Lid sinds

3 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Opdracht #340 - Op het strand - Strandloper

 

Strandloper

Op het strand ligt een voorwerp. Het is niet klein, het is niet groot. De wind laat het zand langs het voorwerp cirkelen. De zandkorrels voelen elke welving en de bijzondere wisselingen van glad naar ruw en terug. Het water van de zee kust zacht de zijkant van het voorwerp en het toont begeerte. Een snelle strandloper rent voorbij, keert snel en behendig en blijft even bij het voorwerp staan. Wat een pracht. Niet veel later kan de zee zich niet meer bedwingen en resorbeert het voorwerp. Verloren op het strand, bemind door het zand en opgeëist door de zee. Voor altijd samen.

 

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@A-22 Boeiend stukje. Vier woorden minder en je had het als een 99 woorden ukv kunnen insturen. In de derde zin ontbreekt een 's' aan het woord 'lang'. Ik vind het woord 'strandsloper' heel origineel maar gezien de titel kan het ook een typfout zijn. Het is gebruikelijk om de titel van jouw verhaal naast het nummer van de opdracht te plaatsen.

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi A-22, welkom op het forum. Kort en krachtig. Graag gelezen.

De s die in de derde zin ontbreekt heb je in het woord strandsloper neergezet. In de titel heb je het goed geschreven. 

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@A22: 'Op het strand' is er nu weer teveel aan in jouw titel. Ik vond strandsloper wel een tof woord voor iemand die het strand sloopt.

Lid sinds

3 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi A-22, Volgens mij is dit eigenlijk een prozagedicht. Derhalve zou ik het ook meer zo opmaken. Naar mijn idee raakt het dan meer.

Mooi gedaan.

Lid sinds

3 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Mooi geschreven - zit poezie in. Alleen vind ik "laat het zand langs het voorwerp cirkelen" wat te beschrijverig, en "resorbeert" te klinisch - zou bijv. ook "neemt het voorwerp in zich op" kunnen zijn, is tenslotte letterlijk hetzelfde. En dat tweede het (bij "het toont begeert") hoeft niet echt - stoort het ritme een beetje. 

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Interessante personificaties in dit Rottumerplaatachtige beeld. 'Wat een pracht' suggereert een observator. De verhouding tussen de partners in de slotzin vind ik een beetje incongruent voor het concept 'samen'.

Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@Musonius: resorbeert is een fantastisch woord. maar resoneert niet zoals je - en ook ik - aanvoelde. Ik persoonlijk worstel ook met 'Het is niet klein, het is niet groot.' In een erg kort verhaal lijkt dat bladvulling. Tenzij je net die nietszeggende zin laat terugkomen of uitvergroot, waar er mijn inziens, nu niets mee gedaan wordt.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi A-22, wat een intrigerend verhaal. Ik las het twee keer en ik blijf in raadselen achter over de aard van het voorwerp, het laat me niet los. Het moet iets moois zijn, want een strandloper blijft ervoor stilstaan.
Ik doe een poging: Hmm ... welving, glad en ruw, begeerte ... een zeemeermin?
Ik zou wel willen gaan kijken om met eigen ogen te zien waar het hier om draait, maar wellicht ben ik al te laat omdat de zee het weer heeft teruggenomen.

Lid sinds

5 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dag A-22

Zo kort en toch zo mooi. Ik vind dat je met je tekst erg mooi aangeeft hoe goed je observaties fijn kan verwoorden.

Knap.

Coach Johanna