Lid sinds

2 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#398 - De Enveloppe

 

De enveloppe

Het gevoel waar ik vooraf bang voor was, valt als een deken over me. Ik heb me teruggetrokken in de kamer die mijn vriendin me toewees. Om ruzie te voorkomen regelt een van ons, dit keer Babs, alles voor onze jaarlijkse reünie. Vol voorpret en verwachtingen kwam ik ook deze keer aan. Voor mij was het een thuiswedstrijd, het huis ligt twintig kilometer vanaf mijn woonplaats. Mijn vriendinnen wonen nog altijd in Amsterdam.

Wat een vieze boel, denk ik om me heen kijkend. Natuurhuisjes, onder die naam verhuren ze. Natuur komt tot in de slaapkamer, de mieren kruipen over de grond en spinnen nestelen zich in de hoeken. De bedden zijn opgemaakt, dat is dan wel weer een pre. Mijn kop stotend tegen de balk keur ik de matras. Ik heb een hekel aan kuilen en vraag me af of de natuur ook tussen de lakens is gekropen.

Het ligt goed, alleen het pannekoekenkussen is onaangenaam. Ik til het op om het wat op te kloppen, als ik een enveloppe ontwaar. Knipperend met mijn ogen, vol ongeloof over deze vondst, draai ik hem om. Gesloten, zonder tekst erop, wat doet dat ding in mijn schone bed? Ik wil ermee naar de anderen als ik me bedenk. Waarom niet even kijken wat erin zit, misschien is hij van Babs. Nieuwsgierig scheur ik hem open en zie drie briefjes van tweehonderd eruit vallen. Het is dat er een getal op staat, gezien heb ik ze nooit eerder.

Wat nu? Er schieten meerdere scenario's door mijn hoofd. Ik wil helemaal niet naar mijn vriendinnen. Ook het aanmelden bij de verhuur verwerp ik uit mijn gedachten. Hiermee kan ik mijn schuld aan Peter afbetalen, nieuwe kleren is ook een optie.
Vanaf heden ben ik een slecht mens.

'Meiden, staat het bier koud?'

 

 

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Elrie, het zal je maar gebeuren. Goed gevonden. Met plezier gelezen. Ik ga voortaan elke kussensloop checken.

Het gevoel waar ik vooraf bang voor ben,  --> "ben" moet naar mijn idee "was" zijn.

Nieuwsgierig scheur ik hem open en zie drie briefjes van tweehonderd eruit vallen.  ---> bij deze zin leest het mooier als er staat: 
... en zie drie briefjes van tweehonderd.
Of: ... en er vallen drie briefjes van tweehonderd uit.

'Meiden staat het bier koud?' ---> achter meiden hoort nog een komma.

Lid sinds

2 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hi Elrie, 

Goed bedacht, ik denk twee keer na over het huren van een "natuurhuisje" ook al kan ik er gevulde enveloppes vinden :-)) Ik ben dan wel nieuwsgierig naar "jouw woonplaats".

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi, dit verhaal roept veel vragen op (in goede zin!). Ik vind het leuk om zoveel ongeschreven historie tussen de regels door te lezen - de vriendinnen die nog in de stad wonen, de schuld bij peter, ik voel wat frictie rondom Babs. Leuk!

Yvette 

Lid sinds

2 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@Maria Fransisca, dank voor je leuke reacie.

@Fief, Wederom ook dank, ik heb van is , was gemaakt. 
leer ik het dan nooit die komma's?? Zo blij dat je het me probeert te leren. Wie weet doe ik het ooit één keer foutloos.

@Debby Neem aan dat je de woonplaats van de hp bedoelt en niet die van mij. Dank voor je reactie.

@Yvette, veel dank. Wie weet kan ik met gebruik van de ongeschreven historie nogeens een verhaal schrijven.

 

Lid sinds

2 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallo Elrie,

Goed geschreven! Ik vind het leuk dat er een dilemma in zit en het zet me aan het denken wat ik zelf met het geld zou doen.

De manier van achtergrondinformatie geven lijkt moeiteloos gedaan; daar kan ik nog wat van leren.

Vind je het leuk om ook een reactie achter te laten op mijn eerste inzending voor de weekopdracht? Ik ben nieuw hier op het forum.

Groetjes Boekwens

 

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Elrie, boeiende invulling van de opdracht. De vraag blijft: wat als Babs nu toch voor de grap jouw reactie op de vondst wil uittesten?

Lid sinds

2 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Beste Gi en Boekwens, veel dank voor jullie complimenten. Gi het antwoord op die vraag zou ik je graag geven in de volgende driehonderd woorden. Dank voor het idee er borrelt van alles in me op.