Lid sinds

3 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#344 - Campagne

Ik heb jou niets gezegd. Ook niet gevraagd. Moet ik met jou discussiëren over toeval?

Ik denk het niet. Mijn wegen zijn ondoorgrondelijk.

En weet je? Daarnaast ook bureaucratisch.
Bij ons is ondoorgrondelijk een marketingterm.

Denk je nu zelf dat het kwaad het wint met de stoerheid van 666?

Mijn taak, onze taak, is het winnen van zieltjes. En ik win die van jou. Je bent welkom bij mij.

Hier vergeet je de tijd. Het is altijd lente. Hier brand jij jezelf nergens aan. Niet eens aan vuur.

Wees goed en braaf en herinner je dat ik geen zeggenschap heb over jouw gedrag. 

 

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Madrid, eerder een campagne voor een politieke partij in hogere sferen, zo lijkt het, dan een verhaal. Als jouw wegen ondoorgrondelijk zijn, hoe kun je dan geen zeggenschap hebben over mijn gedrag? Want wat gebeurt er als ik niet goed en braaf ben?
Ik raadpleeg nog even de stemwijzer.

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Stagiair
  • Redacteur
  • Uitgever

Beste Madrid, ik weet niet zeker of ik je tekst goed lees. Hebben we hier weer te maken met het God-perpectief? Dan zou in de tweede en in de laatste zin 'ik' beter met een hoofdletter kunnen. Gods wegen zijn ondoorgrondelijk en zelden aangenaam, is een boektitel uit het verre verleden. Als God inderdaad aan het woord is, dan is de laatste zin wel intrigerend. 

Lid sinds

3 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@Frank, God perspectief inderdaad. Ik ga de ik-jes aanpassen. Dank voor de reactie.

@Fief en Frank trouwens: De laatste zin. Zoals ik het altijd leerde eerder. Je bent verantwoordelijk voor je eigen daden, rekeningschap leg je pas af na dit leven. Of zoiets.

Ik heb een kleine fascinatie voor wat nou het goede en/of het slechte is. En hoe zich dat verhoudt tot de keuzes die we maken. Ik heb soms het gevoel dat dat voor gelovige mensen makkelijker is. Maar dat weet ik dus niet. 

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Ik sluit me aan bij Tony. Dit verdient meer! Want slechts in het zweet uws aanschijns zult gij brood eten! 😉