Lid sinds

4 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#383 - Met een beetje hulp

Op haar tenen stapt Vera de cabine in en zet de kraan aan. Snel richt ze de douche op de hoek om de eerste koude spetters te ontwijken. Een rilling gaat door haar lichaam. Pas als het water op temperatuur is hangt ze de kop op en gaat ze eronder staan.

Een zucht ontsnapt aan haar lippen. Vera sluit haar ogen en laat het warme water over haar gezicht stromen. De warmte dringt langzaam door tot in haar spieren en laat haar volledig ontspannen. Ze spoelt de stress van de dag van zich af en het verdwijnt in het putje. Dit is echt het fijnste dat er is.

Na een paar minuten pakt ze de shampoo en masseert het in haar haren tot een grote witte schuimmassa haar hoofd bedekt. Ondertussen laat ze het warme water lekker stromen. Kut, haar favoriete naar amandel geurende douchegel is op. Ze doet snel de deur van de cabine open om een nieuwe flacon uit het gootsteen kastje te pakken. God, wat koud! Ze draait de temperatuur iets warmer voordat ze er weer onder stapt.

Bij het afspoelen kan ze de in haar achterhoofd zeurende gedachte niet langer negeren, als een te lang onder water gehouden kurk. Snel duwt ze de ongewenste gedachte opnieuw naar beneden en zet ze de thermostaat nog een graadje warmer. Maar de gedachte laat zich niet langer onderdrukken. Waarom wilde ik dit ook al weer, kreunt Vera bij zichzelf, terwijl het laatste schuim in het putje verdwijnt.

Ik kan ook morgen beginnen. Ja, dat doe ik. Ik begin morgen wel. Vijf januari is vroeg genoeg. Nu nog even genieten. Een glimlach krult zich om haar lippen. Ze sluit haar ogen en kantelt haar hoofd nog een keer achterover onder de warme straal.

"Aaaaahhhh, Maarten! Doe die kraan uit!

Lid sinds

2 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Een keurig verhaal, waar ik weinig op aan te merken heb, behalve dat het met al dat gekreun onder de douche wat mij betreft meer spanning en actie had mogen hebben.

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Mespunt haalt mij zo'n beetje de woorden uit de mond.

Ze stelt zich voor dat ze de stress van de dag van zich af spoelt en dat het allemaal in het putje verdwijnt.

Je schrijft vanuit haar, dus je kunt er gewoon van maken Ze spoelt de stress van zich af, dat is beeldender.

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoe had ik het spannender kunnen maken?

Die vraag is snel gesteld, maar lastig te beantwoorden. In dit geval is het de opdracht om een komische scène te schrijven. Humor is zeer smaakgebonden en ik ken jouw gevoel voor humor niet. Welke vorm het ook is, humor zit altijd in een contrast. Als ik even snel mijn gedachten over je verhaal laat gaan, denk ik dat je een paar aanknopingspunten hebt:

  • Geef de vrouw erotische fantasieën, die door een koude straal zeer wreed gestoord worden.
  • Stress spoelt door het afvoerputje. Wellicht kun je hier mooie beelden bij bedenken, zoals haar lastige baas, bemoeizuchtige schoonmoeder en zeurende kinderen in het putje zien verdwijnen.
  • Laat haar bizarre excuses bedenken om haar voornemens uit te stellen/weg te werpen, bv als de aarde straks opgewarmd is, heeft ze vast meer behoefte aan een koele douche.

Afijn, je moet maar kijken wat jijzelf erg grappig vindt. Je kunt haar ook het water zo warm laten worden dat ze roodgekookt de douche uitstapt, laten smelten en door het afvoerputje verdwijnen of zo hard schrobben dat haar skelet zichtbaar wordt, maar dat is wellicht mijn zwarte (zieke?) humor.

Succes!

Lid sinds

2 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Thanks! Ik begrijp je punt zeker. Hoe had ik het spannender kunnen maken?

Dat ligt er inderdaad maar net aan welke kant je graag op wilt. Het werkt vaak goed om de lezer op het verkeerde been te zetten. In dit geval zou je bijvoorbeeld je hoofdpersoon onder de douche kunnen laten nadenken over het goeie voornemen van Maarten om meer in het huishouden te doen. Dat werd tijd ook, geloof maar dat ze hem eraan zal houden. Maar dan, dat hij nou uitgerekend terwijl zij zich net heeft ingesopt uitgebreid aan de afwas moet beginnen ... Wanneer ze begint te mopperen kan Maarten het uiteraard niet laten om haar te wijzen op haar eigen goede voornemen. Vind je dat nog niet spannend genoeg, dan zou je ze vervolgens nog allebei hun voornemens aan de wilgen kunnen laten hangen, zodat er tenminste echt gekreund wordt onder die douche.

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • 'haar favoriete naar amandel geurende douchegel is op.'
  • 'Bij het afspoelen kan ze de in haar achterhoofd zeurende gedachte niet langer negeren'

Zeker niet fout, maar het gevaar van tangconstructies ligt op de loer. Wees je ervan bewust.