Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#422 Roddels

 

Een zacht gejank trekt mijn aandacht. Twee vragende oogjes kijken me bij de voordeur hoopvol aan.
‘Sorry, Bram, je moet nog even wachten.’
Een luider gepiep is het antwoord; hoge nood. Zucht. ‘Vooruit, dan maar.’

Zodra we in het bos zijn, verdwijnen de geluiden van het verkeer naar de achtergrond en nemen de vogels het over. De zon is nog heerlijk warm en het voelt alsof alle dingen die ik nog moet doen, smelten in mijn hoofd. Bram heeft een dikke stok gevonden van drie keer zijn lengte; de Deense-dog-instelling van een dwergteckel.

In de verte nadert een persoon. Dichterbij herken ik mijn nieuwe buurman. Van andere buren hoorde ik dat hij onbenaderbaar is. Lomp in zijn uitspraken en allesbehalve vriendelijk. Tot dusver niet bepaald uitnodigend om kennis met hem te maken, maar ik kan hem nu niet meer ontwijken. Het bospad is smal en net doen alsof ik hem niet zie, is geen optie. Al helemaal niet nu Bram hem kwispelend tegemoet loopt.
‘Hier!’

De man staat stil. ‘Sorry, had u het tegen mij?’
Ik houd mijn gezicht in de plooi. ‘Nee, dan zou ik er “alstublieft” achter gezegd hebben.’
De man grinnikt.
Ik steek mijn hand uit. ‘Fief, buurvrouw van twee huizen verder.’
‘Ah, de dwangneuroot, is het niet?’ Hij schudt mijn hand.
Mijn mond zakt open. ‘Pardon?’
‘Je schijnt de controlefreak van de omgeving te zijn.’
Ik sta perplex. Zeggen ze dat echt over mij?
‘Aangenaam, Adriaan, de hork van nummer 22. Je hebt vast over me gehoord.’
‘Inderdaad: vrouwenhater, lomperik, maar “hork” klinkt ook wel.’
Hij hurkt om Bram achter zijn oren te krabbelen. Vanuit die positie kijkt hij omhoog. ‘Misschien moeten we achter een kopje koffie eens nagaan of onze reputaties wel kloppen.’
‘Dat lijkt me een goed plan. Er gaat niets boven een gedegen kennismaking.’

 

Lid sinds

2 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Fief, Zoek je rust in het bos en blijkt het nog niet mogelijk de roddelverhalen van je af te schudden. Leuk verhaal.

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Fief, leuk verhaal! Sowieso kan ik het altijd waarderen als iemand de puntkomma inzet :D! De dialoog loopt ook lekker. Het enige dat ik me kan bedenken qua mogelijke feedback is dat het misschien iets zou toevoegen als je een zinnetje wijdt aan hoe de buurman eruit ziet (bijvoorbeeld als hij aan komt lopen).

Lid sinds

2 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallo Fief, dit zou zomaar ergens echt gebeurd kunnen zijn. Sterker nog, roddelen is dagelijkse kost in sommige dorpen. Echt het gif van de maatschappij. Fijn dat je het verhaal een afloop geeft wat menigeen zou moeten aantrekken. Gewoon je eigen mening vormen.

GG

Taco

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

@Elrie, Karel en Taco:  dank je wel voor jullie reactie. Eigenlijk had ik een smeuïger verhaal in gedachten, maar ik kreeg het niet goed geformuleerd. Wel fijn dat jullie positief over deze versie oordelen. 

Lid sinds

2 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

 

Leuk verhaal, vlot geschreven. Twee slachtoffers van geroddel dis samen koffie gaan drinken, als dat geen voer is voor een hernieuwde roddelcampagne.

 

Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Een mooi verhaaltje, Fief. 300 woorden is niet veel, toch heb je de wandeling een thema mee kunnen geven waar menigeen zich iets bij kan voorstellen. De kern heb je goed te pakken. Ik heb het met plezier gelezen.

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Maria, de woordrestrictie vind ik juist een leuke uitdaging. Je gaat veel scherper schrijven. 
Fijn dat je het met plezier gelezen hebt.