Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#427 Kersenpitten

 

Vijftig rode rozen, het was het laatste verjaardagscadeau.Wij zijn een kwarteeuw later. Als er al ooit liefde in het spel is geweest, is die nu totaal uitgeblust. Ik maal er niet om, vind het best rustig zo.
 
Sinds zijn pensionering zit hij urenlang achter zijn computer. Hij schrijft verhalen en zegt dat hij aan een boek werkt. Het zal wel een thriller zijn, daar houdt hij van. Mij zegt het niets, geef mij maar mijn romans of mijn tv-series. Zodra  hij mij hoort rommelen in de keuken komt hij naar beneden om te eten. Een enkele keer zegt hij dat het lekker ruikt en op de geur afkomt. Aan tafel zijn mijn nekhernia en zijn reumaklachten de enige gespreksonderwerpen.

De bel gaat. Zoals meestal is het een koeriersbedrijf dat een prul levert die hij in een webwinkel gekocht heeft. Hij geeft mij het pakje: “Een cadeautje”, zegt hij grijnzend. Ik hoor het in Keulen donderen. Het is een kersenpitkussen in de vorm van een hoefijzer dat je in de magnetron kan opwarmen en in je stijve nek leggen. Nog voor ik over mijn verbazing heen ben, zit hij alweer op zijn kamer boven. Ik probeer het kussen meteen uit en nestel mij voor de tv.

Heerlijk die warmte rond mijn hals. Ik dommel even weg. Dan schrik ik wanneer ik voel dat het kussen uit zichzelf beweegt. Het spant steeds strakker rond mijn nek. Ik krijg het niet meer los. Ik roep, maar krijg geen gehoor. Ik stik …


 

 

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Emily, gegriezeld?  Goed zo. Kijk maar eens op internet, webshops zat waar je die dingen kan aanschaffen. 

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hi Elrie, dank voor de reactie. Ik bestelde onlangs zelf zo'n kussetje en kwam zo op het idee. 

Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Gi! Wat een schrik! Ik vind het een prachtig verhaal. Zeker omdat je eerst helemaal op het verkeerde been wordt gezet. En tóch zaten er al hints naar het einde in het verhaal (hij houdt van thrillers...). Leuk!

gr Yvette 

Lid sinds

3 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schitterende vondst, mooi uitgewerkt, Gi! Ik kan alleen nooit meer met dezelfde ogen naar een nekkussen kijken.

Eén suggestie: 'Ik roep, maar krijg geen gehoor.' Ik zou er van naken: ik krijg geen lucht,want roepen is lastig met toegeknepen keel.

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hi Musonius, dank je voor de reactie. Het roepen hoort erbij om aan te geven dat iemand er opzettelijk geen gehoor aan geeft.