Lid sinds

2 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 419 R.I.P. the Queen

“Nee, ik heb geen idee hoe ze het gaan aanpakken.”
“Ze zeggen dat private vliegtuigen en helikopters uit den boze zijn.  Heathrow kan dit niet aan. Alle gasten worden verzocht met gewone lijnvluchten te komen.”
“Het wordt een overrompeling. Zeg, ken jij zijn verhaal bij de begrafenis van Koning Boudewijn?”
“Nee, kom op ermee.“
“Ik schaam me nog steeds diep als ik eraan denk. Is het niet oneerbiedig dat nu weer op te rakelen?”
“Ach, het is de naakte waarheid toch?”
“Ik was lid van de Brigade Diane, die in 1973 werd opgericht na het gijzelingsdrama op de Olympische Spelen in München. Op Boudewijns begrafenis  waren haast alle gekroonde hoofden en presidenten ter wereld aanwezig. Beatrix en Willem-Alexander liepen naast Mitterrand. Zelfs keizer Akihito stapte te voet achter de lijkkist van het paleis naar de kathedraal.”
“Ja, indrukwekkend! Er werden die dag uitzonderlijke beveiligingsmaatregelen getroffen. Tot in de Brusselse riolen waren manschappen verscholen. Onze held hier zat in een put aan de kathedraal en wat gebeurde toen? Vertel!”
“Moet dit echt? Ik schaam me dood. Net toen ik het riooldeksel ophief waaronder ik zat, kwam Elisabeth II voorbij gestapt. Ze moet op de hoogte geweest zijn van onze acties want ze bleef totaal onbewogen, ook al keek ik haast onder haar rokken.”
“Wat heftig. Zeg, bestaat die Brigade nog?”
“Nu heet het Speciaal Interventie Eskadron, de naam Diane verwees simpelweg naar de Romeinse jachtgodin.  Kunnen we het nu a.u.b. over iets anders hebben jongens?”  

Lid sinds

2 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallo Schmetterling, een dame onbedoeld onder de rok kijken, daar zou ik me ook voor schamen. En dan bij een koningin! Leuk verhaal.

Wat volgens mij niet helemaal klopt is de zin "Zeg, ken jij zijn verhaal bij de begrafenis van Koning Boudewijn?” Daarna ga je verder met het verhaal vanuit de hp. Moet 'zijn verhaal' dan niet 'mijn verhaal' zijn?

Grtz,
Taco

Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

hi, wat ik echt heel sterk vind aan dit verhaaltje is het gebruik van dialoog en de kwaliteit ervan. Dat is knap!

Yvette 

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Schmetterling, het zal inderdaad een ongemakkelijk moment zijn geweest. Leuk verhaal.

Willem-Alexandra  ---> spottend bedoeld? 

in een put aan de kathedraal  --> moet hij niet zijn: bij de kathedraal?

Net toen ik het riooldeksel ophief waaronder ik zat kwam Elisabeth II voorbij gestapt. ---> tussen zat en kwam hoort een komma

Ze moet op de hoogte geweest zijn van onze acties want ze bleef totaal onbewogen, ook al keek ik haast onder haar rokken.”  -->  "want" moet een "maar" zijn. Met "want" klopt de zin niet. 
 

Lid sinds

2 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@Taco het is een dialoog tussen drie hp's.  Het is niet autobiografisch maar wel echt waar.
@ Yvette: dank je voor de kwaliteitsproef en de feedback.
@ Fief: Voor wie het meest ongemakkelijk was blijft de vraag. Alexandra is een typefout, de komma is toegevoegd, aan en want zijn m.i. correct. 

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Straf verhaal, Schmetterling. Ik denk dat je gelijk hebt met het gebruik van 'want' in de zin die Fief aanhaalt: als de Queen niet op de hoogte geweest was zou ze wel gereageerd hebben.