Lid sinds

2 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#410 klussen

 

‘Zo neef, we gaan beginnen.’ Jan wijst naar de tafel die vol staat met gereedschap, blikken verf en nog een heleboel kleine spullen. Maar vraag me alsjeblieft geen namen!


‘Pak jij die schroeven mee?’ Ik kijk naar de spullen op de tafel. Wat zouden de schroeven zijn? Uiteindelijk pak ik de ‘schroeven’ mee. Ze hebben een glad uiteinde en een helemaal platte kop. Ik ben er toch maar uitgekomen. Trots geef ik ze aan mijn neef.
 ‘Hahaha’ Jan zijn buik schudt  zo hard van het lachen dat  hij hem met beide handen vast moet houden. 
‘Hahaha, Timo, dit is een spijker!’ Hij loopt naar de tafel en wijst de schroeven aan.

‘Weet je de boor wel te vinden?’
 ‘O ja’, antwoord ik, ‘die heb ik vroeger genoeg gebruikt om spijkers de muur in te slaan.’ Ik ben blij dat ik nog iets weet. Zo zelfverzekerd mogelijk loop ik ernaartoe. Nog snel lees ik wat er op de doos staat. O nee! Dit is een hamer. Ik kan mezelf wel  voor het hoofd slaan.


‘Kan ik anders niet iets schilderen?’, vraag ik maar snel. Dat kan ik vast wel. Vol goede moed ga ik aan de slag. Maar mijn eerste poging om het blik open te krijgen mislukt. De tweede ook. Na  vijf gebroken scharen is het me nog niet gelukt!

Schoorvoetend loop ik naar de kamer waar Jan bezig is. ‘Ik… Ik…Ik weet niet of het zo’n heel goed idee is, deze klusvakantie.’

 

Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ha, wat een leuk verhaal! Heel herkenbaar ook, om in de vakantie wat klusjes op te pakken zonder ervaring. laten we het klussen maar aan de experts over... 

Lid sinds

2 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Helaas zijn er te weinig klusexperts momenteel. Ondanks de blunders een mooie invulling voor de vakantie. Goed verzonnen verhaal.

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Jackie, een klusvakantie. Origineel bedacht. Als je inderdaad een hamer voor een boor aanziet, maak je wel een blunder. 

‘Hahahaha’ Jan z’n buik schudt van het lachen, hij heeft beide handen nodig om zijn buik in bedwang te houden. ---> voor het laatste ah-teken hoort nog een punt. Je zegt in deze zin twee keer hetzelfde, namelijk dat Jan enorm moet lachen. "zijn buik schudt van het lachen" en "hij heeft beide handen nodig om zijn buik in bedwang te houden". Je zou het krachtiger kunnen schrijven:
‘Hahaha.' Jan zijn buik schudt zo hard dat hij hem met beide handen vast moet houden.

loop ik er naar toe.  ---> ernaartoe

'Kan ik anders niets schilderen?’  --> Zo leest het alsof Timo niets wil schilderen. 
'Kan ik anders niet iets schilderen?’ Of: 'Is er misschien iets wat ik kan schilderen?'

5 gebroken scharen  --->  vijf 

Ik… Ik…’, stotter ik, ‘Ik weet niet of ... -->  "stotter ik" kun je ook weglaten. Door het herhalen van "ik" met het beletselteken erachter geef je al aan dat je stottert. 
'Ik ... ik ... ik weet niet of het zo’n heel goed idee is, deze klusvakantie.’

 

 

Lid sinds

2 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

dank je wel. Ik heb je tips toegepast. Zelf ben ik gewend om er naar toe loes van elkaar te schrijven. Is dat echt écht verkeerd, of kan het ook gewoon?