Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 363 Het kan nog

 

Heej Liesbeth, hoe gaat-ie?

 

Ik schrijf je, omdat ik je laatst bij de supermarkt zag.  Je was in gesprek met iemand die met je meeliep en daarom wilde ik je niet storen.
Maar meid, wat is het alweer lang geleden dat wij ... nou ja, dat wij ... je weet wel.
Verkering kan je het niet echt noemen, maar er was wel wat. Tenminste bij mij.
Ik weet het, het is over en het is beslist niet mijn bedoeling je te stalken ofzo. Zo niet mijn stijl.
Mijn leven ziet er nu ook heel anders uit dan toen. Ik ben verhuisd. Heb veel weggedaan zodat ik nu heel modern en minimalistisch leef. Daar was jij toch ook zo van?

Alles kwam weer bij me naar boven toen ik je voorovergebogen over de koelkast van de Aldi een pizza uit zag zoeken.
Geef toe, het is allemaal ook wel vreemd gegaan. Ik wist helemaal niet dat je die hond te logeren had. Ik dacht eerst dat het een uit de kluiten gewassen Gremlin was. En dat trillen ... herinner je dat nog? Dat-ie bij mij minder trilde dan bij jou?
Het was gewoon jammer dat ik niet zag dat-ie achter me aanliep toen ik de deur achter me dichttrok. Natuurlijk begrijp ik dat je van streek was. Vooral omdat je aan je vriendin moest vertellen dat ze haar hondje nooit meer terug zou zien. Het opruimen ervan was echt niet fijn. Ik hoop dat je geen boete hebt gekregen van de gemeentereiniging in verband met stank uit je groene kliko.

Dus ik begrijp je echt wel. Alleen vind ik het best wel jammer dat  je mij daarna nooit meer hebt willen zien. Die man waarmee je in de Aldi liep, ken ik toevallig ook. Niks voor jou. Maar natuurlijk mag je zelf weten met wie je gaat winkelen. Ik weet alleen dat niemand zoveel om je kan geven als ik.

Nou, ik heb in elk geval laten weten dat ik nog besta. En jij dus ook.
Misschien goed om een keer af te spreken? No strings attached?

Ik ben always around en heb veel vrije tijd, dus aarzel niet.

Toi toi,

Joost

 

 

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Carneli, ik haal er meer een excuusbrief dan een liefdesbrief uit. Je refereert wel aan een relatie in het verleden en ergens noem je dat je het jammer vindt dat het voorbij is, maar de hond steelt de show van het verhaal. 

Ik ben aways around --> always

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Lekker creepy ondertoon . Dat mag je wat mij betreft nog wel aandikken. Op een manier dat die man waarmee ze in de Aldi liep serieus voor zijn leven begint te vrezen.

Graag gelezen.

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Huiveringwekkend verhaal, de rillingen lopen over mijn rug.
Ik kan mij echter niet aan de indruk onttrekken dat dit ter meerdere eer en glorie van de anekdote geschreven is, met het gevolg dat het doel van de opdracht op de achtergrond geraakt.
Wel heb je - wellicht onbewust - in de laatste zinnen iets heel moois te pakken om op voort te borduren: de Engelse frases.

Mensen gebruiken vaak clichés, dooddoeners en uitdrukkingen om hun boodschap een stuk luchtiger te doen klinken, alsof ze het allemaal niet zo serieus menen, alsof alles maar een geintje is (maar ondertussen ...!). Door ook nog eens de Engelse taal te gebruiken, wordt er nog meer afstand gecreëerd. Vergelijk het roepen van Love you! maar met Ik hou van je! of: That's life met Zo is het leven.
De frases:

Nou, ik heb in elk geval laten weten dat ik nog besta. En jij dus ook.
Misschien goed om een keer af te spreken? No strings attached?

Ik ben always around en heb veel vrije tijd, dus aarzel niet.

Vind ik dan ook erg mooi gevonden. Je zou ook nog 'stil going strong' kunnen gebruiken. Als je dit concept gebruikt, hier op voortbordurend een brief schrijft, dank ik dat je iets prachtigs kunt afleveren.
Overigens zou ik wel de Engelse frases cursiveren:

Nou, ik heb in elk geval laten weten dat ik nog besta. En jij dus ook.
Misschien goed om een keer af te spreken? No strings attached?

Ik ben always around en heb veel vrije tijd, dus aarzel niet.

 

Lid sinds

3 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Carnelli,

Oef, dat ging even de gruwelkant op, zeg! Dit is een gok (want ik meen het tussen de regels door te lezen en echt 'bewijs' heb ik er niet voor) maar volgens mij heb je Joost geschreven met een socio-/psychopaat in het achterhoofd, klopt dat?
Je hebt namelijk duidelijk voor een enge toon gezorgd en die is goed geslaagd doordat je het gevoel krijgt dat Liesbeth gestalkt wordt, of in ieder geval op een nare manier in de gaten wordt gehouden.Dat is genoeg om 'alleen maar' een thrillertoon aan je verhaal te geven, maar het feit dat Joost meer spijt lijkt te hebben dat Liesbeth hem niet meer wilde zien omdat / dan dat de hond is gestorven  en dan ook nog eens bedenkt: 'Joh, misschien heb ik nog een kans', plus het feit dat hij lijkt te willen bepalen wat Liesbeth wel en niet met haar leven moet doen, zolang hij maar krijgt wat hij wil (een friend with benefit).  
Als dat klopt, dan heb je dat hier heel goed en subtiel vertaald naar de opdracht: waar ik hier een enge stalkingsbrief lees, is dit voor de Joost de socio-/psychopaat die geen berouw kan voelen, oprecht heimelijke liefde. 

En mocht ik met mijn aanname fout zitten, dan nog vind ik de opbouw van griezelig naar 'serieus niet oké' tot 'dit is echt ziek!' mooi gedaan!

Groet, 

Nadine