Lid sinds

5 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#335 (Happy place) - Aan de bosrand

 

Het zachte gras kriebelt onder haar voeten als ze haar tenen beweegt. Het meisje opent haar ogen en slaakt een diepe zucht terwijl ze de omgeving in zich opneemt. Tussen het gras schieten bloemen omhoog. Rozen, lelies, tulpen - ze versieren de groene vlakte met vrolijke kleuren, die door de dikke druppels dauw nog extra tot hun recht lijken te komen. Het zonlicht dat tussen de bomen straalt, glinstert op hun bladeren.

Wanneer ze diep inademt vult de geur van nat gras en de vele bloemen haar neus. De geur van de zomer, die hier in volle gang is. Aan de rand van de grasvlakte ligt naast een boom een picknickkleed. Het meisje laat zich in een zachte stapel kussens op het kleed vallen, en staart naar de enorme stapels boeken die het kleed voor haar vullen. Fantasy, young adult, detectives; bedenk een categorie en er zit wel een boek van tussen. Links van de stapel staat een grote pot thee, een flinke mok en een gigantische stapel boekenleggers. 

Ze schenkt de mok vol met geurende groene thee. Haar vingers bewegen naar de voorste stapel boeken en sluiten zich om het bovenste exemplaar. 'The Bone Doll's Twin' - één van haar favorieten. Met nog een zucht laat ze zich terug in de stapel kussens vallen. Met de stomende mok aan haar lippen slaat ze de eerste pagina open. "An old man looks back at me from my mirror now..."

 

- aangepast n.a.v. feedback hieronder. 

Lid sinds

3 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Mooi omschreven, ik zou er zo willen zijn! Je schetst een heel levendig, echt beeld. Echt goed gedaan, mooi geschreven. 

Paar mini-frutsels:

- volgens mij is het "In zich opneemt" en niet "In haar opneemt", al twijfel ik daar nu een beetje aan. Eerste alinea. 

- in de laatste alinea voelde de hoeveelheid "haar"'s wat overdadig...Misschien wat afwisselen, bijvoorbeeld DE stapel kussens, DE mok?

Buiten die piepkleine onbenulligheden, heel mooi neergezet, alsof je er middenin zit!

 

Lid sinds

5 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Eefje, je hebt een mooi verhaal geschreven. Graag gelezen.

Naast de punten die Marianne al aangeeft, vielen me nog twee dingen op: 
De enorme stapels boeken. Wie neemt er zoveel boeken mee naar een picknick in het park? Misschien twee of drie, maar zelfs dat lijkt me niet realistisch.
De pot thee zal eerder een thermosfles zijn, denk ik, want hoe wil je de thee anders meenemen en warm houden. Thee zetten in een park zal niet handig gaan.

Lid sinds

5 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Als antwoord op door Fief

Hoi Fief, 

Dank je! Qua of het realistisch is: de opdracht zegt niet dat de plek echt moet zijn. Sterker nog: "Dit kan een echte plek zijn of een denkbeeldige." Ik heb gekozen voor een denkbeeldige plek, waar de stapels boeken en de thee al voor je klaar staan. Maar misschien dat dat niet helemaal duidelijk is dan ;). 

Lid sinds

4 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Het zou zo maar kunnen die stapel boeken, ik zag het ooit in een stadspark, ik geloof in Slovenie. Er was een kleine bibliotheek uitgestald, er lagen kussens, een kleed, helemaal jouw plek!

Tweede alinea derde regel begin je met 'glasvlakte'. Verder zou ik gewoon 'stralen' schrijven, niet 'naar beneden' erbij.

Lid sinds

5 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@Katja: dat klinkt goed! Ik was er graag bij gaan zitten :). 

Bedankt voor je extra tips! Een extra nakijkronde was blijkbaar niet overbodig. 

Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik vind het prachtig en zou graag naast haar zitten als er ook een boek voor mij tussen te vinden is. Op zich terecht natuurlijk, het commentaar over het al dan niet realistisch zijn van de stapel boeken, maar ik stoor me er niet aan. Wie heeft gezegd dat de happy place volledig in onze eigen realiteit moet afspelen?

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Eefje, ik heb genoten! Prachtige fantasie die werkelijkheid wordt; lekker lui liggen lezen aan de bosrand met boeken voor het uitzoeken, heerlijk! Graag gelezen. 

Lid sinds

5 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

 

Hi Eefje,

Wat heb je een heerlijk dromerige sfeer neergezet! De beelden zijn haarscherp. Je beschrijft de weersomstandigheden zo duidelijk, dat ik daar juist mijn twijfels bij had. Als er nog zo veel dauw aan het gras en de bloemen kleeft, dan wil je daar toch niet in gaan liggen? Lijkt me voor het kleed en de boeken ook niet fijn :P

Wel vind ik het leuk dat je voor een clichéloze zomerdag bent gegaan. Die ochtenddauw versterkt het idee dat ze nog de hele dag kan lezen!

Hartelijke groet,

Kelly