Lid sinds

4 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#427 Dior Poison


Mijn introductie in de vriendengroep van Karel op kerstavond verloopt erg hartelijk. Het meest zag ik op tegen de kennismaking met Natalie, de ex-vriendin van Karel. De breuk met haar verliep niet vlekkeloos, maar ze hebben het uitgepraat en ze begroet me allervriendelijkst.

Om beurten pakken we een cadeau en proberen we uit te vogelen wie de gulle gever is. Ik peuter het glanzend blauwe papier van mijn presentje los en een chique, rond parfumflesje van rood glas komt tevoorschijn. Mijn blik glijdt naar Karel. Zou hij …? Nee. Hij weet dat ik niet van Dior hou en dat Chanel mijn favoriete merk is.
Ik wil niet ondankbaar zijn en veins enthousiasme. Terwijl ik de groep rondkijk, bedank ik de gulle anonieme gever.

Dan merk ik dat de spraypomp iets los zit.
‘Spuit het eens op,’ dringt Natalie aan, maar de naam van het parfum geeft me een niet-pluisgevoel.
‘Ik denk dat de geur niet tot zijn recht komt bij het geurtje dat ik nu op heb,’ lieg ik.
Er verschijnt een kille blik in haar ogen en een rilling loopt over mijn rug.
Ik richt het flesje op haar. ‘Wil jij het proberen?’
Snel pakt ze mijn hand om het af te weren en ze drukt per ongeluk op mijn vinger. Een fijne nevel dwarrelt over haar heen.
Ze kijkt me verschrikt aan en mijn vermoeden wordt bevestigd. Haar ogen draaien weg en kreunend zakt ze in elkaar. Met haar laatste adem fluistert ze: ‘Jij verdient hem niet!’

 

Lid sinds

1 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Fief, wat een leuk verhaal, knap bedacht! 
Alleen bij deze zin raakte ik in verwarring, daar stokte het even: Verbaasd lees ik het dure merk. Het kan niet van Karel zijn, hij weet dat Chanel mijn favoriete merk is. 
Er staat in de tekst helemaal niets over welk merk je uitpakt, alleen in de titel. 

Lid sinds

4 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Marja, bedankt voor je reactie. Ik heb met opzet het merk niet genoemd. Dan zou ik de clou weggeven. Als lezer moet je nog wel een uitdaging houden.

Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

hoi Fief, wat luguber! Ik heb er erg van genoten ;) Mooi beschreven, ik zie alles voor me. Leuke titel, ook!
gr Yvette 

Lid sinds

4 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@ Elrie en Yvette: bedankt voor het lezen en jullie compliment..

@Marja: fijn dat je het nogmaals gelezen hebt.

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Prachtig verhaal Fief. Of ze er bij Dior mee opgezet zijn betwijfel ik. Je kan er misschien 'poisson' van maken, maar dan zit er wel een visreukje aan. :-))

Lid sinds

3 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Fantastisch verhaal, mooie vondst, goed uitgewerkt, al kan het hier en daar compacter en kunnen er wat woordjes weg.
Naast de clou van het verhaal vind ik ook het 'niet-pluisgevoel' en 'het-geurtje-dat-niet-bij-dit-geurtje-past' leuke vondsten. Graag gelezen.

Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Oe, dat vind ik ook wel leuk. Ongevraagd maar goedbedoeld, zie het als een cadeautje maar dan zonder bijbedoelingen;-). Ik pak je eerste alinea:

Mijn introductie in de vriendengroep van Karel op kerstavond verloopt erg hartelijk. Het meest zag ik op tegen de kennismaking met Natalie, de ex-vriendin van Karel. De breuk met haar verliep niet helemaal vlekkeloos, maar ze hebben het uitgepraat en ze begroet me allervriendelijkst.

Mijn introductie in de vriendengroep van Karel op kerstavond verloopt hartelijk. Het meest zag ik op tegen de kennismaking met Natalie, de ex van Karel. Hoewel hun breuk niet vlekkeloos was verlopen, begroet ze me allervriendelijkst.

Lid sinds

4 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Sprry, ManMetPen, hier kan ik me niet in vinden. Hulpwerwoorden stropen de zin. Ik laat het nog even zo staan.

Lid sinds

3 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

 

Welke woorden zouden van jou weg mogen?

 

Och, het gaat maar om kleinigheidjes; in de eerste alinea zie ik "... erg ... het meest ... helemaal ... allervriendelijkst " en dat vind ik wat veel van het goede, 'erg' en 'helemaal' kunnen best weg en 'allervriendelijkst' kan ook 'vriendelijk' zijn.

Lid sinds

4 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Musonius, als je geïntroduceerd wordt in een vriendengroep kun je daar tegenoo zien, maar het meest hoort er dan wel tussen als het gaat om een ex- vriendin. Allerhartelijkst wijzig ik ook niet, want gezien het einde zou dit al een aanwijzing kunnen zijn. "Helemaal" is verdwenen.

Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@fief, geen sorry nodig want ongevraagd en brutaal. Bedoeld als denkoefening (ook voor mijzelf) en niet als correctie. Zal het niet meer doen!