Lid sinds

2 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#443 Hebben en houden

Fuck it.

Monogamie is voor mietjes. Ik hou van wie ik wil.

Mijn lief, haar man, maar mijn vrouw dan, dit gaat niet over hebben en al helemaal niet over houden. Bezittelijke voornaamwoorden voor personen zijn zó vorige eeuw.

Ik-man en ik, wij houden van elkaar. Ook ik-vriend heb ik lief, zoals ik-man hij-lief. Ze praten en ze vrijen en dat doet ze goed. En mij dus ook. Er is nooit te veel liefde, maar vaak gebrek aan moed.

"Het ergste wat je een mens kunt aandoen is hem ontmoedigen."

Ik-maatje lief, o.

O ...

Ik wilde je niet hebben en toch verloor ik je.

 

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Op twee lagen vind ik hem leuk met betrekking tot de opdracht: Qua tegendraads onderwerp én qua tegendraadse wijze van schrijven.

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

 

Commentaar Marc: Een uitbreiding van de wenselijke (of onwenselijke) voornaamwoorden? Het begint krachtig met een welgemeende ‘fuck it’ en de boude bewering dat monogamie voor mietjes is, maar dan heb ik het gevoel dat er toch wat in de schulp gekropen wordt. Ondanks de wufte bewering dat bezittelijke voornaamwoorden ‘zo vorige eeuw zijn’, blijkt het verlies van de geliefde er toch flink in te hakken. Liefde is in vele talen in alle eeuwen bezongen en laat zich niet ringeloren, toch? Ook hier wordt de schrijfopdracht nogal ruim opgevat. Leuk stukje, dat wel, en nu de vlam in de pijp!

 

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Sorry Mespunt, ik weet niet goed wat ik hiervan moet vinden. De eerste drie zinnen zijn veelbelovend, daarna haak ik af.

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

 

Commentaar Mili: Mespunt, had je maar je mes in me gedreven … Ik mis de gevraagde disclaimer, ben wel trots op je dat je in ‘Er is nooit te veel liefde ...’ ‘te veel’ van elkaar hebt gescheiden – werkelijk, je zal ze de kost moeten geven die ‘te veel’ schrijven als ‘teveel’ – en ik denk, Mespunt, dat je je van onze opdracht hebt ‘afgemaakt’. Ergens in mei zijn we er weer. Ben jij er dan ook weer?

 

Lid sinds

1 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dag Mespunt,

Evenals, Fief en ELF kan ik het verhaal niet zo goed volgen. Het wekte mijn interesse en daarna verloor ik het doordat ik het niet meer begreep. Ik wacht nog steeds op de ondertiteling ;).

Graag gelezen.

Groetjes

Lid sinds

2 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Een wat late reactie, maar ik wil jullie alsnog graag bedanken voor alle feedback. Het was zeker niet mijn bedoeling om me er vanaf te maken, ik was gewoonweg even tot weinig anders in staat. Een persoonlijk stukje, om niet te zeggen een therapeutisch schrijfsel, waarmee ik maar wil zeggen dat ik alle opmerkingen en vraagtekens meer dan terecht vind. Ik beloof niets, maar ik hoop er in mei (en ook al wel eerder) weer bij te zijn, mogelijk en hopelijk met een begrijpelijker verhaal.