Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#427 - Cadeau

 

Mira bekijkt fronsend haar zojuist uitgepakte cadeau. Op tafel ligt het rijmpje dat op het cadeaupapier zat geplakt:
Ik vind je leuk, ik vind je fijn
Met dit aan mag je de mijne zijn
‘Vind je het mooi?’ vraagt Nico. Hun vrienden kijken stilzwijgend toe.
Mira houdt het minieme lingeriesetje voor haar in de lucht en kijkt haar vriend vragend aan.
‘Zou jij dit aantrekken?’
Nico lacht. ‘Nee, natuurlijk niet. Ik ben toch geen meisje.’
‘En als ik het je vraag?’ Mira frommelt het setje in elkaar en gooit het naar hem toe. ‘Jij eerst.’
Nico kijkt de kring rond. Drie paar ogen staren hem aan.
‘Kom op jongens,’ sputtert hij.
‘En meisjes,’ repliceert Mira. ‘Aantrekken!’
Nico lacht schaapachtig en haalt zijn schouders op.
‘Ja Nico,’ zegt Josien, ‘ik ben wel benieuwd hoe het je staat.’
‘Kom op man,’ valt Bram haar bij.
‘Oké, oké,’ bromt Nico. Hij staat op en loopt naar de slaapkamer. Na een paar minuten steekt hij zijn hoofd door de deur. ‘Het past niet.’
‘Tuurlijk wel,’ zegt Mira. ‘Gewoon beter je best doen.’
Even later stapt hij met een rood hoofd de kamer in, zijn handen angstvallig voor zijn kruis. De lingerie zit strakgespannen rond zijn lijf. Bram barst in lachen uit, Josien slaat haar handen voor haar ogen. Mira bekijkt hem kalm van top tot teen.
‘Handen weg,’ zegt ze.
Nico schudt zijn hoofd.
‘Handen. Weg.’
Hij doet het.
‘Zo voelt het, Nico,’ zegt Mira. ‘Uittrekken, opdonderen en nooit meer terugkomen.’

 

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Goed verhaal, ManMetPen. Nico kreeg mooi lik op stuk. Humoristisch beschreven. Met plezier gelezen.

Klein zeurtje: ik mis een originele eigen titel. Je hebt nu de titel van de opdracht gebruikt.

Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@ Fief: sjips, ik dacht dat dat zo hoorde volgens de instructie. Dan nog vind ik deze titel de lading dekken: het mooiste cadeau dat Mira kreeg is dat ze doorkreeg wat voor een eikel die Nico is ;-). Ik ga mijn brein breken op een betere!

Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi manmetpen :)

Ik moest eigenlijk al vanaf de eerste zin glimlachen. Wat een leuke invulling van de opdracht. Juist omdat er ook zoveel inzit dat niet wordt uitgesproken, maar je proeft het wel. Ook de groepsdynamiek. Leuk!

gr Yvette 

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Dan nog vind ik deze titel de lading dekken

Deze titel dekt de lading van alle verhalen, want in elk verhaal draait het om een cadeau.  Daarom verdient ieder verhaal een eigen titel. Ik vind het persoonlijk zelfs een onderdeel van het verhaal. Het is een trigger voor de lezer om te willen weten waarover het verhaal gaat.

Lid sinds

3 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Er leuk, feministisch verhaal. En een verhaal naar mijn hart. Ik geloof dat lingeriesetjes ook de meest geruilde cadeaus zijn na de feestdagen.

Een titel als: 'In zijn hemd' of 'Weinig om het lijf' zou mooi zijn.

Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@musonius, haha, die tweede suggestie is wel leuk.

@allen, dank voor de aardige woorden. Mijn dochters konden er ook erg om lachen, in de categorie gnagnagna.