Lid sinds

3 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#368 Twee geheimen

 

Met zijn goed geproportioneerde lijf, zwarte krullen en donkere huid was Nelson een geliefd object voor de erotische dromen van zowel vrouwelijke als mannelijke leeftijdgenoten, en van menigeen die wat ouder was. Maar Nelson had het gewoon te druk met Nelson zijn. Hij sportte, kletste met zijn uitgebreide clubje vrienden en vriendinnen, en zag niet dat er heel wat waren die hunkerden naar meer dan alleen zijn vrolijkheid en vriendelijkheid.

Opeens was dat allemaal anders geworden. Selina was misschien niet de aller- allermooiste, maar beslist het aan- of zelfs omkijken waard. En als Selina in de buurt was leek het wel of de wereld er anders uit ging zien. Kleuren en muziek werden vrolijker, vogels begonnen extra hard te zingen en Nelson werd nog opgewekter dan hij van nature al was.
Ook Selina had ontdekt dat Nelson specialer was dan de andere jongens uit het groepje waar ze mee optrok. Ze raakten elkaar steeds vaker per ongeluk aan en zeiden dan “sorry”, maar het duurde niet lang voor de twee het thema  “liefde” aansneden. En kort daarop waren ze veel te druk met het bedrijven van de liefde om er nog over te praten.

Enige dagen later trof Nelson zijn vader in de kroeg waar hij nogal wat uren doorbracht. “Pa”, zei hij, “Ik wil gaan trouwen.” Zijn vader keek hem fronsend aan, en vroeg. “Ik dacht al dat er iets was, jongen. Is dat nou wel nodig?”. Waarop Nelson losbrandde in een lyrisch betoog over Selina, en vertelde dat hij zijn leven met haar wilde delen en kleine Nelsonnetjes en Selinaatjes wilde maken.
Zijn vader zweeg even, en zei toen: “Selina? Die kleine met dat lange haar, die bij de super achter de kassa staat? Het dochtertje van Emma, hier twee straten verderop? “ Nelson knikte enthousiast, en stond op het punt om nog veel meer over Selina te gaan vertellen toen zijn vader zei: “Sorry jongen. Zal niet gaan.” Verbijsterd keek Nelson zijn vader aan. “Niet gaan? Waarom niet? Wat mankeert er aan haar? Ze is lief, ze is mooi, ze heeft een baantje, ik ben gek op haar, waarom kan ik in godsnaam niet met haar trouwen?”

Zijn vader liet zich van zijn barkruk glijden, keek hem aan, zei “Omdat ze je zuster is. Daarom”, en beende de kroeg uit. Nelson schreeuwde hem nog na: “En ma dan?”, maar kreeg geen antwoord.
Die avond kwam zijn vader niet thuis, en Nelson ontweek de blikken van zijn moeder. Hij trok zich terug op zijn kamer, en kwam pas bij de derde melding dat het avondeten klaar was naar beneden. Zijn vader was er nog steeds niet, en zijn moeder keek hem onderzoekend aan. “Is er iets, jongen?” vroeg ze tenslotte. Nelson zweeg een poosje, en gooide toen het hele verhaal eruit. Over Selina, over hoe graag hij met haar wilde trouwen, dat hij dat aan zijn vader had verteld en hoe die onthuld had dat Selina zijn dochter was.

Zijn moeder keek hem hoofdschuddend aan en liep toen op hem toe. Ze sloeg haar armen om hem heen, knuffelde hem stevig en zei: “Ga jij maar lekker naar Selina en trouw met haar. Je vader is je vader niet, maar dat moet een verrassing blijven.”

 

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hahaha Bobcom, mooie rolbevestigende uitgebreide mop! Smakelijk opgediend op een bedje van heel rake formuleringen.

Lid sinds

3 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Bobcom, 

Je verhaal heeft een prettige verteltoon en een aantal mooie plottwists:
Omdat ze je zuster is laat je verlangen naar verdere verklaringen en het verhaal wordt er spannend door. Je vraagt je af hoe dat dan verder gaat.
Je vader is je vader niet is dan weer een erg mooie om met nog een onthulling te komen. Niet alleen om alsnog de lezer 'gerust te stellen' dat dit geen incest betreft, maar ook omdat Nelson dan alsnog een kans heeft op een relatie met Selina. Hoewel dat tussen moeder en 'vader' ongetwijfeld nog ongemakkelijke momenten op gaat leveren, is het alsnog een soort happy end. Dat sluit erg mooi aan bij het vrolijke karakter van Nelson en de vrolijke toon van  het eerste deel van het verhaal. 

Mooi gedaan!

Groet, 

Nadine

Lid sinds

3 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Aanstekelijk muziekje, niet? Jammer dat er geen plek meer was voor de culinaire beminde, en voor alle andere verwikkelingen die er nog bij te bedenken zijn.

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Zo aanstekelijk dat ik echt jarenlang niet naar de tekst luisterde, maar toen ik hem hoorde toch redelijk geniaal vond. Beter goed 'gejat' dan slecht verzonnen. 😀 

Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Goede verwerking Bob! Voor mij mag het nog wat beeldender, maar edoch graag gelezen!

 

ter illustratie 1 zinnetje:

Ook Selina had ontdekt dat Nelson specialer was dan de andere jongens uit het groepje waar ze mee optrok.

specialer?

 

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Shame and scandal in the family. Dank zij Hadeke wist ik plots weer dat ik dit gegeven van ergens kende. Mooi opgesmukt, Bob maar de plagiaatmeesters kijken mee om de hoek.:-D

Lid sinds

3 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Gi, ik zal nooit verhelen dat alles wat ik doe of schrijf al eens is gedaan of geschreven. Zo zit een heelal vol parallelle universa en eindeloze mogelijkheden nou eenmaal in elkaar. Regelmatig weet ik zelfs waar ik moet kijken om iets te lenen dat ik kan gebruiken. Zo komt Jan Splinter door de winter...

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Haha, weer wat bijgeleerd. Ik kende wel Jan met de pet maar niet die Splinter als penningmeester van tehuizen voor bejaarde nonnen in Delft en Schiedam. Daar valt ook nog een verhaaltje uit te puren.