Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

342 kaarslicht

'Dat is echt onverantwoord.' We zitten met drie in de sofa voor het scherm. Er zijn kommetjes met chips en kaasjes en een fles rosé om het geheel af te maken. De film staat op pauze en we bestuderen het beeld.

'Het is toch vragen om problemen.' Er wordt afkeurend gemompeld. Het koppel is zich niet bewust van de aankomende ramp.

'Ik hoop dat mijn zoon later toch zijn verstand gebruikt.' De film beloofde romantiek, seks, spectaculaire camerabeelden en alles wat je als vrouw maar verlangt als je 'filmavond met de vriendinnen' in je agenda hebt staan.

'Er waren geen dimlichten in 1700 wat dan ook.' We willen de film het voordeel van de twijfel gunnen maar het is niet van harte.

'Maar dat is geen reden tot onverantwoord gedrag. Die kandelaars konden toch wat verder van het bed?'

'Misschien zijn de kaarsen er nadien bijgevoegd. Als een soort special effect of het is helemaal donker. Dan komt er zeker ook kritiek.' Goed punt. 'Laat ze nu toch verder doen, we storen hun moment.'

Ik druk op PLAY en we toosten op vrijen bij kaarslicht, onverantwoord gedrag en licht ontvlambare minnaars. De rest van de film gaat voorbij zonder verdere incidenten.

Er vloog geen enkele hut in brand.

Mirakels bestaan.

 

 

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

We zitten met drie in de sofa voor het scherm.

Ik denk dat het Vlaams is.

Doet me denken aan Outlander.

Niets gebeurt zomaar. Behalve in het echt.

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Katarina: de bedoeling is dat de tekst een originele titel meekrijgt maar of dit aan dit stukje enige verbetering toevoegt is zeer de vraag. Misschien komt het omdat ik niet van rosé houd?

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@Kruidnagel: in de Nederlandse versie zal de sofa wellicht een bank worden maar voor Vlamingen staan banken in parken, tuinen of klaslokalen.

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

In Vlaanderen (enfin, ik toch) zit men op een bank en in een zetel of een sofa of liever nog een canapé. Je kan ook in jouw bed liggen of op jouw bed.

Lid sinds

3 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

In een stoel of op een stoel, dat geeft dan meteen aan dat het niet om dezelfde soort stoel gaat. In bed of op bed is wel verschillend. Een zetel, sofa kan nog, laat staan een canapé gebruiken wij nooit, jullie hebben meer keus.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Katarina, je beschrijft een leuk tafereeltje van drie vriendinnen die, ondanks de rosé, tot verstandige analyses komen bij het zien van een pikante film 😉.

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Katarina, het was vast geen inspirerende film als je je bij een film druk maakte of de kaars nu wel of niet te dichtbij stond. In een film kan alles. 
De laatste zinnen van je verhaal voegen niet echt iets toe.

De rest van de film gaat voorbij zonder verdere incidenten.  ---> had je die anders kunnen voorkomen?