Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#413 Zand

 

 

Angela was blind en droeg bij voorkeur een donkere bril. Maar door haar zelfverzekerde optreden viel dat mensen vaak pas op als ze haar stok zagen. Ze liep het bureau binnen, ging gelijk door naar de verhoorkamer en opende de deur. Max keek op en glimlachte.
' Zal ik..eh..de verdachte binnen laten brengen.'
Angela ging zitten en voelde of alle apparatuur klaar stond voor het verhoor
' Doe dat maar.'
De deur ging open en een onaangename geur kwam binnen. Het was een magere man want zijn kleren flabberden om hem heen.
' Nee, maar. '
Zijn stem had een schampere klank en door het geruis van zijn kleding en onderdrukt gegrinnik wist ze dat hij een obsceen gebaar maakte.
' Ik zal doen alsof ik dat niet gezien heb.'
Zijn mond zakte open en hij lachte onzeker.'Maar..u bent blind.'
' U heeft een scherp opmerkingsvermogen,' zei Angela. Ze boog zich naar voren en deed haar zonnebril af. Twee starre grauwe ogen staarden hem aan.
' U wordt ervan beschuldigt Beatrix de Vos met messteken om het leven te hebben gebracht aan de oever van het kanaal.'
'Ik ben daar nooit geweest,'zei hij spottend.' Ik ken die hele vrouw niet en was gisteravond ergens anders. ‘
' Hoe weet u dat het gisteravond is gebeurt?'
Geschrokken klapte zijn mond dicht. ' Ik beantwoord geen vragen meer voor dat stomme wijf.'
Angela glimlachte. Als ze boos werden betekende het dat ze beet had.
Ze stond op en liep naar hem toe, boog zich over hem heen en snoof alle geuren op.
' He man, wat doet ze,'zei de man zenuwachtig tegen Max.' Haal haar weg bij me.'
Tevreden ging Angela zitten,leunde achterover en sloeg haar benen over elkaar.
' Beatrix was een vrouw met een bovengemiddelde opleiding en goede komaf. Ze kon zich dure parfum permitteren. Die geur hangt nog in uw haren en uw kleding.
U probeert mij zand in de ogen te strooien, ‘
Max stond op en opende de deur. Twee agenten kwamen binnen.
' En om de zaak rond te maken, ' zei Angela zacht.'Uw DNA is aangetroffen onder haar nagels. ‘
Ze zuchtte en stond op.'Mijn leven speelt zich af in de duisternis. In uw geval ben ik daar dankbaar voor.  Breng hem weg.'

Lid sinds

2 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallo John Doe, een leuke invulling van de opdracht.De laatste zin had je voor mijnweg kunnen laten. Dat het bewijs rond was zei je al : ' En om de zaak rond te maken, zei Angela zacht.'

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Goed gekozen personages. Ik vraag me alleen af of je verdachte niet ietsjes sterker ten opzichte van de krachtige blinde rechercheur zou kunnen zijn voor wat meer spanning.