Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#379 - De spiegel tussen modellen

Ilse spiedt naar de halfblote lichamen op de posters aan de muur. Opgepompte biceps, sixpacks en miniscule paarse stringetjes spannen op kloeke beschilderde wijven. Ze rilt. Ze wil dit doen, ze moet verder met haar leven, madam Rond&Ros zei het. Maanden tobde ze of ze de herinneringen echt wenste uit te bannen.

Josh priemde slechts een paar weken in haar leven, maar draaide alles om. De eerste vijfentwintig jaar leefde ze als een opgesloten non. Tot hun ontmoeting. Holderdebolder sprong ze op zijn Harley en zoefden ze naar Amsterdam, naar zijn hol. Dagenlang gaf ze zich over aan zijn grillen, bereikte bergtoppen zonder te klimmen, overschreed hoogtepunten, liet zich volledig beminnen en verloor haar hart. Na een week speelde Bjurt, de reuzige leider van de club, ook mee. En niet veel later ook Mike, die mirakels verrichtte met zijn baard en staart. 

Iets abrupts verzwond haar paradijs: een politievrouw viel hun hol binnen, trof haar vastgeketend op de bank en schreeuwde dat niemand de ruimte mocht verlaten. Ilse jammerde dat het goed was, dat ze van alles ultrafijn genoot. Bjurt en Mike kaatsten door het raam en raasden met hun motoren in de nacht. Josh panikeerde, trok zijn Smith & Wesson uit zijn jack, maar de agente vuurde nog voor Josh zijn wapen goed vast had. Dwars door zijn hart.

Omdat Ilse zes maanden intensieve therapie kreeg, en de rondborstige roodharige therapeute haar overtuigde, was ze hier.

Ze staart nogmaals naar de grijnzende muurmodellen. Tussen de posters hangt een spiegel. Ze gniest naar zichzelf en een traan rolt over haar wang. Ze tuurt een laatste keer naar de Hell’s bitch-tatoeages op haar voorhoofd, op haar venusheuvel en op de binnenkant van haar dijbenen.

'Weet je het zeker?' vraagt Tattoo Bert.

Ze knikt.

Bert lasert alles weg.

 

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hey Tonie, hij loopt weer gesmeerd als een ornidaire Harley, zo snel dat ik hem twee keer mocht lezen van mezelf. De venusheuvel is een populair afscheidsteken, dat weet iedereen. Lekker extreem, van een non naar een groepje motoristen. Leuke verzonnen (?) woorden. Nog even bijschaven op details zoals verleden tijd en leestekens. Graag gelezen, zoals Mike zou zeggen.

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Nog even 'ze wilt' ook nog herstellen  

Wat een verhaal. Vaart, actie, liefde en lust. Ketenen en ontketenen. En dat in zo weinig woorden. Onvoorstelbaar, maar voor de duur van het lezen toch geloofwaardig.

Graag gelezen. 

Lid sinds

2 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wat gek. Het lijkt toch alsof de therapeut nog niet 100% heeft kunnen overtuigen. Griezelig dat je welhaast in het midden laat wie er nu eigenlijk hersenspoelt. Of niet, maar dat is té griezelig.

Lid sinds

2 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Mike zal vast verheugd zijn dat je hem bij zijn afscheid nog een bijrol hebt gegund. Heerlijk verhaal Tony, ik heb er weer van genoten.

Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@Hadeke: tnx hersteld. Bedankt!

@Fief: dankjewel! Dat komt niet vaak voor dat je geen foutjes kan spotten :) (dankzij Kruid uiteraard)

@Sakura: inderdaad de therapeute dwong eerder dan overtuigde. Spoelen we niet allemaal hersenen met elkaar?

@Mespunt, ik twijfelde om hem de hp te maken, maar dan dacht ik, laat ons het afscheid niet te zwaar maken. Hij heeft wel even kunnen meespelen :) Dank!

 

 

Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoy Tony,

 

Hoe mooi :' ... bereikte bergtoppen zonder te klimmen.' En zo zijn er nog.

Ik heb het wel twee keer moeten lezen maar dat onthulde mooie dingen die ik eerst niet zag.

Knap geschreven.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Tony, madam(e?) Rond&Ros, de roodharige therapeute en dan Mike met een baard en een staart. Wat neem (slik, drink,...) jij om dit te bedenken?  Keigoed alweer.

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Goed (doch heftig) verhaal, het leest als een trein.
Wel struikelde ik over 'Hell's bitch-tatoeages', ik neem aan dat je Hells-bitchtatoeages bedoelt. (Denk aan het verschil tussen een lange afstandsloper en een langeafstandsloper)

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Musonius! Als Hell's Bitch een eigennaam is, analoog aan Nieuw Zeeland en Tweede Kamer, is het geen lange afstandsloper, maar een In de Soete Suikerbol-keuken. Met legitiemespaties, en mag er een streepje voor behoud van de eigennaam. Stel dat Hell's Bitch een boektitel is, dan is het daarmee een eigennaam.

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ach so, Kruidnagel. Ik heb even gegoogled en zie dat het inderdaad een boektitel is. Dan is het inderdaad vergelijkbaar met een woord als Tweede Kamerverkiezingen. Vaak kies ik ervoor om bij vergelijkbare, niet al te bekende samenstellingen aanhalingstekens te gebruiken ter verduidelijking ('Hell's Bitch'-tatoeage), maar dat puur persoonlijk en dat zal mijn eigen uitvinding wel zijn.

Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@Wilfried: dankje! machtig!

@Gi: Absint opent de aderen, LSD opent de geest en Siri doet de rest. Was het maar waar, misschien toch als kind ergens in gevallen?

@Carneli: het wordt koud, snel dat petje weer opzetten! dank!

@Musonius: good to have you back, moet eerlijk zeggen dat ik van nature Hellsbitchtatoeage zou schrijven, maar dat is niet te lezen. Trouwens er zijn een paar lange langeafstandslopers die ultralange ultralangeafstandslopers niet kunnen uitstaan ;) Dank! @Kruid loste het al op!

 

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ha Tony, bedankt dat ik mee mocht spelen in het verhaal, het was me een genoegen :)

Knap hoe je zoveel verhaal in 300 woorden hebt weten te stoppen, zonder dat het overvol voelt. Door te beginnen en te eindigen met een daadwerkelijke scène voelt de tell in het middenstuk niet storend. 

Graag gelezen!