Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#428 - De kus.

 

De kus.

Ik ben geboren, niet uit zonnegloren en een zucht uit de ziedende zee, zoals Jacques Perk zo mooi in dichtvorm goot, maar uit de prille  liefde van twee heel jonge mensen.

Suzy keek in zijn ogen die straalden als de sterren van de zevende hemel. Hij, Patrick zou haar de eerste liefdeskus geven. Verlangend hief ze haar gezichtje. Uit de energie van de liefde die de twee jonge mensen verbond, werd ik geboren. Op het moment dat zijn lippen de hare vonden. 

s ’Avonds in bed  streelde ze me tot we gelukzalig samen in slaap vielen.

Mijn verblijf bij Suzy duurde helaas niet lang. Voor het naar schoolgaan, gaf ze mij door aan haar moeder die mij  liefdevol doorgaf aan haar echtgenoot. De echtgenoot gaf mij gretig  door aan zijn secretaresse, de moeder van Patrick, en zo ik kwam veilig weer thuis.



 

Lid sinds

3 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Marijcke, 

Een leuke invulling van de opdracht! Je verhaal is ook kort, maar krachtig. Hoewel het op zich niet ongeloofwaardig is dat een kind zo door de dag heen wordt 'doorgegeven' - er zijn nu eenmaal families met drukke levens-, heeft het toch iets sprookjesachtigs.Dat komt doordat je met een mooi gedicht start, dat vervolgens letterlijk als niet van toepassing bestempelt, om vervolgens wat in wat meer alledaagse woorden exact hetzelfde te beschrijven. Hetzij in iets mindere mate misschien, maar de essentie van liefde is er nog steeds. 

Mooi gedaan! 

Groet, 

Nadine

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Goede namiddag Nadine, fijn dat je reageert en nog wel op zo'n positieve wijze Dank je wel voor je positief commentaar.

Alleen zit ik met een vraag. Ofwel heb je je vergist in een woord ofwel heb ik mijn intentie niet goed overgebracht naar de lezers.

Het is de kus die vertelt hoe hij werd doorgegeven.  (track en trace). Groetjes vanuit een regenachtig Zwijndrecht in België.

 

Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Beste Marijcke,

Ik heb het eerder vanmiddag al gelezen, maar ik had moeite met het te vatten - terwijl ik het wél mooi vond (en vind). Met uw toelichting breekt het verhaal bij mij door. Uit uw profiel begrijp ik dat u veel gedichten heeft geschreven. Ik denk dat ik dat proef in het verhaal: delicaat, soms zoekend en tastend, dan weer ferm (de secretaresse!).

Mooi! Met plezier gelezen.

Hartelijke groet uit een eveneens regenachtig Nieuwegein,
Martin

Lid sinds

2 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallo Marijcke, Mooi zeer kort verhaal om even over te mijmeren na het lezen ervan.

Hartelijke groet vanuit de koude provincie Friesland

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallo ManmetPen, Martin,

Ik vond het fijn een positieve reactie van u te mogen ontvangen? Dank u. :))

Fijne zondag in Niewegein toegewenst met af en toe een streepje zon.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallo Elrie,

Fijn dat ik een positieve reactie van u mocht ontvangen.  Dank u.

Ooit heb ik als kind de hongerwinter van 1944/45 overleefd dank zij liefdevolle mensen uit Friesland. Ben het nog niet vergeten. :))