Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#405 - Recht

‘Zet je spulletjes hier,’ zegt een oude taart met een leesbrilletje op het voorhoofd. Ze wijst naar een open plek tussen de reuzenwaterlelies. Haar lange bloemenrok fladdert langs twee bamboestokbenen en toont een stuk rimpelig bruinevlekkenvel boven witte sokken in gele Air Jordans. 

Jos vroeg of ik wilde optreden in het Citadelpark. Tuurlijk, had ik gezegd. Altijd in voor een cityrave. Tweede grot rechts, partytime. Wist ik veel dat ik pal op de middag in de Victoriaserre van de Gentse Plantentuin mijn kunsten mocht vertonen. Klotemanager, die Jos.

‘Heb je geen tafeltje? Waar zijn de speakers?’ vraag ik. Ik wijs in het rond. Kan toch moeilijk mijn Lenovo in de koffieplantjes smijten? Pikheet is het, en het stinkt ​​als een Thaise massagezaak. No sir, no happy ending. ‘En een wodkaatje Red Bull?’ Ik snuif en hoest. Te veel joints gepaft gisteren. Op de middag begot, ik lig normaal nog te maffen.

‘Het zijn de klierharen die etherische oliën bevatten,’ zegt het dametje en streelt een cacaoboom. Ze knijpt in de gele noten alsof ze verwacht dat de boom zal hijgen. Rammelt ze haar gidsengedoe op automatische piloot af? Ze zet mijn platentas in het grind alsof er eieren inzitten. Ze wil niet dat ze breken, ze wil pannenkoeken maken.

‘De speakers zijn ingebouwd,’ zegt ze en trekt een USB-C kabeltje uit een Papajaplant. 

Ik pleur mijn laptop in de rijstplanten, steek de kabel erin en druk op play. Redemption Song knalt door de bananenbomen. De roze reuzenwaterleliebloemen draaien zich om en wiegen op het ritme van Bob Marleys’ Wailers.

‘Dat marcheert,’ zeg ik tegen het voorhoofdbrilletje. ‘Wanneer komt het volk?’

Het dametje kijkt me aan alsof ik DJ Ghost ben en pannenkoeken draai.

‘Er komt geen volk,’ zegt ze. ‘Het is voor de bananen. Ze groeien krom.’

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lid sinds

2 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Grappig invulling Tony. Moest wel eerst opzoeken wat 'Lenovo' betekende en wat 'begot' betekent. Gelukkig begreep ik 'dat marcheert' wel en jouw verhaal marcheerde naar een humoristisch  einde. 

Lid sinds

2 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Mogen het ook gewoon 'waterlelies' zijn? Heerlijke tekst, het ongenoegen spat er af. Muziek voor de bananenbomen, ik vind het zo gek nog niet. Een rave zonder mensenpubliek. Ik kan daar wat mee.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Tony, meestal volstaat een kilootje pruimen in het ruim van de banana boat om ze recht te krijgen, maar pruimentaart?

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Ik zie de hoofdpersoon wel voor me. Het geeft voor mij een beetje een sfeer van de dansende elfjes uit de Efteling, maar dan met een mooie twist.

Mooie onderhuidse spanning in zinnen over de hijgende bomen bijvoorbeeld.

En dan de reden van de muziek. Heerlijk vervreemdend (verhaal).

Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@Elrie: Lenovo is gewoon een goedkope (maar degelijke) laptop :) Dankje

@Sakura: HP vond het toch een teleurstelling, geen groupies enzo. Dank!

@Gi: de pruimentaart was aanwezig :)

@John: dankje

@Hadeke: dank, heerlijk is leuk. (ook al is het bevreemdend)

@Carneli: het is niks met mij, gewoon wat schijven :) Dankje!

@Fief: je hebt gelijk, maar toch laat ik hem staan, omdat pikheet een mopje is ;) (al is het veel te ver gezocht) Dankje!

 

 

Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Tony, wat een hilarisch verhaal! Voor mij een verrassing dat er niemand zou komen, maar ja, eigenlijk kon je alles verwachten. ‘De speakers zijn ingebouwd,’ zegt ze en trekt een USB-C kabeltje uit een Papajaplant.' Ik vind dit je meest komische zin, zie het voor me. Veel 'show', daar kan ik nog wat van leren. Met plezier gelezen.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Bij de eerste zin van de dame moest ik erg lachen. Wat een contrast! Ook mooi de gelijkwaardigheid tussen je personages. Ieder kracht op een andere manier.