Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#379 Magie voor dummies

Het wandelingsritueel duurde vanochtend langer dan normaal. Noortje kwam bij een half omgeploegd maisveld uit, dat ze nog nooit eerder had gezien. Ze vermoedde dat de bosgoden haar even niet wilden zien en haar dus maar hier naartoe hadden getransporteerd. Haar geweten zei haar dat de maisstengels onder stroom stonden, haar pippilangkousmaniertjes dwongen haar twee stengels te pakken. Toen de bosgoden haar weer gunstig waren gezind vulde ze het aan met een paar oesterzwammen, beukennootjes en wat mos om het geheel te bedekken. Noortje voelde zich nog net niet een of ander sprookjesfiguur die in de bossen tot leven zou komen, maar misschien was ze het al wel. Wanneer ze met houten stokken zou zwaaien en rode capes zou dragen, zou de transformatie compleet zijn. 
 
De keuken vult zich met stoom als ze gejaagd in de grote pan roert. Zoals een kruidenheks 2.0 gooit ze er wat peterselie doorheen. Als er nu Jehova's getuigen aan de deur zouden staan, zouden ze waarschijnlijk gillend wegrennen. Water spat op als ze sneller begint te roeren. Een kokende waterdruppel bereikt haar houthakkersblouse. Ze weet dat het in haar kleding brandt, maar voelt dit niet. 
 
Het getril vanuit de woonkamer onderbreekt de voorbereiding van de geïmproviseerde magische afscheidsmaaltijd. Op de Samsung doemt de naam op van een van de hoofdrolspelers van de dag des oordeels. Ze zet het mobieltje op de vliegtuigstand. De voormalige hoofdrolspelers uit haar vorige leven hebben geen stemmen en gezichten meer. Het zijn nu slechts schimmen die in Noortje's ziel ronddobberen en weigeren te accepteren dat ze ook uiteindelijk hieruit zullen worden verwijderd. Want nu het water begint te pruttelen lijkt het moment naderbij gekomen. Noortje's ADHD-geduld noopt haar ertoe alvast een snelle proefhap te nemen, en het proeft sterk naar haar heden. En hoe dit verder allemaal nog afloopt, dat wil je niet eens weten.

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Met vaart en sterk associatief geschreven, Virtuosuo. Een beetje onnavolgbaar daardoor en doordat je aan het begin verschillende werkwoordstijden door elkaar gebruikt. Maar door de humor vind ik het wel prettig om te lezen.

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Virtuoso, ik vrees dat ik er ook niet echt chocola van kan maken, maar ik heb dan ook niet de gaven van een kruidenheks 2.0.

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Eigenlijk wil ik wel weten hoe dit allemaal afloopt. Ik denk steeds een richting te pakken te hebben, die me vervolgens weer ontglipt.

De vaart en humor, maken dat ik makkelijk naar het eind toe lees. Dat is prima op orde, maar ik weet nog steeds niet goed welk verhaal ik nu precies las.

Lid sinds

2 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Gelukkig schotel je ons niet de versie voor gevorderden voor, want ik voel me hier en daar inderdaad wel een beetje een dummie. Als ik me niet te veel laat afleiden door dingen die me verwarren tekent zich desondanks wel iets van een beeld af. Ik neem graag van je aan dat we niet willen weten hoe het Noortje verging nadat ze haar zelfmoordsoepje op had. Originele insteek, graag gelezen.

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Leuk geschreven verhaal, maar ik vrees dat veel langs mij heengaat, want ik begrijp het niet. Heeft het een tante-Constance-en-tante-Mathildeplot of begreep ik dat ook verkeerd?

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Vituosuo, wat ik net las en herlas, ik kan het moeilijk duiden, maar ik ging er wel met plezier en vaart doorheen. Genoten, en inderdaad; ik hoef niet eens te weten hoe het allemaal afloopt!

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

VirtuosUo, waarom schrijft iedereen jouw naam steeds verkeerd? Soit. Aan Tony heb ik gevraagd wat hij zoal drinkt of slikt vooraleer hij begint te schrijven. Aan jou dezelfde vraag. Kruidnagel schreef al dat je werkwoordstijden door elkaar haspelt. Zo hoort op de derde regel 'vermoed' of een 't' of een 'de' te krijgen. Ik hou wel wat van jouw magie en had graag geweten hoe het Noortje verder verging, maar de woordenlimiet sloeg toe. Grz.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@ Kruidnagel

Dank voor het lezen, en goede opmerking over de werkwoordtijden. Ik heb nu alles in de eerste alinea in de verleden tijd gezet om het iets minder verwarrend te maken. De rest vindt in de tegenwoordige tijd plaats

@ John Doe, Fief, Hadeke, Musonius, Ton Badhemd

Dank voor het lezen. Het is lastig om in driehonderd woorden een verhaal met kop en staart te maken, en wilde toch de hele scene laten zien. Vandaar dat het geheel wat haastig in elkaar overloopt.

@ Mespunt

Dank voor het lezen. Ik zat eerlijk gezegd niet te denken aan een zelfmoordsoepje, eerder een brouwsel waarmee ze zich van haar verleden ontdoet (bijvoorbeeld door het geheugen aan de tasten). Was ook zeker een origineel idee geweest.

@ Carneli

Dank voor het lezen, leuk dat je dat eruit haalt.

@ GI

Dank voor het lezen. Drinken of slikken voor een verhaal te beginnen lijkt me niet bijzonder effectief, erg slecht voor het concentratievermogen. Heb de taalfoutjes er inmiddels uitgehaald. Enne weet ook niet waarom ze mijn naam de hele tijd verkeerd schrijven. Wellicht hebben ze gedronken, geslikt of gesnoven (je weet het nooit)...
 

Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik was fan met je Samsung en alles, maar dan de eindzin dat ik het niet wil weten? Ik wil het wel weten. Jij bent de schrijver vertel me het, of iets!