Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Een kostbaar kleinood

 

 

Dit jaar moest het er van komen. Ik zuchtte en pakte het doosje onder mijn bed vandaan.
Met trillende handen opende ik het en liet mijn vingers over de inhoud glijden. Overmand door emoties en herinneringen nam ik het in mijn handen en snoof de geur op. Wat zou Julia denken als ze het zag...wat zou ze zeggen?
Ik stond op en rechtte mijn schouders. Ieder jaar nam ik me voor naar haar toe te gaan en op te biechten wat ik toen had gedaan, jaren geleden.
Dankzij het almachtige internet was ik er achter gekomen waar ze woonde.

Honderden gedachten spookten door mijn hoofd toen ik voor de deur stond. Zou Julia getrouwd zijn, kende ze me nog of was ik alleen nog een vage herinnering. Wat als ze me niet binnen liet. Wat...?
Ik haalde diep adem en drukte op de bel. Binnen hoorde ik een dingdong.
Achter het glas zag ik een schaduw naderen. Mijn hart bonsde in mijn keel toen de deur openging.
Als ze al verbaasd was dat ze me zag liet ze dat niet merken.
'John, kom binnen. '
Ze ging me voor een stijlvol ingerichte kamer in,ging op de bank zitten en sloeg haar benen over elkaar.
'Wat verschaft me de eer. Hoe lang is het geleden...? '
Ik stotterde en werd rood onder haar vorsende blik. Ze was nog net zo knap.
'Eh..een jaar of veertien, denk ik.
Ze keek naar het doosje in mijn handen.'Is dat voor mij? '
'We hadden toen gym op school enne... ik ben toen jullie kleedkamer ingegaan onder het douchen. Nu heb ik eindelijk de moed gevonden het je terug te geven. '
Fronsend nam ze het doosje van me over en opende het voorzichtig. Haar gezicht betrok.
'Ik was toen verliefd op je, 'zei ik zacht.'Maar ik durfde je niet te vragen. Ik was wanhopig op zoek naar iets van jou, iets intiems...en ik nam dit mee.'
Ze schudde haar hoofd en stond op.'Je bent te laat, John. Ik ben al getrouwd. '

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

John komt altijd te laat. Als geen coach zijnde, enkele tips, probeer weinigzeggende woorden te mijden en misschien iets 'sneller' te schrijven om het verhaal wat vaart te geven. Maar dan ook weer daar, krijg ik vaak het commentaar dat het te snel gaat... dus tja. Voor mij schort er wat, maar terug, geen coach enzo.

Qua voornemen kan het wel tellen natuurlijk. Uiteraard heeft Julia al haar Romeo.

 

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi John, de hp had zijn voornemen beter wat eerder uit kunnen voeren. Goed gevonden. Ik ben het wel met Tony eens dat het vlotter geschreven mag worden.

Kijk ook eerst je tekst even na voor je het plaatst. Zou ook een goed voornemen kunnen zijn. Waar je spaties te veel hebt geplaatst, kom je ze elders tekort. Volgens mij heb je dit bij vorige verhalen ook als reactie gekregen.
Kijk ook eens naar het woord "toen". Dat gebruik je veel en leest storend.

en op te biechten wat ik toen had gedaan, jaren geleden.  ---> misschien iets vlotter:
en op te biechten wat ik destijds had gedaan.

'John, kom binnen. '  ---> tussen een punt en een ah-teken hoort geen spatie. 

'Eh..een jaar of veertien, denk ik. ---> een beletselteken heeft drie puntjes en op het eind ontbreekt een ah-teken.

Laatste zeur: zet nog even het nummer van de opdracht voor je titel.

Lid sinds

2 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Leuk bedacht!

en snoof de geur op. Wat zou Julia denken

Ik weet niet of het aan mijn dirty mind te wijten is, maar het was me hier gelijk al wel duidelijk welke kant het op zou gaan en dat vind ik jammer. Als je de spanning langer vast wilt houden kun je dit misschien iets subtieler beschrijven.

Je slotzin vind ik super, met de suggestie van spijt.