Lid sinds

2 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#439 Rokjesdag

Elke man op het terras kijkt haar na. Haar lach is slechts voor hem.
Elke vrouw op het terras wil haar zijn, de afgunst overstijgend.
Ze zien seks, hooggehakte perfectie in een mantelpakje.
Om je vingers bij af te likken mooi.
Ze is onbenaderbaar, van afstand mag er genoten worden, maar aanzitten niet.
Gesprekken vallen stil, wanneer ze haar mobiel langzaam uit haar tas haalt.
'Hallo?'
Haar hese stem rolt over het terras.
Wanneer haar lange benen haar mee uit zicht nemen, herinnert uiteindelijk nog slechts een vleug parfum aan haar.
Even, heel even.

Lid sinds

2 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

.

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi ELF, je geeft een mooie beschrijving van de vrouw, maar ik mis de opdracht en ik mis ook  een verhaal. Met net geen 100 woorden heb je nog ruim 200 woorden over om iets meer te vertellen over de vrouw. 

Lid sinds

2 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Elf, Ik mis de opdracht itt Fief niet.  Ik zag de vrouw zo wegwandelen toen ik las:" Wanneer haar lange benen haar mee uit zicht nemen, herinnert nog slechts een vleug parfum aan haar." Kort maar krachtig stukje.

Lid sinds

2 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Elf, het verhaal leest als een gedicht. Wie is 'hem' in de tweede zin? Ik miste de opdracht ook tot Elrie me erop wees.

Grtz,
Taco 

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Intrigerend. Inderdaad meer een gedicht, dan een verhaal. De 'hem' waar Taco naar vraagt, lijkt me elke man die kijkt en bij zichzelf denkt dat hij de enige is voor wie haar lach is, maar tja al die mannen denken dat.

Ik zie de opdracht ook wel terug en vind het mooi eindigen.

De woorden: 'Ze zien seks ...' vind ik wat rauw binnen de rest van het verhaal. Misschien kan je daar iets andere woorden voor zoeken, die hetzelfde zeggen, maar minder direct. Daarbij heb ik gevoel dat met name de mannen de seksassociatie hebben en de vrouwen mogelijk meer haar zouden willen zijn.

Juist, door het poëtische vind ik het wel wat hebben, maar dat mag het nog iets strakker op het beeld van de femme fatale die wegschrijdt. 

Met plezier gelezen en overdacht.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Elf, twee keer gelezen, twee keer genoten. Jammer dat de lange benen uit het zicht verdwenen, gelukkig was er nog een vleugje parfum om van te genieten. Heerlijk, gewoon!

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Kort maar krachtig. Ik had graag gewild dat je wat langer de focus op hoe ze loopt houdt maar het verhaal schrijft zichzelf zoals het zich schrijft. Nu heb je meer samengevat, gesuggereerd. Wat knap is dat je het lopen niet benoemd hebt en dat we toch beeld hebben.