Lid sinds

1 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#427 Droomreis

Ze bestelt een kop koffie in de bar van de luchthaven waar ze elkaar treffen. Hij is er nog niet. Dromerig kijkt ze voor zich uit, ze is intens gelukkig. Vorige week was ze jarig en had hij een verrassing voor haar, samen een luxe vakantie in de Dominicaanse Republiek. Wat een prachtig cadeau!  

Eigenlijk waren ze pas kort bij elkaar. Ze had hem leren kennen via een datingsite. Na een paar keer e-mailen, spraken ze al snel af. Hij was erg knap en had veel aandacht voor haar. Ze was op slag verliefd. Na een moeilijke tijd, overkwam haar eindelijk iets positiefs. 

Over het cadeau heeft ze even getwijfeld. Kon ze dat wel aannemen, zo'n dure reis? Dat gevoel heeft ze snel weer onderdrukt, haar verlangen om bij hem te zijn was groter. 
 
Er verschijnt een bericht in haar mobiel: ‘Ik ben verhinderd, kan nu niet komen. Neem de vlucht, ik reis je morgen achterna. Xxx’ 
Ze is verbijsterd. Ze belt en appt hem, maar hij reageert nergens op.  
Haar vluchtnummer wordt omgeroepen. Ze is boos. Ik ga nu niet meer terug, denkt ze, ik heb deze vakantie wel verdiend.  

Na een lange vlucht haalt ze haar koffer op en loopt naar douane.  
Een douanehond snuffelt aan haar koffer en blaft, er is iets mis.  
Ze staat aan de grond genageld, ineens wordt alles haar duidelijk. Hij had gisteravond nog spullen in haar koffer gestopt: ‘Kleding’, had hij gezegd. 
 
Met een harde knal valt de celdeur achter haar dicht. Haar droom spat uiteen, het was ook te mooi om waar te zijn. 

 

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Wat een goed verhaal, Marja. Mooi geschreven, met plezier gelezen.

Klein zeurtje: zet het nummer van de opdracht nog even voor de titel.

Lid sinds

3 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Prachtige, korte thriller.

"Hij had gisteravond nog spullen in haar koffer gestopt: ‘Kleding’, had hij gezegd." > Ik denk dat het verhaal er beter op wordt als je het gegeven dat hij met de koffer gerommeld heeft, wat eerder in het verhaal brengt.

Graag gelezen!

Lid sinds

2 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallo Mar, Goed verhaal. Naar mijn mening kan de laatste zin er uit of misschien wat minder 'tell'

Graag gelezen,
Taco

Lid sinds

1 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallo Taco, dank voor je reactie.
Ik heb eerst ook getwijfeld over die laatste zin. Uiteindelijk toch geschreven, want gevoelsmatig dacht ik het verhaal hier duidelijker mee af te ronden en vond het ook wel grappig een kleine verwijzing te maken naar de titel van het verhaal. 

Gr. Marja

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik ben het wel eens met Taco. Die laatste zin is de conclusie die wij als lezer moeten trekken. Zonder die zin eindigt het verhaal met een mokerslag, zonder die zin is het schouderklopje.