Lid sinds

6 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#419 Mario Maragetti Spaghetti

 

Het was gebeurd in een moeilijke periode. Marie was er met de kinderen vandoor, de Peugeot had op de snelweg de hele versnellingsbak verloren én de buurvrouw – Sjanien met haar tokkiehoofd – had ondanks meerdere verzoeken geweigerd om haar radio zachter te zetten. De hele dag klonk Puur NL FM, zelfs in de slaapkamer. De slaapkamer waar Marie niet meer was…
Barend hield zich sterk, tot het moment bij Mario Maragetti Spaghetti. Het bord spaghetti, een gerecht van vijftig euro, was koud… zo koud. Het zou heerlijk moeten zijn, vanwege het wilde zwijn uit Sicilië dat erin verwerkt was, maar het zou ook warm moeten zijn.
Barend had geschreeuwd, gegild, gegooid, het witte tafelkleed eraf getrokken. Hij had gehuild met een spaghettisliert op zijn kin. Zíj hadden hun excuses aangeboden, maar hij kon het niet.

'Meneer? Is alles in orde?'
Barend knikte. 'Jazeker, het is heerlijk.' Hij glimlachte. Met moeite werkte hij de bittere shoarma naar binnen.
Een jaar lang elke dag naar een restaurant met één van de slechts mogelijke recensies op Google Reviews. Iemand moest toch gestraft worden?

 

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallucinant tekstje, maar of het iets met de opdracht te maken heeft? Mogelijk heb je je van forum vergist. 

Lid sinds

6 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

@GI. Tnx voor de snelle reactie! Ja, ik heb al een tijd niet geschreven ... het is te lezen ben ik bang :). Het is voor mij wel de opdracht betreffende schaamte. Het is dus geen vergissing van forum. Hopelijk gaat het de komende weken beter worden, of weet ik deze tekst nog aan te passen later :).

Lid sinds

2 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallo Karel, ik had wat moeite om je verhaal te begrijpen, maar dat ligt zeker ook aan mij. Leuk dat je weer bent gaan schrijven. Ben benieuwd naar je volgende bijdrage.

Lid sinds

5 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Karel, ik heb gesmuld van je verhaal. Ergens komt een moment dat de emmer overloopt. Bij jouw hp was het de spaghetti. Dat hij zich zo schaamde dat hij zichzelf strafte door een jaar lang in de slechtste restaurants te eten, vind ik briljant gevonden. 

Ze hadden hun excuses aangeboden nog. Zíj hadden hun excuses aangeboden.  ---> deze zin staat er dubbel in, wellicht met opzet, maar één keer lijkt me voldoende. Misschien:
Ze hadden hun excuses aangeboden, maar hij kon het niet.

google ---> is een merknaam, dus met hoofdletter

Lid sinds

6 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

@Fief Dank! Dat was inderdaad wat ik hierbij voelde / in gedachten had :)! Dank ook voor de suggesties, ik heb ze beiden aangepast.

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ach ik vind dit een mooi verhaaltje. Hoe hij daar zit met zijn shoarma, prachtig. Mooi hoe je schaamte zelfs doortrekt naar straffen. Graag gelezen.

Yvette 

Lid sinds

3 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ha Karel: ik kan helemaal begrijpen dat bij Barend de stoppen doorsloegen. En ook dat ie naderhand 'boete deed' voor zijn uitspatting. Mooi beschreven! Graag gelezen.