijft stromen.

Zag hij je maar zoals ik je zie.
De slang die je werkelijk bent.
Het egoïstische monster waar je in veranderd bent.
De hartenkoningin waar iedereen voor moet buigen,
wil je, je hoofd behouden.

We waren gelukkig.
Alle drie.
Tot jij begon te zeuren,
en mijn relatie met hem begon te verscheuren.

Nu droom ik over hoeveel pijn ik je wil doen.
Hoe ik je te lijf ga met je 'talking stick'.
Hoe je overlijdt na een gruwelijk ongeluk,
met échte wonden, écht bloed wat stroomt.

En dan zie ik hem.
Hoeveel verdriet hij heeft.
Want zonder jou wil hij niet.
Jij bent alles voor hem.
Hij wil niets liever dan jou gelukkig maken.

Oh hartenkoningin,
zag je dat maar in.
 

Lid sinds

2 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Ik vind het eigenlijk een heel liefdevol gedicht. De HP is boos, maar het is begrijpelijk. Is de hartenkoningin de ex van hem?

(wat is de talking stick?)
 

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Ik zie zo'n over de top rustig en alles in de heelheid van het universum plaatsende irritant persoon voor me. Die maar niet kwaad wordt en tegelijkertijd het bloed onder je nagels vandaan haalt.

Door de stijl lijkt het inderdaad een proza-gedicht.

Lid sinds

2 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dit leest als een verhaal dat er echt uit moest en daar hou ik van. Waar het over gaat weet ik nog niet precies, maar ik bedenk wel iets. Ik kom zeker terug om het nog eens te lezen.

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@Elf; nee huidige vrouw en tegelijkertijd lief van de HP. De talking stick is een gespreksritueel wat zij gebruiken waarbij 1 persoon een stok vasthoudt en alleen die persoon dan mag praten. De ander mag alleen aanhoren en niet verdedigen. Schijnt heel helend te moeten werken. Mij werkt het persoonlijk enorm op mijn zenuwen haha


@Hadeke precies! perfect omschreven van de persoonlijkheid!


@mespunt; het wel en wee van polyamorie ;)

Bedankt voor jullie lieve woorden! Inderdaad het was een verhaal wat er echt even uit moest en zo heb ik het ook geschreven. Voor mijn doen niet eens zo veel veranderd na de eerste ruwe schets haha

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

 

Commentaar Marc Kerkhofs: Een paar keer moeten lezen eer de euro begon te vallen. Een aanklacht tegen de ‘verdraagzaamheid’ lees ik erin … totdat het plots ‘persoonlijk’ wordt. Dan lees ik er een afrekening in van een driehoeksrelatie. Op dat punt lijkt me dit ‘verhaal’ zijn doel voorbij te schieten en kan ik de schrijfopdracht er niet meer in terugvinden. Los daarvan, best wel een pittig stukje, maar een sensitivity reader zal er zijn/haar/hun nek niet over breken.

 

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

 

 

Commentaar Mili: Trio’s zijn ‘hot’ merk ik aan de inzendingen. Is dit wat de wokisten willen? Later begrijp ik in de reacties wat een ‘talking stick’ inhoudt. Ik denk persoonlijk niet dat je dit zomaar in een tekst kunt tieften. Het maakt je tekst zo raadselachtig. Idem voor ‘kindstukken’. Ook hier geen disclaimer. De komma tussen ‘je … je’ hoeft echt niet. Knapte wel enigszins op van ‘stromend bloed’. Een van mijn teksten draagt als titel: ‘Pijn is fijn en bloed dat moet’.

 

Lid sinds

1 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dag AvS,

Ik vind gedichten vaak lastig te ontrafelen. Mede door de uitleg in de reacties kon ik bepaalde punten uit je tekst begrijpen toen ik het nog een keer las. Verder mis ik ook nog een disclaimer, die wat verduidelijking zou kunnen geven. Een paar keer graag gelezen, maar niet veel wijzer door geworden.

Groetjes