Lid sinds

2 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#431 - Vluchten HERSCHRIJF

 

Adam wordt verward wakker. Iets trilt er. Hij pakt zijn telefoon en ziet dat er een appje is binnengekomen. Zuchtend opent hij zijn tent. De opening biedt uitzicht over de Indonesische kustlijn. Skipper spurt de tent uit, kijkt naar de zee en blaft. 
‘Wat is er met jou?’ bromt Adam. 
Skipper keert zich naar Adam en blaft nogmaals. Zijn nekharen staan overeind. 
‘Doe even rustig, Skip.’  

Hij pakt zijn telefoon en opent het appje; “Succes morgen met de klim naar boven, liefs mamma.”
Vreemd, die is gisteren al binnengekomen. Hij fronst. Hoe kan zijn telefoon dan pas zojuist getrild hebben? ‘Laten we de tent maar afbreken Skipper.’ 

Klaar voor de wandeling die voor hen ligt gaat de telefoon. 
‘Hey mam, we gaan net beginnen aan de klim naar boven, what's up?’ 
' ... melding ... uur ... land ...’  
‘Ik hoor je niet, hallo, mam?’ 
' ... hoger ...BLIJF LOPEN!’ 
‘Ja, we gaan nu lopen, spreek je later!’ 

Twee wandelaarsters beginnen ook aan het pad naar de top. 
‘Sir, did you feel the earthquake this morning?’ 
Het andere meisje, met een hoorbaar Nederlands accent, fluistert bits naar haar metgezel: 
‘You shouldn't talk to strangers like that.’ 
Adam lacht en antwoordt ‘I'm not a serial killer. But wait, did you say earthquake?’ 
‘Yeah, I swear I felt a vibration this morning.’ 

Zachtjes stamelt Adam; '...voelde ik dat vanochtend?’ Skipper blaft, haast bevestigend. 
Zijn telefoon klinkt en een onheilspellend gevoel welt in Adam op.  
‘Mam?’ 
‘ADAM! LUISTER! ER KOMT EEN TSUNAMI AAN!!’ 
De verschrikking moet hem van het gezicht af te lezen zijn want het Nederlandse fluistermeisje vervolgt: ‘Told you so, he's crazy.’ 

'Rennen, rennen! Naar boven, NUUUU!’ 
‘Wait, what...?’ 
‘Ok, je bent dus echt niet goed bij je hoofd.’ 

Adam grijpt het fluistermeisje stevig vast bij haar bovenarmen. 
‘Nee, goddomme, ik probeer je leven te redden, er komt een tsunami aan!’ 

 

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Graag één post per opdracht. Een nieuwe versie kun je plaatsen boven de oude.
Als je de moeite nam/neemt om ook het werk van anderen te lezen (en te becommentariëren), had je dit geweten.

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dat was inderdaad onnodig bot. Sorry. Schrijvers die hier verhalen plaatsen, graag adviezen ontvangen, maar niet de moeite nemen het werk van medeschrijvers te lezen en van respons te voorzien, wekken bij mij enige wrevel op. Doorgaans negeer ik ze gewoon, maar dit schoot bij mij even in het verkeerde keelgat. Ik had mij niet zo moeten laten meeslepen door mijn emoties. Het spijt me, want het staat je vrij dit te doen.

Minder bot gezegd: het is beter je nieuwe versie boven de oude in dezelfde post te plaatsen. Zo weet de schrijfcoach welk verhaal hij/zij moet lezen en beoordelen, en verspilt deze geen tijd en energie aan het nakijken van de 'verkeerde' versie.

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Het spijt me, want het staat je vrij dit te doen.

Mercedes, bij de regels staat dat je één verhaal per opdracht mag plaatsen. De herschrijf had dus inderdaad boven de eerste geplaatst moeten worden. Voor een volgende keer. En het is fijn als je ook de moeite neemt het werk van de anderen te lezen. Vooral de feedback die erbij staat, is vaak erg waardevol en leerzaam. Doe er je voordeel mee.

Ok moet nog steeds OK of oké zijn.

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Voor de goede orde, met 'het staat je vrij dit te doen' bedoelde ik dat het je vrij staat om het werk van anderen niet te lezen. Al vind ik het persoonlijk niet zo netjes, het is niet verplicht.
Het staat inderdaad duidelijk in de regels dat je maar één post mag plaatsen.

Lid sinds

2 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Musonius, dank voor je toelichting en excuus. Aanvaard hoor. En ik sta er hetzelfde in als jij, het is niet mijn bedoeling te profiteren van feedback maar er een ander niet van te voorzien. Ik ben een beginnende schrijfster die eindelijk (na jarenlang uitstellen) is begonnen met schrijven. En zoek in mijn drukke leven naar de tijd om mee te doen met de wekelijkse opdrachten. Je ziet misschien bij mijn account dat ik al langer dan een jaar lid ben maar ik doe hier pas een paar weekjes mee. Ik ben aan het aftasten en was terughoudend in het geven van commentaar want ik kom net kijken. Ik heb wel eens commentaar gegeven en dat was uitgerekend bij een stuk van jouw Musonius ;-). Over de meneer die dat boek van de buurman niet wilde lezen, echt van genoten. Ik zal in het vervolg mijn herschrijf boven het origineel zetten. Daar heb ik me terecht aan te houden. Overigens lees ik alles, van iedereen maar dat terzijde. Ik zie, zoals gewoonlijk de laatste tijd, uit naar dinsdagochtend en zal me meer laten zien in het feedback geven.

Lid sinds

2 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallo Mercedes, Ik las ook je eerste verhaal. Knap, dat je mede door de feedback, het geschrevene naar een hoger niveau bracht. Graag gelezen.