Lid sinds

3 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#340 - Moe

De omgekeerde travestie-act van gisteravond staat mij vers voor ogen. Ik moest huilen.

Stel nou dat je nooit kan zijn wie je bent? Ik heb de ober niet gezegd dat ik hem herkende.

Het verbaast mij dat lopen door mul zand altijd zo zwaar is. Oud en lelijk ben ik. Vies zelfs.

Mijn tolerantie vergaat me nog verder als ik door de chaos van sekstoeristen loop. Hoe kan dat? Waarom ben ik zo geïrriteerd?

Uiteindelijk kom ik op het ‘gewone’ naaktstrand. Er zijn voldoende bedden vrij. De beheerder gebaart: ‘Ola! Miss Madrid! I have a beautiful place for you!’.

Ik voel mezelf boos en loop door.

Een duin later besluit ik te gaan liggen. Terwijl ik mijn ‘happy gay Maspalomas’ handdoek probeer uit te spreiden over het zand, zie ik het voorwerp liggen. Wat zou het zijn? 

Ik ben moe, te moe. Er ligt iets. 

 

Lid sinds

3 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@Musonius, Begrijpelijk. Maar ik laat het nog even open. 

Althans. Ik las het verhaal van Jac. En daar werd ik wat sentimenteel van.

Ken je Maspalomas? Gran Canaria? Een lelijk gebied. Maar voor de zon-liefhebbers een bekend oord.

Ik kom er graag in mei of december vanwege het weer. In theorie zou ik er boeken over kunnen schrijven 🙂.

Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoy Madrid,

Goed gevonden, je hp is het duidelijk erg moe!

Maar net zoals Musonius ken ik Maspalomas niet, dus ook de vraag:
Wat is een omgekeerde travestie-act? Google kon me niet helpen.

PS: Zeurtje: De beheerder gebaart:

Lid sinds

3 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Tony,

Een omgekeerde travestie-act. Het betrof een act waarbij de danseressen aandacht vroegen voor de discriminatie en onbegrip waarmee ze vaak worden geconfronteerd. Ze gingen in een act van travestie in vol ornaat naar normaal persoon laat maar zeggen.

In Maspalomas heb je in mei altijd Gay Pride. Een heel groot evenement. Ik was me er niet van bewust voordat ik ging. Maar het was nogal een onverwachtse feestweek met veel scherpe katers. 

Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@Madrid: Die kennis is essentieel om je verhaal goed te behappen. Dank voor de toelichting.

Onverwachte feestweken moet je koesteren!

Lid sinds

3 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@Madrid. Maspalomas in mineur? En in mysterie: omgekeerde travestie, onherkende ober, stemmingswisselingen - hier gaat duidelijk iets niet goed. Maar wat? Oud, lelijk en zelfs vies? Verschillende categorieen, of het zou om een lelijke vieze oude man moeten gaan.  (Vrouwen zijn nooit die drie tegelijk). Tolerantie die je vergaat? Het lachen ja, maar tolerantie laat je eerder in de steek. Jezelf boos voelen? Je voelt je woede: je bent dus boos. Jammer dat je het voorwerp niet hebt opgepakt. Het had de verrassing van de dag kunnen zijn.

 

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Madrid,

We blijven in Spaanse sferen. Je verhaal heeft iets hermetisch, als een gedicht. Zo is het ook een beetje opgemaakt, met al die witregels. Er is een verhaallijn, maar ook weer niet.

Weinig mensen zijn denk ik verbaasd dat mul zand altijd zwaar loopt.

 

Lid sinds

3 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ha Bobcom, volgens mij kan ik nog het een en ander veranderen aan dit verhaal om het duidelijker te maken. Wellicht doe ik dat nog deze week. Dank voor de reactie.

Lid sinds

3 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Kruidnagel, Ik heb het altijd. Ik raak altijd teleurgesteld door mijn gebrek aan conditie tijdens het lopen door mul zand 🙂.

Wellicht heb ik het iets te hermetisch geschreven. Misschien herschrijf ik het later nog eens. 
 

Dank voor de reactie.

Lid sinds

5 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dag Madrid

Ik denk dat je iets meer context zou kunnen geven, nu lijkt het een opsomming van bespiegelingen en dat is jammer want ik vind de clue op het einde best wel leuk. Getriggerd worden door een vondst en zelfs te moe zijn om die nieuwsgierigheid te blussen.

Coach Johanna